האופוזיציה הציעה למשוך הסתייגויות • לפיד: שמח על ההומור

עם חידוש דיוני המליאה הבוקר דחתה הקואליציה על הסף הצעת פשרה של האופוזיציה, שהציעה לשקול למשוך את ההסתייגויות לתקציב • על פי ההצעה יוקם מנגנון שיפקח על העברת הכספים לרע"מ על מנת שאלו לא יועברו לחמאס • לפיד: לא, תודה
קובי פינדרוס
כ"ט חשון התשפ"ב / 04.11.2021 12:48

מליאת הכנסת התכנסה הבוקר (חמישי) להמשך דיוני התקציב, כאשר עם חידוש דיוני המליאה דחתה הקואליציה על הסף הצעת פשרה של האופוזיציה, שהציעה לשקול למשוך את ההסתייגויות לתקציב.

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

“למרות התנגדותנו לתקציב, נסכים לשקול למשוך את ההסתייגויות לתקציב, אם יוקם מנגנון משותף לקואליציה ולאופוזיציה שיפקח על העברת כספי המדינה  לרע״מ ולעמותות שקשורות בה, במטרה למנוע את העברת כספי אזרחי ישראל לחמאס, לעמותות ולארגונים מסיתים ולאויבי ישראל”, נאמר בהצעה.

ח”כ מיקי זוהר (הליכוד) הסביר, כי הוא “מקווה שתקשיבו ונגמור את ההצבעות בין רגע. עברנו ליל שימורים. יש אפשרות שנגיע להסכמה שבה כל ההסתייגויות ימשכו. יש לנו הצעת פשרה הוגנת וסבירה וחשובה למדינת ישראל. אם תענו לה נוכל למשוך את כל ההסתייגויות.

“ההצעה לא מייצגת את כל האופוזיציה – שכל שקל שמועבר על ידי הממשלה לרע”מ ולתנועה האסלמית יעבור במנגנון פריטטי כדי שלא יעבור לחמאס. כך גם תשמרו את ביטחון ישראל וגם תמנעו פיליבסטר ארוך”.

הצעה זו נדחתה. שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד הגיב: “אני שמח לראות שהלילה לא פגם בהומור של האופוזציה. התשובה היא לא. תודה”.

כזכור, לפנות בוקר אושר חוק התקציב לשנת 2021 ברוב של 61 חברי כנסת שתמכו בהצעה. 59 התנגדו, לא היו נמנעים. במליאה הצביעו במהלך הלילה על ארבעה חוקים נוספים, שניים מהם כבר אושרו: ברוב של 62 תומכים מול 58 מתנגדים, אישרה הכנסת את חוק מסגרות התקציב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות