“שמח שזה נגמר”: 9 חודשי עבודות שירות נגזרו על אריה שיף – ופיצוי

שיף הורשע בהמתה בקלות דעת, לאחר שירה למוות במוחמד אל־אטראש, שפרץ לרכבו • 'אם תרצו': "את הביטחון לנגב ייקח עוד זמן רב להחזיר, אבל לפחות את החיים שלו אריה שיף מקבל היום בחזרה"
חיים טוויל
ה' כסלו התשפ"ב / 09.11.2021 10:43

נשיאת בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזרה היום (שלישי) על אריה שיף – שהורשע בהמתה בקלות דעת, לאחר שירה למוות במוחמד אל־אטראש שפרץ לרכבו – תשעה חודשי עבודות שירות, תשעה חודשים על תנאי ופיצוי למשפחת המנוח על סך 10,000 שקלים.

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

את עבודת השירות הוא יתחיל ב-1 בדצמבר.

ביציאה מהאולם אמר שיף,  בן ה-71 מערד: “אני שמח שזה נגמר. אני מאוד מאוד עצוב על הטרגדיה. על כל האירוע שקרה. זה לא היה מתוכנן ואני מצטער ושמח שזה נגמר”.

מתנועת ‘אם תרצו’, אשר ליוותה את משפחת שיף במאבק הציבורי, נמסר: ”לאחר חודשים ארוכים של מאבק ציבורי שמחים שהלחץ הציבורי הצליח. לכתחילה לא היה צורך בכלל להרשיע את אריה, לפחות השופטת מבינה היטב שכעת יש להעביר מסר מאוד ברור שמאפשר לאזרח להגן על עצמו מול עבריינים”.

בתנועה הוסיפו: “את הביטחון לנגב ייקח עוד זמן רב להחזיר, אבל לפחות את החיים שלו אריה שיף מקבל היום בחזרה”.

בית המשפט הרשיע את שיף בחודש יולי האחרון על פי הודאתו בעובדות כתב האישום שהוגש נגדו ובעבירה המקורית שיוחסה לו.

לפני כשבועיים הודיעה הפרקליטות לבית המשפט כי היא מבקשת לגזור על שיף עונש מאסר בפועל של בין ארבע לשש שנים, ברף הענישה הנמוך לעבירה.

בשימוע שנערך לו טען שיף כי פעל מתוך הגנה עצמית, אך הפרקליטות דחתה את טענתו והגישה נגדו כתב אישום.

במסגרת ההסדר הודה הנאשם, כי מעשיו לא היו דרושים באופן מיידי כדי להדוף את כניסתם של הפורצים לקרוואן, ובכך לא עמד לזכותו הסייג לאחריות פלילית של הגנת בית מגורים כפי שקובע החוק.

בין הצדדים הוסכם, כי הנאשם פעל תוך קרבה לסייג, שכן כאשר יצא מהקרוואן, סבר כי בכוונתם של מי מהפורצים להיכנס לקרוואן, ששימש למגוריו שלו ושל אישתו באותה העת, בכדי לבצע עבירה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות