מה שגילה מחקר ענק על ההשפעה של חיסון הקורונה על שריר הלב

בבילינסון נבדק היקף הפגיעה בשריר בלב במחוסני קורונה באמצעות בדיקת MRI • מנהל מערך הדימות בבית החולים: "מדובר בתופעה נדירה המתאפיינת בפגיעה קלה בשריר הלב ולאור כך אינה צפויה להשפיע על בריאות המטופלים לטווח הארוך"
חרדים 10
ה' כסלו התשפ"ב / 09.11.2021 18:47

מחקר חדש, הגדול בעולם מסוגו, שנערך בבילינסון בדק אצל חולים בגילאי 76-17 שלקו בדלקת שריר הלב, לאחר חיסון הראשון והשני נגד הקורונה – את היקף הפגיעה בשריר הלב על ידי שימוש בבדיקת MRI.

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

ראש מערך הדימות בבית החולים, ד”ר אשרף חמדאן, אמר היום (שלישי) כי מהמחקר עולה שמדובר “בתופעה נדירה המתאפיינת בפגיעה קלה”.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, המחקר בוצע באמצעות שימוש ב-MRI שמאפשר לאבחן ברמת דיוק גבוהה מאוד את הפגיעה בשריר הלב.

תוצאות המחקר מצאו שמדובר במחלה קלה וללא השפעה משמעותית על תפקוד הלב במרבית המקרים.

בתקופת המעקב כל החולים שוחררו מבית החולים.

“ההתקדמות הטכנולוגית המואצת של בדיקת MRI של הלב מאפשרת לאבחן ברמת דיוק גבוהה מאוד פגיעה בשריר הלב ולבצע דימות של הנזק הגורם למחלה”, נכתב בהודעת בית החולים.

תוצאות המחקר הראו שמדובר במחלה קלה במרבית המקרים, היקף הפגיעה בשריר הלב הינו קל מאוד ובמרבית המקרים תפקוד הלב היה תקין. התלונה השכיחה הייתה כאבים בחזה וכל המטופלים שוחררו לביתם.

ד”ר חמדאן: “מחקר זה הינו הגדול ביותר בעולם עד כה, שהשתמש בטכנולוגיות מתקדמות על מנת לאפיין את היקף הפגיעה בלב בקרב מטופלים שלקו בדלקת שריר הלב לאחר חיסון כנגד נגיף הקורונה.

“המחקר הראה שמדובר בתופעה נדירה המתאפיינת בפגיעה קלה בשריר הלב ולאור כך אינה צפויה להשפיע על בריאות המטופלים לטווח הארוך”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות