הנתונים המבהילים נחשפים: כ-100 אלף זוגות מתבוללים בישראל

לפי נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: 85 אלף זוגות הינם מעורבים - שבהם בן או בת הזוג אינם יהודים • לפי נתוני משרד הפנים: 111 אלף זוגות מעורבים • התופעה של נשים יהודיות שנישאות לערבים שולית לחלוטין • יותר נשים יהודיות שנישאות לערבים מאשר גברים לערביות
חרדים 10
ד' כסלו התשפ"ב / 08.11.2021 10:07

קרוב ל-100 אלף זוגות בישראל הם זוגות מעורבים, שבהם בן או בת הזוג היהודי/ה נשוי ללא יהודי/ה – כך עולה מנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ושל משרד הפנים, שהתפרסמו בעיתון ‘ישראל היום’.

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

מדובר בפעם הראשונה זה שנים שבה מתפרסמים נתונים רשמיים על מספר הזוגות המתבוללים –  שמלמדים על היקף ההתבוללות במדינת ישראל.

מנתונים שסופקו על ידי הלמ”ס לבקשת ד”ר נתנאל פישר, ראש החוג לממשל במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, עולה כי בישראל ישנם בסך הכל 1.3 מיליון זוגות שבהם לפחות אחד מבני הזוג הוא יהודי, מתוכם מיליון ו-260 אלף זוגות שבהם שני בני הזוג יהודים, ו-85 אלף זוגות הינם מעורבים – שבהם בן או בת הזוג אינם יהודים.

בפילוח למגדר, במרבית הזוגות המעורבים דווקא האישה היא לא יהודייה, מה שאומר שעל פי ההלכה הילדים לא יהיו יהודים.

ישנם 52 אלף גברים יהודים שנשואים ללא יהודיות, לעומת 32 אלף נשים יהודיות שנשואות לגברים לא יהודים, זאת בניגוד לטענה הרווחת שיש שוויון בין נשים וגברים בתחום זה.

למעשה, הנתונים של הלמ”ס הינם מקילים לעומת נתונים עדכניים של משרד הפנים, שלפיהם ישנם 111 אלף זוגות מעורבים במדינת ישראל, כלומר יהודים שנשואים לישראלים שאינם יהודים.

אך יש לציין כי נתונים אלו נחשבים לפחות מדויקים, ולכן קשה יותר להסתמך עליהם.

מנתוני הלמ”ס עולה, כי הרוב המוחלט של הנשים והגברים היהודים, שנשואים ללא יהודיים, 87 אחוזים, מתחתנים עם חסרי דת – רובם ככל הנראה יוצאי מדינות ברית המועצות לשעבר.

בלמ”ס חושפים, כי התופעה של נשים יהודיות שנישאות לערבים היא שולית לחלוטין. יחד עם זאת, יש יותר נשים יהודיות שנישאות לערבים מאשר גברים שנשואים לערביות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות