מכה לליברמן: המדינה תכיר בלימודי רבנות ודיינות לסבסוד מעונות

מתשובת המדינה לעתירות בבג"ץ עולה: הממשלה החליטה לצמצם הפגיעה באברכים, כך שגזירת המעונות לא תחול על לומדים לרבנות או דיינות - בכפוף ל"תנאים מסוימים" שתציג המדינה בדיון • פרקליטי העותרים: "המדינה מודה שנפלו פגמים של ממש בהחלטה המקורית. נמשיך להיאבק"
חיים טוויל
ג' כסלו התשפ"ב / 07.11.2021 20:55

לאחר דחיות רבות: המדינה השיבה הערב (ראשון) לעתירה שהוגשה על ידי עורכי הדין שמואל מקלב אוריאל שטרן ויונתן פלדמן, שייצגו קבוצות עותרים, ועורך דין עו”ד זלמן בלאק שייצג את ‘אמת ליעקב’ – בדבר הפסקת סבסוד המעונות לילדי אברכים.

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

בתשובת המדינה לעתירות התברר, כי הממשלה החליטה לצמצם את הפגיעה בציבור האברכים, כך שגזירת המעונות, לא תחול על אברך שלומד לרבנות או לדיינות.

מדובר בשינוי מהותי שבגישת המדינה, שהגיע לאחר שעות רבות של שיחות בין היועמ”ש לדרג המדיני – ואכן נאלצו לשנות את הקריטריונים כדי שהסבסוד יחול גם על לומדי דיינות ורבנות.

מדובר בבשורה של ממש בקרב הציבור החרדי, שכן האופציה היא פתח לעשרות אלפי אברכים להמשיך לשקוד על לימודם, גם אם הדבר ידרוש מהם לשנות את מתכונת הלימודים.

במסגרת תשובת המדינה נכתב, בין היתר, כי לאחר דיונים רבים שהתקיימו, הוחלט: “שיקולים משפטיים הובילו למסקנה, כי יש מקום לכלול את לומדי הרבנות והדיינות במסגרת מבחני התמיכה נשוא העתירות, בכפוף לקביעת תנאים מסוימים להבטחת קיום התכלית התעסוקתית”.

עוד הוסיפה המדינה וכתבה: “נוסחם הסופי של אותם תנאים טרם אושר וכי המדינה תגיש את הנוסח הסופי במועד הדיון”.

במענה לתשובת המדינה, מסרו באי כח העותרים עורכי הדין שמואל מקלב אוריאל שטרן ויונתן פלדמן: “אנו עדים לכך שהמדינה הודתה, הלכה למעשה, בכך שנפלו פגמים של ממש בהחלטה המקורית של שר האוצר, וכעת היא מנסה לתקן את הנחוץ תיקון ולכלול את הלומדים לרבנות ודיינות כזכאים לסבסוד ‘בתנאים מסויימים’, אך טרם פירסמה את אותם תנאים.

“מבעד לכך, אנו סבורים שנפלו פגמים נוספים בקבלת ההחלטה, אשר עשויים להביא לבטלות ההחלטה, עליהם נרחיב במהלך הדיון”.

עו”ד זלמן בלאק, המייצג את ‘אמת ליעקב’ הגיב כי מודבר בהחלטה מתבקשת והעובדה שהיועמ”ש נאלץ להשקיע הרבה שעות בכדי להשפיע על הדרג המדיני לקבל החלטה המתבקשת מאליה, מלמדת כי הקיצוץ במעונות נובע ממניעים זרים.

“במסגרת הדיון נמשיך להיאבק לשינוי כלל הקריטריונים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות