דיווח באיטליה: צו מעצר בינלאומי הוצא נגד סבו של הילד איתן בירן

כלי תקשורת באיטליה דיווחו על הוצאת צו מעצר בינלאומי נגד הסב, שמואל פלג, בחשד שארגן את חטיפת נכדו איתן • הצו צפוי לעבור מהתביעה הכללית במילאנו לישראל • מחר יתקיים דיון בערעור משפחת האם על ההחלטה להעבירו לידי דודתו באיטליה
חרדים 10
ו' כסלו התשפ"ב / 10.11.2021 12:19

כשבועיים לאחר שבית המשפט לענייני משפחה בישראל פסק כי איתן בירן, הילד בן ה-6 שניצל מאסון הרכבל שבו נספו הוריו ואחיו משפחתו, ישוב לאיטליה לדודתו איה בירן, התקשורת באיטליה מדווחת הבוקר (רביעי)  כי הוצא צו מעצר בינלאומי נגד הסב מצד האם – שמואל פלג, שהואשם על ידי הדודה כי חטף את איתן.

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לפי הדיווחים באיטליה, צו מעצר גם הוצא נגד נהגו של פלג, גבריאל אבוטבול אלון.

הם מואשמים בבניית ‘תוכנית’ לחטיפת הילד מידי דודתו איה המתגוררת באיטליה ושימשה כאפוטרופוסית שלו.

לפי הדיווח, בקשת המעצר הועברה למשרד התביעה הכללית במילאנו – וממנה תועבר למדינת ישראל.

בה בעת, לפי הדיווח באיטליה, משפחת האם פועלת מול בית המשפט בפאביה, כדי שיורה על ביטול האפוטרופוסות של הדודה.

החטיפה, לכאורה, התבצעה בחודש ספטמבר.

מאריו ונדטי, ממשרד התובע שהוציא את הצו, טען כי החטיפה תוכננה לפרטי פרטים. “שמואל פלג הבין כי לא יזכה למשמורת על נכדו באיטליה, ולכן בחר לחטוף אותו לישראל. פלג במודע לא עורר חשד במפגשי הראייה עם הנכד, למעט איחורים קלים בהשבתו, שהוסברו תמיד בטלפון, עד יום החטיפה”.

מחר צפוי להתקיים בתל אביב דיון בערעור שהגישו הסבא והסבתא של איתן נגד הפסיקה להעבירו לידי דודתו שמתגוררת באיטליה.

משפחת פלג טענה כי בית המשפט בחר להתעלם מהנסיבות החריגות של המקרה. “דודתו של איתן פעלה בעורמה לכאורה מאחורי גבה של משפחת פלג האבלה כדי לזכות במשמורת”, אמרו במשפחה. “גם בימים האחרונים היא ממשיכה להפר בגסות הסכמות זמניות על הסדרי השהיה של איתן עם שתי המשפחות בארץ – ובכך מוכיחה שטובתה שלה עולה על זו של איתן. אין סיבה שהדיון בעניין המשך חייו של איתן – אזרח ישראלי שרוב בני משפחתו (משני הצדדים) מצויים בישראל ודוברים עברית – יתקיים באיטליה. נוצר הרושם שמי שבכל זאת עומד על כך, מונע ממניעים זרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות