ח”כ אורלי לוי אבקסיס התפרצה על סדרנית: “אל תגעי בי, חצופה” • צפו

אורלי לוי נתבקשה לצאת מחדר ועדת הכספים וצעקה על הסדרנית שפרצה בבכי: "תעיפי את הידיים שלך ממני. חצופה. אני מעדיפה שהיא תיגע בי את אל תגעי בי" • ח"כ ינון אזולאי: "למה את תוקפת עובדי כנסת?" • אורלי לוי: "התרעתי בפני הסדרנית שהיא מכאיבה לי ושלא תלחץ לי את הצלעות"
אריה ריבקינד
כ"ט חשון התשפ"ב / 04.11.2021 21:27

ח”כ אורלי לוי אבקסיס התבקשה לצאת מחדר ועדת הכספים בהוראת היו”ר, והתפרצה על הסדרנית שנשלחה להוציא אותה מהדיון.

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

“תעיפי את הידיים שלך ממני. חצופה. אני מעדיפה שהיא תיגע בי את אל תגעי בי”, צעקה לוי-אבקסיס לסדרנית.

הסדרנית פרצה בבכי וח”כ ינון אזולאי אמר לח”כית: “למה את תוקפת עובדי כנסת?”

יו”ר הכנסת מיקי לוי גינה את התנהגותה של ח”כ לוי אבקסיס ואמר: “האלימות המילולית שנוקטים בה חברים באופוזיציה חצתה את כל הגבולות. עובדי הכנסת לא יהיו שק החבטות של חברי כנסת שאיבדו כל רסן. כל דקה שעוברת ללא ועדת אתיקה מתפקדת רק מדרדרת את הבית הזה לתהומות עמוקים יותר”.

ח”כ שירלי פינטו מימינה התקשרה לסדרנית כדי להרגיע אותה. ”‏התקשרתי עכשיו למרינה המקסימה, להרגיע אותה. ‏לאף חבר כנסת אין שום זכות לצעוק על עובד כנסת, הם עובדי הכנסת ולא עבדי הכנסת”.

מנכ״ל הכנסת, גיל סגל, שוחח עם הסדרנית מרינה מץ, ואמר לה כי הוא מוקיע את היחס לו זכתה מצד חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס במהלך הדיון: “מדובר באירוע חריג שאין לעבור עליו לסדר היום. עובדי הכנסת אינם שק החבטות של איש וכל ניסיון לדחוק אותם, גם בסערת רגשות, לתוך הקלחת הפוליטית באמצעות שיח אלים הנו פסול מעיקרו.

“עובדי הכנסת המסורים עושים עבודתם נאמנה עבור חברי הכנסת – סביב השעון והיחס המשפיל לו זכתה עובדת הכנסת מרינה מץ אסור שישנה בעתיד. הכנסת כולה, על עובדיה ונבחריה מעריכה ומגבה את האיפוק וקור הרוח שהפגינה מרינה באירוע ומחזקת את ידיה”.

אורלי לוי הגיבה בפוסט שפרסמה:

כחברת כנסת ותיקה אחרי שנים ארוכות בכנסת, בהן ניהלתי מאבקים ענייניים בועדות ובמליאה שבהם נלחמתי על דעותיי ועמדותיי ולעיתים דיונים סוערים שכאלו הסתיימו בהוצאה מהועדות או מהמליאה. מעולם לא חוויתי התנהגות אלימה שחדרה לפרטיותי כפי שחשתי הערב בדיון בועדת הכספים.

אני מכבדת מאוד את סדרניות וסדרני הכנסת ומעריכה ביותר את עבודתם הלא קלה בעליל, אך יש דרך להוציא חברי כנסת בלי לפעול בצורה אלימה. אין הגדרה אחרת ללחיצה חזקה על הצלעות פרט לאלימות ובריונות.

השימוש הציני שעושים יושבי ראש הועדות מהקואליציה כלפי החברים מהאופוזיציה בכך שהם מעודדים ומפרשים קודם כל את הסמכות שניתנה להם כיושבי ראש לניצול ציני ופוליטי ופגיעה בחברי הכנסת בכך שהם משדרים שישנו אור ירוק לסדרנים לפעול בכל כוחם כנגד נבחרי הציבור.

הדבר הזה לכשעצמו חמור ביותר אך חמורה לא פחות הודעתו החד צדדית של יו”ר הכנסת שבמקום לקיים בירור כמצופה ממנו, ומשיקול פוליטי גרידא, מרשה ומכשיר פגיעה בחברת כנסת במקום שהיה עושה את תפקידו ופועל להכתיב קוד התנהגות של סדרנים כלפי נבחרי ציבור.

לצערי הרב, בחר היו”ר ולא בפעם הראשונה, לחרוץ דין שהרי אם רק היה טורח לברר את האירוע ולא לקפוץ עליו כמוצא שלל, היה רואה שלא רק שהסכמתי לצאת, אלא אף שהתרעתי בפני הסדרנית שהיא מכאיבה לי ושלא תלחץ לי את הצלעות. יתרה מכך, הצעתי לצאת באופן עצמאי.

מה שתמוהה בעיניי שאף אחד, לא יו”ר הכנסת, לא התקשורת ולא הח”כים ואף לא מנכ”ל הכנסת טרחו לברר מולי את האירוע או לפחות לשמוע גרסה נוספת.

בימים אלו, כאשר הטירוף חוגג, ונדמה שהכל נשפט ומסוקר ע”פ פוזיציה, אני לא מתפלאת שהתקשורת בתזמורת החכים מהקואליציה מנצלים את המצב בכדי ליצור מציאות שאיננה נאמנה לאמת. אבל מיו”ר הכנסת ציפיתי להתנהג בממלכתיות כמו יו”ר הכנסת, ולא כמו ח”כ מיקי לוי שאנו מכירים מהעבר הלא רחוק.

צר לי באם הסדרנית נפגעה ולמותר לציין את הערכתי הגדולה לכלל לעובדי ולעובדות הכנסת באשר הם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לוי אבוקסיס
    06/11/2021 23:30
    צבי
  1. תירוצים…
    פגעו לה באגו
    המרוקאי…