בכיר בנתב”ג נדבק לפני שנה בנגיף – ויקבל גמלה למשך כל ימי חייו

תושב איזור חדרה, עובד בכיר בנתב"ג, הפך לנכה לאחר שלקה בקורונה • לאחרונה הוכר העובד כנפגע עבודה על ידי המוסד לביטוח לאומי, ויזכה לגמלה חודשית גבוהה
יוני גרין
ג' כסלו התשפ"ב / 07.11.2021 11:44

עובד בכיר בנתב”ג, תושב אזור חדרה, שנחשף במהלך עבודתו, בדצמבר 2020, לחולה קורונה מאומת, פיתח מחלה קשה שהותירה בו נכויות לא פשוטות לכל החיים.

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

בתביעה, שאותה הגיש העובד למוסד לביטוח לאומי (המל”ל), באמצעות עורכי הדין גיל קראוס ושירי אלון, נטען, כי מאז שהחלים העובד מן הנגיף, הוא סובל מתסמיני פוסט קורונה חמורים, ובהם קשיי נשימה, הפרעות קשב וריכוז, המלוות באיבוד זיכרון לטווח קצר, כאבי ראש עזים ומיגרנות, חולשה כללית המלווה בכאבי שרירים, מגבלות בתנועה ועוד.

ועדה רפואית של המל”ל, הכירה לאחרונה בעובד כנפגע בעבודה, וקבעה לו אחוזי נכות זמניים בשיעור של 25 אחוז, כתוצאה מההידבקות בנגיף.

לדברי עוה”ד קראוס ואלון, כתוצאה מההכרה בעובד כנכה מעבודה, הוא צפוי לקבל מהמל”ל גמלה ראשונית בת עשרות אלפי שקלים, ולאור מצבו אף צפוי ככל הנראה לקבל גמלה גם בעתיד ולמשך כל חייו.

עוה”ד קראוס ואלון מסבירים, כי מי שנדבק בקורונה כתוצאה מחשיפה לחולה מאומת במקום עבודתו, עשוי להיות מוכר על ידי המל”ל כנפגע עבודה, וזאת בתנאי שהצליח להוכיח את הקשר הסיבתי בין ההידבקות בנגיף לבין מקום העבודה – וזאת ברמת סבירות גבוהה.

לדבריהם, כאשר מדובר בין היתר, בעובדי שדות התעופה או ביקורת הגבולות,  שנמצאים בקו החזית הראשון מול הנגיף, כמו במקרה שלפנינו, המצב עשוי להיות יותר פשוט, שכן לגבי אלה יותר פשוט להוכיח שנחשפו בצורה כלשהי לחולה קורונה במהלך עבודתם.

השיח היומיומי בנושא הקורונה נסוב בעיקר סביב מספר החולים הקשים, המחוסנים במנה הראשונה והשנייה, תפוסת בתי החולים ושיעור התמותה.

“פחות מדברים על החולים הרבים שכביכול כבר החלימו, אבל בפועל נותרו נכים וסובלים מתסמיני פוסט קורונה קשים ביותר”, אומרים  עוה”ד קראוס ואלון.

לדבריהם, להכרה של המל”ל בחולים אלה כנפגעי עבודה יש משמעויות מרחיקות לכת, שכן מעבר לנכות ולתשלומים הזמניים, עשוי המוסד לביטוח לאומי לקבוע להם בהמשך, כמו במקרה זה, נכות קבועה שתזכה אותם במקרים לא מעטים בגמלה חודשית קבועה או במענק חד פעמי לא קטן.

כמו כן, מסבירים עוה”ד קראוס ואלון, כי חוק הביטוח הלאומי קובע, כי כל מי שהוכר על ידי המל”ל כנפגע עבודה ומצבו הרפואי מתדרדר סביב אותה נכות שנגרמה לו בעבודה, יוכל להגיש בכל עת תביעה להחמרת מצב על מנת שאחוזי הנכות שלו יגדלו, ובהתאם גם יגדלו הזכויות להן יהיה זכאי.

עוד מדגישים עוה”ד קראוס ואלון, כי נפגעי העבודה זכאים גם להחזרים כספיים עבור ההוצאות הרפואיות שנגרמות או שייגרמו להם בעתיד, כתוצאה מנכותם – כמו למשל מימון טיפולים משקמים או החזרים מלאים להוצאות בגין משככי כאבים או קנאביס רפואי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות