מהפיתיון ועד היער: איש ‘שובו בנים’ שחזר את חטיפת ניסים ז”ל

אחד מאנשיו של מנהיג 'שובו בנים', שהודה בפני החוקרים על חלקו ברצח של ניסים שטרית ז"ל והפליל שלושה אחרים - ביצע שחזור של החטיפה מהדירה שאליה הגיע הנער ועד ליער שבו נקבר • חשוד נוסף הובא לימ"ר ירושלים כדי לנסות לדלות פרטים נוספים ובעיקר מקום קבורתו של שטרית
חיים טוויל
א' כסלו התשפ"ב / 04.11.2021 22:49

 

פרשת הרב ברלנד ומעשי הרצח: בידי המשטרה שחזור של החטיפה והרצח של ניסים שטרית ז”ל בשנת 1986.

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לפי דיווח של ורד פלמן ב’כאן חדשות’ הערב (חמישי), החשוד שהתוודה בפני החוקרים על חלקו במעשה והפליל שלושה חשודים אחרים, ביצע שחזור של החטיפה מהדירה שאליה פותה שטרית להגיע על ידי אחת החשודות – מי שכונתה ‘נערת הפיתוי של שובו בנים’ – ועד ליער שבו נרצח ונקבר.

כמו כן, היום הפגישו החוקרים את ברלנד עם החסיד שלו שהתוודה, כדי להשיג פרטים נוספים מהאירוע – ובראשם מקום קבורתו של שטרית.

חשוד אחר שהופלל הובא היום גם הוא למשרדי ימ”ר ירושלים – במטרה להוביל לפיצוח הנקודה החסרה, מקום קבורתו של הנער ובכך לפענח את כל האירוע.

בתוך כך, היום התקיימו דיוניהם בבית המשפט של שניים מהחשודים שנעצרו במסגרת חקירת תיקי הרצח והיעדרות של ניסים שטרית ואבי אדרי ז”ל – והוארך מעצרם ב-7 ימים לבקשת צוות החקירה, עד ליום רביעי הבא.

אתמול שוחררה החשודה שנעצרה במעורבות בפרשת חטיפתו של שטרית,  למעצר בית של שבוע, לבקשת המשטרה. היא שיתפה פעולה עם החוקרים, ערכה עימותים עם חשודים אחרים, ומסרה פרטים בין היתר על דירה שאליה אמרה לשטרית להגיע, לפני שנעלם.

ביום שני הופגש חשוד בפרשה לעימות עם הרב אליעזר ברלנד בחדר החקירות. לפי דיווח של יוסי אלי בחדשות 13, במהלך העימות בחדר החקירות הפציר מנהיג קהילת ‘שובו בנים’ בחשוד לדבר: “אנחנו צריכים לספר את מה שקרה, אני מורה לך לספר מה שקרה”.

בתגובה, נשבר החשוד, קשר את עצמו לרצח של ניסים ז”ל והפליל שלושה אחרים במעשה – בהם בנו של השר לשעבר – תוך שהוא מתאר בפני החוקרים את המעשים: “אנחנו הלכנו כדי להפחיד את שטרית ולתת לו מכות. ג’, צ’ וב’ הרביצו לו מכות והוא מת להם בין הידיים.

“אני לא הרבצתי לו אבל זה היה מול העיניים שלי. אחרי זה עשינו לו קבר ביעד וקברנו אותו. זה לא היה מתוכנן. החלטנו שאנחנו לא מגלים את זה לאף אחד”.

בעקבות הווידוי, החשוד נלקח הבוקר לזירת הרצח ביער באזור ירושלים בניסיון לאתר את שרידי גופתו של ניסים ז”ל, אך עד כה לא נמצאה גופתו.

לדברי עורך דינו של החשוד, הוא לא זכר היכן קברו אותו.

המשטרה הצהירה אתמול בבית המשפט, לראשונה, כי היא יודעת במדויק מי רצח את הנער ניסים שטרית ז”ל. בדיון הארכת המעצר של אחד החשודים בפרשה, אמרה נציגת המשטרה כי התברר שרציחתו של נסים שטרית התרחשה ב-2 בפברואר 1986, שלושה ימים לפני התלונה שהוגשה בנוגע להיעדרותו. כמו כן, נודע למשטרה כי החטיפה בוצעה זמן קצר לפני הרצח.

בדיון בבית המשפט נאמר עוד, כי המשטרה גם יודעת כמה אנשים נכחו ברצח של אברהם אדרי ז”ל, שנרצח בשנת 1990, ומה היה חלקו של כל אחד מהחשודים.

לפני כמעט שלושה שבועות החלו חוקרי המשטרה לעצור חשודים הקשורים לקהילת ‘שובו בנים’, בחשד שהיו מעורבים במקרי רצח והיעדרות שהתרחשו ב-1986 ושנת 90′ באזור ירושלים.

ביום שני השבוע נעצר גם הרב אליעזר ברלנד, שהוחזר בשבוע שעבר לכלא לריצוי 5 חודשי מאסר בגין עבירות של עושק ומרמה שבהן הורשע, והוא קשר את עצמו לחשדות נגדו.

מעצרו של הרב ברלנד הוארך שלשום בתשעה ימים. החוקרים חושדים כי הרב ברלנד הוא זה שנתן את ההוראה – והשופט אמר כי הרב קשר עצמו לחשדות המיוחסים לו.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יש בסיפור הזה הרבה יותר מ 2 מקרי רצח
    06/11/2021 00:50
    אילן
  1. מדובר כאן בארגון פשע ובאנשים השייכים לאותו ארגון שביצעו פשעים רבים נגד אזרחי מדינת ישראל מדובר ביותר מ 2 מקרי רצח בודאות ! . וסוללה של פשעים אחרים כולל אלימות פיזית ופגיעה ברכוש כנגד רבים , מדובר מלמעלה מעשור של פעילות פלילית רצופה ומתוכננת אני מקווה שהמשטרה מבינה מה התגלגל לפתחה והסיפור כאן לא יגמר בהרשעה על 2 מקרי רצח בלבד

    • שיר   17/11/2021 00:25

      אנשים רעים ללא אלטקים עודים מעדי זוועה הורגים בדם קר נער ויש שם עוד הרבה דברים שכנראה אנשים לא דיווחו ןמשטרה כי פחדו מהם ,היו גם מתעללים בערבים בעיר העתיקה ,יודעת שהיה תייר לפני שנה חרדי מחול שהיה בסוכות וצילם ברחובות שלהם להנאתו בירושלים וחשדו שהוא משתפ והיכונו במוט ברזל כמעט אבד ראייתו ,ופחד להתלונן אמרו לו בביח שאם יתלונן יהרגו אותו אלה חיות אדם טאליבנים רוצחים מעניין מי במערכת דאג שהמשטרה לא תברר שם.

  2. ברלה
    07/11/2021 15:31
    kkkk
  3. אירגון פשע לתת למשפחת נהנרצח את כל רכושו

    • סע   21/03/2022 07:00

      35 שנה צל של עצב עבר על המשפחה הזאת. לא ידעו מה קרה לאח, לבן … רשעים מחללים שם שמים.