קשר עצמו לשני מעשי הרצח: מעצר הרב ברלנד הוארך ב-9 ימים

מנהיג קהילת 'שובו בנים' חשוד בגרימת מוות בכוונה תחילה, חטיפת לכוונת רצח וקשירת קשר לבצע פשע • השופט: "קשר את עצמו לחשדות ומסר גרסה מפורטת לדברים" • לאחר הארכת מעצרו: עשרות מאנשיו התעמתו עם כוחות המשטרה מחוץ לביהמ"ש • יס"מ ופרשים פועלים להשליט סדר
חיים טוויל
כ"ז חשון התשפ"ב / 02.11.2021 12:27

פרשת הרצח והיעלמות בירושלים: בית משפט השלום האריך היום (שלישי) בתשעה ימים את מעצרו של הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, בחשד למעורבות ברצח של ניסים שטרית ושל אברהם אדרי ז”ל בשנת 1986 ושנת 90.

פיקוד העורף בתרגיל גדול: אתם מוכנים לשעת חירום? כך תעשו זאת

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

הרב ברלנד חשוד בגרימת מוות בכוונה תחילה, חטיפת לכוונת רצח וקשירת קשר לבצע פשע.

השופט קבע כי כלל הראיות נותנות חשד סביר לביצוע העבירות ואמר כי במהלך החקירה הרב ברלנד “קשר את עצמו לחשדות ומסר גרסה מפורטת לדברים”.

הרב ברלנד, שהוחזר בשבוע שעבר לכלא לריצוי 5 חודשי מאסר בגין עבירות של עושק ומרמה שבהן הורשע, נכנס לאולם בית משפט והתעלף מול המצלמות – והתקשורת הוצאה מאולם בית המשפט.

חוקר המשטרה טען בדיון כי ישנן ראיות שקושרות את הרב ברלנד לשני מעשי הרצח. “נאספו נגד ברלנד ראיות בגין מעורבותו ואחריותו בגין מעורבותו ברצח אבי אדרי והיעלמותו של ניסים שטרית,

לפי דיווח בחדשות 12,  נציג המשטרה טען בדיון כי קיים חשש ממשי שהרב ברלנד ישבש את החקירה אם ישתחרר: “זאת פרשיה מורכבת, מסועפת, ונדרשים לה ימים רבים כדי שנוכל להגיע לחקר האמת”, אמר במהלך הדיון. “המסוכנות נובעת מהעבירות המיוחסות לו”.

לפי הדיווח, סנגוריו של הרב ברלנד טענו כי הוא נפל בתא המעצר ונחבל. הוא אף נעמד והראה לשופט את ידו הנפוחה וטען כי לא בדקו אותו. שב”ס מצידם הציגו מסמך שלפיו נבדק בשעה 4:00 לפנות בוקר.

לפי דיווח בוואלה, על ניהול החקירה על רקע מצבו הבריאותי הבהיר נציג המשטרה: “הוא נשאל עשרות פעמים האם הוא חש בטוב. היו עשרות הפסקות במהלך החקירה. כך שמצבו הבריאותי לא פגע בחקירה ולא עשינו שום דבר שיפגע במצבו הבריאותי”.

עוד טענו באי כוחו כי פרטים מהחקירה שאינם גלויים, כגון מיקום הגופה של ניסים שיטרית, שמות העצורים האחרים, ועצם כך שהרב צפוי להיעצר – הודלפו לתקשורת.

משמר בתי המשפט וכוחות משטרה נפרסו סביב מתחם בית המשפט לקראת דיון הארכת המעצר, מחשש שעשרות תומכיו של ברלנד יפגינו נגד מעצרו.

ואכן, לאחר הארכת מעצרו עשרות מאנשיו מתעמתים עם כוחות המשטרה מחוץ לביהמ”ש. יס”מ ופרשים פועלים להשליט סדר.

ההחלטה לעצור אתמול את הרב ברלנד ולהביא אותו לחקירה במשרדי ימ”ר ירושלים, הגיעה בעקבות ההתפתחויות האחרונות בחקירת הרצח של אבי אדרי וניסים שטרית.

אחרי כמה שעות גם אשתו תהילה עוכבה לחקירה. מעצרה הוביל למהומות בירושלים בין חברי הקהילה לבין המשטרה ובהמשך מאות מוחים הגיעו אל משרד החקירות במגרש הרוסים.

החוקרים הצליחו להתקדם בחקירת הפרשות בזכות מידע שמסרו כמה מהנחקרים שנעצרו עד כה. לפי המשטרה, ממצאים מהעבר מפלילים לכאורה את מנהיג ‘שובו בנים’, וקושרים אותו לאירועים.

להתפתחות המרכזית הוביל אחד החשודים, שחתם לאחרונה על הסכם לשיתוף פעולה עם החוקרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות