שיתופי פעולה על הפרק: פירוק הבלוק וצירוף החרדים על השולחן

אחרי אישור התקציב: בממשלה שוקלים שוב שת"פ עם ש"ס ויהדות התורה • גורם בממשלה: "החרדים לא יכולים להרשות לעצמם להזניח את צורכיהם בגלל המחויבות לנתניהו, זה עדיף להם" • "המשמעות של שיתוף פעולה עם החרדים - פירוק סופי של 'הבלוק' ומכה אנושה נוספת לנתניהו"
חרדים 10
א' כסלו התשפ"ב / 05.11.2021 11:03

אחרי לילות לבנים של הצבעות ודיונים: הקואליציה עברה הלילה (ליל שישי) את המבחן הגדול של העברת תקציב המדינה. כעת היא תצא לתקופה פוליטית חדשה שבה ינסו לבחון את הרחבתה.

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

על הפרק: שיתוף פעולה עם החרדים.

בחודשים האחרונים השאלה לגבי צירוף החרדים לממשלה זכתה לתשובה חד משמעית – כאשר ליברמן אמר בראיון לשרי רוט מחרדים 10 כי  “בשום אופן לא יאפשר את כניסת החרדים לקואליציה” – והחרדים הבהירו מצידם כי אינם מעוניינים כלל להצטרף לממשלה.

אבל בכירים בממשלה מציינים את המצב הפוליטי החדש שאחרי התקציב כאפשרות להחזיר לשולחן את סוגיית שיתוף הפעולה.

בשיחה עם ‘ישראל היום’ התייחסו הבכירים לכמה אפשרויות שמובאות בחשבון, ובהן אופציות ריאליות יותר וריאליות פחות. כך, לדוגמה, אותם בכירים מעריכים כי הצטרפות של שתי המפלגות – ש”ס ויהדות התורה – נראית קלושה, אך אולי אחת מהן באה בחשבון.

אפשרות נוספת היא למצוא בתוך יהדות התורה, מפלגה המחולקת לזרמים ולפלגים שונים, אנשים שכן ניתן לקיים איתם שיתוף פעולה. עוד מציינים כי האפשרות הטובה ביותר והריאלית היא שיתוף פעולה עם החרדים גם ללא הצטרפות רשמית.

בכירים בממשלה אומרים, כי המשמעות של שיתוף פעולה עם החרדים היא פירוק סופי של הבלוק החרדי ומכה אנושה נוספת לנתניהו, בקשר לסיכויים עתידיים להרכיב ממשלה. לדבריהם, ליברמן יותר מאשר ישמח לפגוע פגיעה שכזאת בנתניהו. אם הבלוק יתפורר, לנתניהו יהיה קשה יותר לחזור לשלטון. לדבריהם, יש מנגנונים ושיתופי פעולה שליברמן יוכל לחיות איתם.

גורם בממשלה אמר לישראל היום: “לציבור החרדי יש צרכים. ישיבות, מוסדות, מעונות וכל הקשור בחיים עצמם. הוא לא יכול להזניח אותם במשך שלוש שנים וחצי כי הם כבולים לבנימין נתניהו. לחרדים עצמם עדיף למצוא שיתופי פעולה ולדאוג לציבור שלהם”.

ומה לגבי תהליכים גדולים, כמו רפורמות בכשרות שנוגדות את אורח חייהם?

בממשלה אומרים כי גם בממשלת נתניהו היו מקרים שהחרדים הסתדרו – כך, לדוגמה, במשבר עבודות הרכבת בשבת ליצמן התפטר מתפקיד שר וחזר לתפקיד סגן שר. לדבריהם, יש פתרונות לכל דבר.

בממשלה מבהירים כי אין שיחות או מגעים כעת מול החרדים או ליברמן, אך מדובר בנושא שצפוי לעלות שוב בחודשים הקרובים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מאוכזב
    06/11/2021 18:53
    לא
  1. אם בנט ושקד מכרו עצמם לשטן גם החרדים ימכרו ??????
    זאת התורה לא תהא מוחלפת !!