סערת המתחזה הלבנוני: בתי דין מקימים משרד שילחם במתחזים

נתן פרל
|
ה' כסלו התשפ"ב / 09.11.2021 12:18
בעקבות סערת המתחזה הלבנוני: שלושה רבנים, מנהלי בתי דין ידועים בארה”ב פרסמו מכתב לשלוחי חב”ד בארה”ב – ובו שורת הוראות קפדניות למניעת שגגות דומות בעתיד • לצד האזהרות וההוראות, יוקם משרד מיוחד שילווה את השלוחים בנושאי גירות, קידושין גיטין

סערת החתונה של המתחזה מלבנון: שלושה רבנים, המכהנים כמנהלי בתי דין רבניים בארה”ב – הרב חיים ישראל שפרלין, הרב שלום דובער שוחט והרב משה מרדכי ליבעראוו – פרסמו אמש (שלישי) מכתב דרמטי לשלוחי חב”ד בארצות הברית, ובו שורת הוראות קפדניות למניעת תקלות דומות בעתיד.

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

בשיחת הוועידה, בה השתתפו מנהלי בתי דין ותיקים וידועים בארה”ב, המוכרים גם ברבנות הראשית לישראל, הוחלט על שורת סייגים בעריכת חופות וקבל גירות, והנחייה של כלל השלוחים בארה”ב.

לאחר הפגישה הווירטואלית, הרבנים פרסמו את מכתבם, כאשר לצד האזהרות וההוראות, הם הכריזו על הקמת משרד מיוחד שילווה את שלוחי חב”ד בנושאי גירות, קידושין, גיטין ושאר ענייני שמירת טוהר עם ישראל.

הנה המכתב המלא:

בהמשך למאורע המצער שנתפרסם היום, אשר רב מסוים סידר קידושין מבלי לערוך בירור יהדות כדבעי, ואחר כך נתעורר חשש שהחתן גוי ר”ל, והתפרסמו תמונות החתונה וכו’, ומחמת זה יצא לעז על שליח חב”ד שסמך על הרב המסדר קידושין הנ”ל –

התקיימה היום שיחת-ועידה לדון על דבר המצב ולטכס עצה איך למנוע שלא יכשלו אחרים בכך, ובכך לחזק את קדושת עם ישראל, וזאת לאור דברי כ”ק אדמו”ר בשיחותיו הקדושות על דבר החיוב לתקן את הפרצה האיומה של הכנסת גויים אל תוך עם ישראל.

בשיחת הועידה השתתפו הרבנים הח”מ, מנהלי בתי דין ותיקים וידועים ביבשת אמריקה – המוכרים גם על ידי הרבנות הראשית לישראל, והמתעסקים מדי יום ביומו בענייני בירור יוחסין ויהדות, גירות וגיטין, והעומדים בקשר מתמיד והדוק עם רבנים ברחבי תבל.

ולאחר הדיון בינינו החלטנו כדלקמן:

א. בעזרת ה’ בשבועות הבאים, לאחר התייעצות עם עוד מרבני אנ”ש, נפרסם כללים מסודרים הנוגעים לבירור יוחסין ויהדות, סידור קידושין, סידור גיטין, קבלת גרים, והמסתעף לעניין שמירת יחוס עם ישראל.

ב. מוכרח הוא אשר מי שמסדר קידושין ידע היטב על בוריין את ההלכות של בירור יוחסין ויהדות, סידור קידושין וכו’, ויקבל היתר הוראה לזה מאת רבנים מובהקים. ובלא זה אל יהין אחד לסדר קידושין או לאשר יהדות, ואל יהיה ממכשילי הרבים ח”ו.

ג. אין לסמוך בעיניים עצומות על תעודות גיור, אפילו מרבנים אורתודוקסיים, מבלי לברר היטב על מהות הבית הדין, על מהות המתגיירים ועל קבלת המצוות שלהם, וד”ל.

בכדי לסייע לשלוחים, בעזרת ה’ בתקופה הקרובה יסודר משרד מיוחד על ידי הח”מ לעזרה וסיוע לשלוחים בעניינים הנ”ל, לקשר השלוחים עם בתי הדין וכו’. וכן בכדי לסדר רישום של בירור היהדות והיוחסין, הקידושין, והגיטין שנעשים על ידי השלוחים, וכו’.

כפי שדווח אתמול בחרדים 10, צעיר שיעי מביירות שבלבנון, שהציג עצמו בשם ‘אליהו חילבה’ והתקרב לבית חב”ד בטקסס, הכיר באתר היכרויות באינטרנט צעירה חרדית מהקהילה הסורית בניו יורק,  ונישא לה בחודש שעבר בברוקלין.

לדברי גורמים המעורים בפרשה, כאשר הצעיר נשאל על משפחתו, תמיד היו לו ‘סיפורים’ מדוע הם אינם מעורבים בחייו – ומדוע גם לא הגיעו לחתונתו.

לפי דיווחים בארה”ב, ‘אליהו’ הציג עץ יוחסיון מזוייף, שהכיל שמות אשכנזים בדויים כולל מאיר לנסקי, שמו של גנגסטר היהודי הנודע משנות ה-40. הוא גם טען שהוא עובד ב-NSA והפיק ‘מכתב’ מזויף מחבריו לעבודה שם.

מי שליוו אותו אל החופה היו שליח חב”ד הרב יוסי לזרוב ורעייתו הרבנית, הפועלים באוניברסיטת A&M בעיר קולג’ סטיישן בטקסס.

הרב מסדר הקידושין היה הרב דוד זעפרני, בנו של הרב עזרא זעפרני, רב ידוע מהעיר לייקווד.

כמה שבועות לאחר נישואיה, עלה חשדה של האישה בעקבות התנהגותו של בעלה הטרי, ולילה אחד היא גילתה דרכון לבנוני עם תמונתו ושם בערבית. בנוסף נחשפו תמונות שלו בחזות מוסלמית, לצד מי שנראים כבני משפחתו. בתמונה נוספת הוא מתועד אוחז בתעודה עם כיתוב בערבית.

היא יצרה מיד קשר עם בני משפחה וחברים – והועברה מיד לדירת מסתור. ה-FBI עורב בפרשה, במטרה לעמוד על המניעים שמאחורי ההתחזות של הצעיר.