הרב ברלנד לאח: תגיד קדיש, מצטער שלא אמרתי לך לפני 35 שנה

מנהיג קהילת 'שובו בנים' הופגש במהלך חקירתו עם מאיר שטרית, אחיו של ניסים שטרית ז"ל בן ה-17 - ובישר לו בדרמטיות: "אתה יכול לשבת שבעה ולומר קדיש" • הופגש גם עם אחד מחסידיו, החשוד ברצח עצמו, כדי שיורה לו לשת"פ עם החוקרים ולהובילם למקום בו הוסתרה הגופה
חיים טוויל
כ"ז חשון התשפ"ב / 02.11.2021 21:59

פרשת הרצח וההיעלמות: במהלך חקירתו של הרב אליעזר ברלנד אתמול, שנמשכה כ-11 שעות, התקיימה פגישה בין מאיר שטרית, אחיו של הנער הנעדר ניסים שטרית בן ה-17, לבין מנהיג קהילת ‘שובו בנים’.

פיקוד העורף בתרגיל גדול: אתם מוכנים לשעת חירום? כך תעשו זאת

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לפי דיווח ב’כאן חדשות הערב (שלישי), בפגישה אמר ברלנד לשטרית בדרמטיות: “אתה יכול לשבת שבעה ולומר קדיש. מצטער שלא אמרתי לך את זה לפני 35 שנה”.

עוד דווח, כי הרב ברלנד הופגש גם עם אחד מחסידיו הקרובים, החשוד בביצוע הרצח עצמו של ניסים שטרית  ז”ל בינואר שנת 1986, כדי שיורה לו לשתף פעולה עם החוקרים ולהובילם למקום שבו הוסתרה הגופה.

מאיר שטרית, אחיו של הנעדר, אמר כי כבר לפני 35 שנים דיווח למשטרה על חשדותיו בדבר מעורבותו של הרב ברלנד בפרשה. בריאיון שהעניק לאסתי פרז בן עמי ברשת ב, סיפר האח כי אנשים מסביבתו הקרובה ביותר של הרב ברלנד סיפרו לו כבר לפני שלושה עשורים כיצד הוא קובע גורלות של אנשים.

לפני כשבוע וחצי נחשף ב’כאן חדשות’ כי אחד החשודים המרכזיים בפרשה, שהוקלט לפני כשנתיים, קשר כמה מהחשודים האחרים למעשה, וסיפר על הקשר של מנהיג ‘שובו בנים’.

“זה נעשה מתוך שיעבוד של כת. זה לא אנשים עבריינים, זה לא אנשים עם עבר פלילי… זה התחיל ממנו (-מהרב ברלנד) והמשיך ממנו ונגמר בו”, טען בהקלטה.

מעצרו של הרב ברלנד, שהוחזר בשבוע שעבר לכלא לריצוי 5 חודשי מאסר בגין עבירות של עושק ומרמה שבהן הורשע, הוארך היום בתשעה ימים בבית משפט השלום בירושלים.

השופט ציין כי מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, קשר עצמו לחשדות המייחסים לו מעורבות במעשי הרצח של ניסים שטרית ושל אברהם אדרי ז”ל בשנת 1986 ושנת 90.

נציג המשטרה אמר בדיון כי נאספו נגד מנהיג ‘שובו בנים’ ראיות בגין אחריות ומעורבות במקרי הרצח. הנציג הוסיף: “בימים האחרונים חלו התפתחויות משמעותיות בחקירה”.

נציג המשטרה טען בדיון כי קיים חשש ממשי שהרב ברלנד ישבש את החקירה אם ישתחרר: “זאת פרשיה מורכבת, מסועפת, ונדרשים לה ימים רבים כדי שנוכל להגיע לחקר האמת”, אמר במהלך הדיון. “המסוכנות נובעת מהעבירות המיוחסות לו”.

להתפתחות המרכזית בפרשה הוביל אחד החשודים, שחתם לאחרונה על הסכם לשיתוף פעולה עם החוקרים.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה להוסיף לנבל הזה תואר הרב?
    02/11/2021 22:32
    שמואל
  1. למה להרוס את עולם התורה ולקרוא לנבל הזה רב

  2. מצטער שלא אמרתי לך.
    03/11/2021 13:58
    חיים
  3. הרב מצטער שלא אמר לו מרוח הקודש אבל הוא לא היה חייב להגיד. זה לא קושר אותו לרצח.