“חרדים נצלנים שסוחרים בדקות”: עתירה לבג”ץ נגד שר התקשורת

חברות התוכן 'קרויז תקשורת' ו'ימות המשיח' הגישו עתירה לבג"ץ נגד משרד התקשורת, שר התקשורת יועז הנדל והמנכ"לית, בדרישה להוצאת צו ביניים האוסר על המשרד לבטל את דמי הקישוריות בקווי המידע הקולי המיועדים לציבור החרדי
חרדים 10
ה' כסלו התשפ"ב / 09.11.2021 19:18

חברות התוכן ‘קרויז תקשורת’ ו’ימות המשיח’ הגישו עתירה לבג”ץ נגד משרד התקשורת, שר התקשורת יועז הנדל והמנכ”לית לירן אבישר בן חורין, בדרישה להוצאת צו ביניים האוסר על המשרד לבטל את דמי הקישוריות בקווי המידע הקולי המיועדים לציבור החרדי.

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

על פי העותרים, משרד התקשורת הוציא הודעה לעיתונות לפיה התקבלה החלטה לבטל את דמי הקישוריות ולחסל את קווי התוכן, במקום להזמין את הציבור הנוגע בדבר להביע את דעתו כפי שנדרש על פי החוק.

“הודעה זו הופצה רק ברשת האינטרנט, שאינה זמינה למרבית מן הקהל העצום הנסמך על קווי המידע הקולי”, אמרו.

בדברי ההסבר לעתירה, שהוגשה על ידי עו”ד נריה הרואה, נכתב: “העותרות והציבור החרדי הם הנפגעים העיקריים מהשימוע. שלילת זכותן של העותרות לקבל נתונים, ופרסום מטעה אודות השימוע לציבור החרדי – היא למעשה אי מתן זכות שימוע. מסיבה זו מתבקש בית המשפט הנכבד להתערב בהחלטות משרד התקשורת בעניין השימוע כבר כעת”.

העותרים הרחיבו על השימוש הנרחב שעושה הציבור החרדי במערכות התוכן הטלפוניות שיינזקו, לדבריהם, קשות כתוצאה מהרפורמה. “בקווי מידע קולי עושים שימוש בעיקר בני המגזר החרדי, אשר נמנעים מלהשתמש ברשת האינטרנט, במחשבים, בטלוויזיה וברדיו. לאנשים אלה אשר אינם עושים שימוש במידע אינטרנטי, טלוויזיוני או רדיופוני – משמשים קווי המידע הקולי הטלפוני כתחליף, והם מהווים צינור חמצן יחיד, חשוב וחיוני למידע כללי, משפחתי וקהילתי”.

העותרים מציינים שורה של פגמים שנפלו בהליך ומבקשים מבית המשפט להוציא צו ארעי וצו ביניים ובהמשך צו מוחלט נגד משרד התקשורת שיעצור את הרפורמה שעתידה למוטט את המודל הכלכלי שבו פועלים קווי המידע הקולי, מבלי לתת תחליף לאזרח החרדי מול האינטרנט.

משרד התקשורת קובע כי ניתן יהיה להעלות את עלות הסלולר החודשית של המשפחה החרדית המשתמשת בקווי המידע הקולי במקום באינטרנט, בכדי לממן את החלופה הכשרה, אך לא מציע שום אלטרנטיבה מעשית למימון.

בהודעת הדוברות של משרד התקשורת נכתב, כי המצב הנוכחי הוביל “לעיוות שוק אותו מנצלים ספקי תוכן טלפוני קטנים המשווקים שירותים שונים בעיקר למגזר החרדי, וסוחרים בדקות שיחה מול חברות הסלולר וחברות הטלפון הקווי”.

עו”ד נריה הרואה, שהגיש את העתירה: “הניסיון להגדיר את דמי הקישוריות ככלי שרת בידיהם של ‘חרדים נצלנים שסוחרים בדקות’ מכיל נימה אנטישמית ואסור לעבור על כך לסדר היום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות