חיבור היישובים? מטען התפוצץ ברכב באיבטין – ברכסים רעדו • צפו

פיצוץ מטען חבלה ברכב באיבטין הוביל לפשיטה של המשטרה על בית ביישוב הבדואי • התושבים מרכסים שהתנגדו להחלטה על יצירת רצף אורבאני שיחבר בין הישובים - לחרדים 10: "הם נלחמים שם, אבל אצלנו זה העיר את כל השכונה. ועוד רוצים לחבר לנו את איבטין ורכסים יחד..."
חיים טוויל
ה' כסלו התשפ"ב / 08.11.2021 22:09

‘המערב הפרוע’ מול חלונות בתי התושבים החרדים של רכסים: המשטרה פתחה בחקירה עם קבלת דיווח על פיצוץ מטען חבלה ברכב ביישוב הבדואי איבטין, הממוקם ליד העיר החרדית.

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לפני שנה החליטה הוועדה הארצית לקידום מתחמים מועדפים לדיור לאשר את תכנית ‘רכסים צפון’, שיזמה המועצה האזורית זבולון על קרקע המשמשת כשטח חיץ בין העיר החרדית ליישוב הבדואי, במטרה ליצור רצף אורבאני שיחבר בין שני הישובים.

כבר אז טענו התושבים שהתנגדו לתכנית כי “הנזקים והסיכונים מובנים מאליהם”.

אמש, אחרי הפיצוץ שגרם נזק כבד לרכב, הם הזכירו את התנגדותם לתכנית שתפגע ביישוב החרדי.

לאחר הפיצוץ, שהרעיד גם את בתי רכסים, פשטו שוטרי ובלשי תחנת זבולון על בית בכפר ותפסו אקדח מסוג גלוק ומחסנית מלאה בתחמושת ועצרו תושב המקום בן 55, החשוד בהחזקתו. האקדח הועבר למעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל להמשך מיצוי ראיות.

המשטרה מבצעת סריקות אחר מבצעי העבירה, לצד איסוף ממצאים בזירה על ידי חוקרי המז״פ במסגרת חקירה שנפתחה. הרקע והנסיבות בבדיקה.

תושב רכסים, שצילם את המתרחש מחלון חדר השינה בביתו אומר: “פוצצו שם, יש שם התנגשויות כל היום, הם מפוצצים מכוניות תופת”.

בשיחה עם חרדים 10,הוא מספר: “הם נלחמים בינם לבין עצמם, אבל אצלנו זה העיר את כל השכונה, ילדים, נשים וזקנים. המשטרה נכנסה לשם רק אחרי כ-40 דקות, כלומר, אחרי האירוע. ואחרי כל זה, עוד רוצים לחבר לנו את איבטין ואת רכסים יחד…”

בשיחה עם תושב נוסף הוא מספר כי שוחח עם שוטר שהיה בבאיבטין וזה סיפר לו כי נמצאו ביישוב “נשקים ברמה גבוהה, כולל טילי לאו. כאלו שיכלו להרים בתים ברכסים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות