רוב מצביעי ימינה וליברמן: מתווה הכותל יגביר השסעים

68% מבעלי הדעה היהודים בטוחים שיישום מתווה הכותל יגביר את הקיטוב - ביניהם 38% ממצביעי מפלגת ימינה ו54% ממצביעי ישראל ביתנו • ומה השיבו הנשאלים על השאלה: מה לדעתכם צריכה להיות מדינת ישראל - "מדינת הלאום של העם היהודי" או "מדינת כל אזרחיה"? • כל הנתונים
אריה ריבקינד
כ"ט חשון התשפ"ב / 04.11.2021 14:43

רוב גדול אזרחי ישראל היהודים סבורים כי יישום מתווה הכותל יגביר את השסעים בעם היהודי. כך עולה מסקר חדש של מכון הסקרים ‘מאגר מוחות’ שנערך עבור מפלגת נעם.

כמו כן, רוב יהודי מדינת ישראל סבורים כי מדינת ישראל צריכה להיות “מדינת הלאום של העם היהודי” ולא “מדינת כל אזרחיה”.

המשיבים על הסקר נשאלו האם יישום מתווה הכותל על ידי נפתלי בנט יחזק לדעתך את האחדות או יגביר את השסעים בעם היהודי.

על פי התוצאות,25% מהמשיבים חושבים כי מתווה הכותל יחזק את האחדות בעם, ואילו 52% חושבים כי הוא יגביר את השסעים בעם, בעוד 23% השיבו כי הם לא יודעים.

מתוך בעלי הדעה, 68% מהמשיבים חושבים כי מתווה הכותל יגביר את השיסוי בעם, לעומת 32% שחושבים שזה יגביר את האחדות בעם.

בקרב מצביעי מפלגות ‘ימינה’ ו’ישראל ביתנו’: 54% ממצביעי ישראל ביתנו  סבורים שזה יגביר את השסע בעם לעומת 38% הסבורים שזה יגביר את האחדות. אצל מצביעי ימינה 38% שסבורים שזה יגביר את השיסוי לעומת 31% בלבד שסבורים שזה יגביר את האחדות.

בנוגע לצביונה של המדינה המשיבים נשאלו מה לדעתם צריכה להיות מדינת ישראל – “מדינת הלאום של העם היהודי” או “מדינת כל אזרחיה”. מהסקר עולה, כי 67% חושבים כי מדינת ישראל צריכה להיות מדינת הלאום היהודי לעומת 21% בלבד שסבורים כי המדינה צריכה להיות מדינת כל אזרחיה. 12% מהמשיבים ענו כי הם לא יודעים או סיפקו תשובה אחרת.

כאשר משקללים את בעלי הדעה בלבד עולה, כי 76% סבורים שמדינת ישראל צריכה להיות מדינת הלאום היהודית ואילו 24% טוענים כי דווקא מדינת כל אזרחיה.

גם כאן נבחנו המשיבים על פי חלוקה למפלגות אליהם הם מתכוונים להצביע. בשאלה זו, לצד המפלגות המרכיבות כיום את גוש הימין, גם במפלגות ישראל ביתנו, ימינה, תקווה חדשה וכחול לבן, המצביעים סבורים כי המדינה צריכה להיות מדינת הלאום היהודי ולא מדינת כל אזרחיה.

בכחול לבן ישנו רוב של 72% שסבורים שמדינת ישראל צריכה להיות מדינת הלאום היהודי ו-16% בלבד שמעדיפים מדינת כל אזרחיה.

בימינה 67% לעומת 13%, בתקווה חדשה 69% לעומת 23% ואילו 54% ממצביעי ישראל ביתנו סבורים כי מדינת ישראל צריכה להיות מדינת הלאום היהודי, בעוד 38% סבורים כי מדינת ישראל צריכה להיות מדינת כל אזרחיה.

הסקר נערך עבור מפלגת נעם בידי מכון הסקרים מאגר מוחות. בסקר השתתפות 500 משיבים מהציבור היהודי בגילאי 18 ומעלה והוא נערך בין התאריכים 19.10.21 ל-22.10.21 באמצעות פאנל אינטרנטי קיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות