‘נשות הכותל’ הגיעו עם ‘מעילים’: עימותים בין מוחים חרדים לשוטרים

נציגי התנועה הרפורמית ו'נשות הכותל' הגיעו לתפילות ראש חודש כסלו בכותל ובמקום פרצו עימותים קשים בין מוחים חרדים לשוטרים • יו"ר ארגון נשות הכותל ענת הופמן הורחקה מהרחבה לאחר ניסיון להכניס ספר תורה קטן
חיים טוויל
א' כסלו התשפ"ב / 05.11.2021 10:29

נציגי התנועה הרפורמית ו’נשות הכותל’ הגיעו הבוקר (שישי) לרחבת הכותל ללא ספרי תורה ורק עם ה”מעילים” של ספרי התורה. במקום התפתחו עימותים קולניים.

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

יו”ר ‘נשות הכותל’ ענת הופמן הורחקה מהרחבה לאחר ניסיון להכניס ספר תורה קטן.

בההמשך התפתחו עימותים בין מוחים חרדים לשוטרים.

לפי הודעת ‘הקרן למורשת הכותל המערבי’, קבוצת ‘נשות הכותל’ פעלה לכל אורך הדרך בניגוד להחלטות היועץ המשפטי לממשלה והחלטת בית המשפט, ולמרות שהחוק אוסר על קיום הפגנות ומחאות ברחבת הכותל המערבי, פעלו בניגוד לתקנות וניסו להכניס מעילי ספרי תורה ושילוט מחאה.

בנוסף, אותר ניסיון להכנסת ספר תורה בניגוד לנהלי המקום.

“משטרת ישראל ואנשי הקרן למורשת הכותל המערבי קראו לצדדים להימנע מאלימות ומחילול הקודש. מנהל התפעול של הקרן למורשת הכותל המערבי עדן שמעון אף ניגש אינספור פעמים בבקשות רבות חוזרות ונשנות להימנע מפרובוקציה מיותרת והלהטת הציבור המוחה כנגדן, אך לא עלה בידו”, נאמר בהודעה.

‘הקרן’ הבהירה עוד כי נעשו מאמצים אדירים על ידי אנשיה ומשטרת ישראל כדי למנוע אלימות וחיכוך בין הצדדים. לשם כך, אבטחו את ‘נשות הכותל’ עשרות מאבטחים ושוטרים רבים.

“לצערנו, קבוצה זו ביקשה כל העת להלהיט את הרוחות בכל דרך, ועד לסיום האירוע לא עלה בידן. ברגע האחרון, לקראת סיום האירוע בהתעקשות של חלק קטן מקבוצה זו, ולמרות תחנוני הקרן למורשת הכותל המערבי למנוע פרובוקציה ולהישמע להנחיות היועץ המשפטי לממשלה ומשרד המשפטים הקבוצה לא הפסיקה ומשום כך נאלצו אנשי הקרן ואנשי משטרת ישראל להפריד בין הקבוצות.

“מאבטחי הקרן למורשת הכותל המערבי הגנו בגופם על קבוצת נשות הכותל וקבוצה זו לתדהמתנו מאשימה אותם באלימות. יש לציין כי הבוקר נמנע אירוע של אלימות ואנו בקרן למורשת הכותל המערבי נמשיך לשמור על הכותל המערבי כמקום קדוש ומאחד”.

רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ, ומנכ”ל הקרן למורשת הכותל המערבי מרדכי (סולי) אליאב, הביעו את “תודתם לנשיא המדינה יצחק הרצוג על מאמציו לאורך שבוע ימים למנוע את הגעתו של חבר הכנסת קריב לרחבת הכותל המערבי, תוך ניצול חסינותו והבעת מחאה ובעקבותיו החכ”ים האחרים שהיו אמורים למחות כנגדו. בכך, נמנעה אלימות גדולה יותר. נמשיך לעשות הכותל כדי שהכותל המערבי לא יהפוך לשדה קרב ולשמור עליו כמקום קדוש ומאחד.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    החרדים מבזבזים כוחות במאבקים במקום להתרכז במה שחשוב
    05/11/2021 15:26
    חקי חיון
  1. חקי חיון.החרדים צריכים לדעת כי שום דבר אינו מצליח בכוח , גם ברית המועצות הכוחנית התפרקה וגם עתה החרדים עם ביבי נתניהו יושבים באופוזיציה , החרדים מתעקשים לשמור על הסטטוס קוו אולם החרדים רק מפסידים , ראו לדוגמה את התחזקות הרפורמים בחו”ל ואת התחזקות השמאלנים.חילוניים בקואלציה של בנט-לפיד. החרדים צריכים לדבוק בה’ ולא להאבק במאבקים חסרי תוחלת ותכלית , כך החרדים מפסידים לאורך כל הדרך.