200 מחוקקים מוחים על פתיחת קונסוליה לפלשתינים. ברקת: תודה

במכתב שנשלח לנשיא ג'ו ביידן קראו לעצירת המהלך: "מערער על ההכרה האמריקנית בירושלים כבירה הישראלית וישדר את המסר של תמיכה בחלוקתה" • ברקת: "מודה לכם בשם עם ישראל ובירתנו ירושלים על עמידתכם האיתנה לצידנו"
אריה ריבקינד
כ"ז חשון התשפ"ב / 02.11.2021 12:42

על רקע כוונתה של ארה”ב לפתוח מחדש קונסוליה מיוחדת לפלשתינים בירושלים שלא תהיה כפופה לשגרירות האמריקנית, חתמו 200 מחוקקים רפובליקנים בבית הנבחרים האמריקני על מכתב מיוחד לנשיא ג’ו ביידן שקורא לו לעצור את המהלך.

פיקוד העורף בתרגיל גדול: אתם מוכנים לשעת חירום? כך תעשו זאת

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

יוזם המהלך הוא חבר בית הנבחרים היהודי הרפובליקני לי זלדין, העומד בראש השדולה למען ישראל בקונגרס.

במכתב נאמר: “פתיחה מחדש של הקונסוליה האמריקנית בירושלים לא תעמוד בקנה אחד עם ‘חוק השגרירות בירושלים’ משנת 1995, שבו אתה תמכת בזמן היותך סנאטור, משום שהוא יעודד את חלוקת ירושלים”.

לאחר שיגור המכתב פרסמו בכירי החותמים הודעה שבה ציינו: “חברי בית הנבחרים חברו יחד כדי להביע את ההתנגדות הנחרצת שלנו לכוונה של ממשל ביידן לפתוח את הקונסוליה מחדש בבירה הישראלית הנצחית”.

הם הוסיפו: “המהלך יהיה עם אפקט חמור במיוחד בכך שהוא מערער על ההכרה האמריקנית בירושלים כבירה הישראלית וישדר את המסר של תמיכה בחלוקתה.

“התעקשותו של הממשל יוצרת באופן שגוי קרע בין ארה”ב לבין ישראל, אחת מבעלות הברית הקרובות ביותר והחשובות ביותר שלנו, ומרחיקה את את האזור עוד יותר מהשלום. על ממשל ביידן לעצור מיידית את המהלך השגוי הזה”.

ח״כ ניר ברקת מהליכוד אמר בתגובה למכתב ששלחו 200 מחוקקים אמריקניים לנשיא ארה״ב ג׳ו ביידן: ״אני מודה ל-200 חברי בית הנבחרים האמריקני ובראשם ידידי הטוב קווין מקארת׳י, מנהיג המיעוט הרפובליקני בבית הנבחרים, על המכתב ששלחו לנשיא ארצות הברית ביידן, שקורא לו לעצור את מהלך פתיחת הקונסוליה הפלסטינית בירושלים.

“אני מודה לכם בשם עם ישראל ובירתנו ירושלים על עמידתכם האיתנה לצידנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות