רשת שופרסל נבהלה ו’הענישה’ את החרדים: הקפיאה את האתר החרדי

לאחר שהוגשה בקשה לתביעה ייצוגית בסך חצי מיליארד שקל בגין הפליה בין המגזרים - מנכ"ל הרשת הודיע שפעילות האתר למהדרין תוקפא הערב • עורכי הדין: "אחת התביעות הצרכניות החשובות ביותר"
חרדים 10
כ"ט חשון התשפ"ב / 04.11.2021 21:11

כתבה ששודרה ב’חדשות 12′, בעקבותיה גילו צרכני רשת ‘שופרסל’ כי קיים פער מחירים בין מחירי אתר ‘שופרסל אונליין’ לבין אתר ‘ישיר למהדרין’ – אתר קניות האונליין הייעודי של ‘שופרסל’ לציבור החרדי – גררה הגשת בקשה לתביעה ייצוגית בגין הפליה של המגזר החילוני.

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

בעקבות הזעם של צרכני הרשת החילונים על המחירים היקרים, הודיע מנכ”ל שופרסל יצחק אברכהן, כי שופרסל תפסיק את פעילות ה’אתר הסודי’ למגזר החרדי החל מהלילה – חמישי.

בסרטון התגובה שפרסם אמר: “בימים האחרונים הוצגו נתונים על פערי מחירים בין אתר ‘ישיר למהדרין’ של רשת ‘יש חסד’ מבית שופרסל, אתר הפונה למגזר המבקש כשרויות גבוהות ופונה למגזר משפחות מרובות ילדים לבין המגזר הכללי.

“נושא הנתונים כפי שהוצגו בכתבה בהחלט לא פשוטים. לאור זאת החלטתי לעצור את הפעילות באתר ישיר למהדרין אנחנו נלמד את כל היקף אי ההתאמות שקיימים בין אתר ישיר למהדרין לאתר הכללי”.

אברכהן הוסיף כי בשלב זה אין בכוונת הרשת להרחיב את הפעילות של ‘ישיר למהדרין’ בכל חלקי הארץ: “נקפיא את הפעילות לזמן מה ולאחר מכן נצא עם מודל הפעלה חדש. אני מודה על עצם הפניית האירוע אלינו, אנחנו ננתח אותו ונפיק לקחים. נושא השקיפות וההוגנות מאוד חשוב לשופרסל ולי אישית”.

בחדשות 12 דווח כי לקוחות שופרסל הגישו בקשה לתביעה ייצוגית בגין הפליה של המגזר החילוני. התביעה, שהוגשה על-ידי משרד עו”ד אורי קינן ושות’, עומדת על סכום של חצי מיליארד שקל. לטענת הצרכנים, הרשת מפלה לקוחות שאינם חרדים, “והכל בשל בצע כסף”.

בקשה נוספת לתביעה ייצוגית על סך 10 מיליון שקלים הוגשה אתמול לבית המשפט על ידי עורך הדין האני טנוס.

בבקשה של עו”ד טנוס נכתב: “הופתענו מהתעוזה של שופרסל, אשר מתברר מפעילה אתר סודי המיועד לצרכנים חרדים או דתיים ושם נמכרים מוצרים במחירים נמוכים בהרבה”.

בתביעה טוענים הלקוחות: “אורח חייה החילוני של התובעת ויתר חברי הקבוצה אינו מלמד מאומה על הקשר בין נתון זה לבין ההחלטה למכור להם מוצרים במחירים גבוהים יותר מלציבור חרדי. כך בוודאי, אין כל אפשרות לטעון כי אדם חילוני נחות מאדם חרדי או מתנהג פחות ‘טוב’ ממנו”.

עורכי הדין שהגישו את הבקשה, אורי קינן, הילה אקרמן ואפרת יהב, אמרו: “אחת התביעות הצרכניות החשובות ביותר שהוגשו. מדובר באפלייה קשה על רקע שיוך מגזרי באופן בוטה. לא יעלה על הדעת שמגזר שלם התורם למדינה באופן קבוע יופלה לרעה באופן כזה”.

בכתבות בחדשות 12 נחשף כי באתר המונגש לקהל הדתי והחרדי, מופיעים לעיתים קרובות אותם מוצרים שמופיעים באתר ‘הרגיל’, אפילו עם אותו ברקוד ולפעמים המוצרים אפילו נאספים מאותו הסניף בדיוק. עם זאת, האתרים מציגים הבדל אחד עיקרי – המחיר.

בעזרת אתר CHP נבדק “שופרסל אונליין” מול אתר “שופרסל ישיר למהדרין” והתגלו יותר מ-1,100 פריטים זהים שנמכרים בפער של 10% ויותר, 665 פריטים זהים נמכרים בפער של 15% ויותר ו-320 פריטים זהים נמכרים בפער של 20% ויותר.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מביך , מסביר תשואה
    04/11/2021 21:55
    אמיר חצרוני צדק
  1. שיהודי עושה כאלו מעשים
    הוא נותן הסבר מהר למה שונאים יהודים בכל פינה בעולם
    זו סיבה סופר קלאסית

  2. אנשים רשעים כרגיל
    05/11/2021 07:25
    שמעון ביטון
  3. בגלל התחרות בצרכנות בעולם החרדי שופרסל לא יכולה לעשות מחירים גבוהים אבל הצרכן הכללי מסתכל רק כמה הוא מוציא כמה הוא מכניס לא מעניין אותו ועוד נתון החרדי הממוצע כל קניה שלו היא לפחות כפולה מהצרכן החחלוני אם לא יותר בגלל כמות הנפשות לבית אב.
    העיקר המכוניות היקרות והעסקים השמנים האליטה הלבנה שומרת לעצמה.

  4. בושה
    10/11/2021 21:27
    אודי
  5. אני מצדיע לחרדים ציבור צרכני חכם…הרב אומר לא קונים וכל הנהלה מפחדת ….בקיצור צריך ללמד את השופרסל לקח …ישעוד מגזרים והגיע הזמן שיבנואת זה
    סתם בעקבות דברי המנכ”כל שיורדים על העובדים שעבדו קשה בתקופת הקורנה ….אז הוא צודק .העובדים המסכנים עבדו קשה ….ומה עשתה ההנהלה מאוד פשוט דאגהשללא יהיה מבצע אחד ..כן למה לעשות מבצע אם אנחנו לקוחות שבוים ..
    אז זהו שלא ……………

  6. מה הקשר הפליה??
    05/01/2022 10:45
    ר
  7. מי שרוצה שיקנה באתר הזול יותר…