חשוד מרכזי הודה והפליל: במשטרה יודעים מי רצח את ניסים ז”ל

אחרי שהופגש עם הרב ברלנד וקיבל הוראה: אחד החשודים המרכזיים ברצח הנער ניסים שטרית ז"ל ב-1898 הודה במעורבות במעשה והפליל שלושה אחרים, בהם בנו של שר לשעבר • טען: לא התכוונו לרצוח • מי שכונתה 'נערת הפיתוי' של 'שובו בנים' שוחררה למעצר בית של שבוע
חיים טוויל
כ"ח חשון התשפ"ב / 03.11.2021 16:21

פרשת הרצח וההיעלמות: המשטרה הצהירה היום (רביעי) בבית המשפט, לראשונה, כי היא יודעת במדויק מי רצח את הנער ניסים שטרית ז”ל, שנעלם לפני 36 שנים.

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, חשוד בפרשה, שהופגש עם הרב אליעזר ברלנד בחדר החקירות וקיבל ממנו הוראה למסור פרטים בחקירה, הודה וקשר את עצמו לרצח של ניסים ז”ל והפליל אחרים במעשה.

החשוד התוודה, נלקח לזירת הרצח אך לדברי עורך דינו לא זכר היכן קברו אותו. לדברי החשוד – לא הייתה כוונה לרצוח את הנער.

בדיון הארכת המעצר של אחד החשודים בפרשה, אמרה נציגת המשטרה כי התברר שרציחתו של נסים שטרית התרחשה ב-2 בפברואר 1986, שלושה ימים לפני התלונה שהוגשה בנוגע להיעדרותו. כמו כן, נודע למשטרה כי החטיפה בוצעה זמן קצר לפני הרצח.

בדיון בבית המשפט נאמר עוד, כי המשטרה גם יודעת כמה אנשים נכחו ברצח של אברהם אדרי, ומה היה חלקו של כל אחד מהחשודים.

לפי דיווח בחדשות 13, אחד החשודים המרכזיים הודה היום במעורבותו ברצח ניסים שטרית, ואף הפליל שלושה חשודים נוספים – בהם בנו של השר לשעבר. בחקירתו טען כי לא התכוון לרצוח.

בבית המשפט התקיים היום דיון על מעצרם של חמישה מהחשודים –  והוארך מעצרם של ארבעה מהם ב-8 ימים, לבקשת צוות החקירה.

קודם לכן, החשודה שכונתה ‘נערת הפיתוי של שובו בנים’, שנעצרה במעורבות בפרשת חטיפתו של שטרית, שוחררה למעצר בית של שבוע, לבקשת המשטרה. היא שיתפה פעולה עם החוקרים, ערכה עימותים עם חשודים אחרים, ומסרה פרטים בין היתר על דירה שאליה אמרה לשטרית להגיע לפני שנעלם.

מוקדם יותר היום דווח כי חוקרי משטרה הגיעו הבוקר ליער באזור ירושלים בניסיון לאתר את שרידי גופתו של ניסים ז”ל.

לפי דיווח בחדשות 13, בעקבות מידע חדש שהגיע למשטרה, היא מקיימת הבוקר פעילות אינטנסיבית במרחב ירושלים למציאת גופתו של ניסים שטרית ז”ל.

לפני כשבועיים וחצי החלו חוקרי המשטרה לעצור חשודים הקשורים לקהילת ‘שובו בנים’, בחשד שהיו מעורבים במקרי רצח והיעדרות שהתרחשו ב-1986 ושנת 90′ באזור ירושלים.

ביום שני השבוע נעצר גם הרב אליעזר ברלנד, שהוחזר בשבוע שעבר לכלא לריצוי 5 חודשי מאסר בגין עבירות של עושק ומרמה שבהן הורשע, והוא קשר את עצמו לחשדות נגדו.

הבוקר ייערך דיון בהארכת מעצר חמישה מחשודים שנעצרו עם חשיפת הפרשה.

מעצרו של הרב ברלנד הוארך אתמול בתשעה ימים. החוקרים חושדים כי הרב ברלנד הוא זה שנתן את ההוראה – והשופט אמר כי הרב קשר עצמו לחשדות המיוחסים לו.

מאיר שטרית, אחיו של ניסים שטרית ז”ל, הופגש ביום שני, במהלך החקירה, עם הרב ברלנד. לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בפגישה אמר הרב ברלנד לשטרית בדרמטיות: “אתה יכול לשבת שבעה ולומר קדיש. מצטער שלא אמרתי לך את זה לפני 35 שנה”.

עוד דווח, כי הרב ברלנד הופגש גם עם אחד מחסידיו הקרובים, החשוד בביצוע הרצח עצמו של ניסים שטרית  ז”ל, כדי שיורה לו לשתף פעולה עם החוקרים ולהובילם למקום שבו הוסתרה הגופה.

מאיר שטרית, אחיו של הנעדר, אמר כי כבר לפני 35 שנים דיווח למשטרה על חשדותיו בדבר מעורבותו של הרב ברלנד בפרשה. בריאיון שהעניק לאסתי פרז בן עמי ברשת ב, סיפר האח כי אנשים מסביבתו הקרובה ביותר של הרב ברלנד סיפרו לו כבר לפני שלושה עשורים כיצד הוא קובע גורלות של אנשים.

לפני כשבוע וחצי נחשף ב’כאן חדשות’ כי אחד החשודים המרכזיים בפרשה, שהוקלט לפני כשנתיים, קשר כמה מהחשודים האחרים למעשה, וסיפר על הקשר של מנהיג ‘שובו בנים’.

“זה נעשה מתוך שיעבוד של כת. זה לא אנשים עבריינים, זה לא אנשים עם עבר פלילי… זה התחיל ממנו (-מהרב ברלנד) והמשיך ממנו ונגמר בו”, טען בהקלטה.

ניסים שטרית, בן 17 בהיעדרו, התגורר בירושלים. לפני שנעלם הוא הותקף בידי חרדים ליד הישיבה שבה למד באשדוד.

לאחר זמן מה, כשעבד בכנסת, קיבל שיחת טלפון ויצא מהמשכן. באותו ערב הוא נצפה בפעם האחרונה במרכז ירושלים ומאז לא נודעו עקבותיו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אז מי זה מייק???
    03/11/2021 18:13
    מישהו
  1. הוא האיש המרכזי בסיפור…
    כל עוד אין פתרון לזהות של האיש, אז הכל בספק