בהארכת המעצר: הרב ברלנד החשוד במעורבות ברצח התמוטט

המשטרה מבקשת להאריך את מעצרו של מנהיג קהילת 'שובו בנים' ב-10 ימים בחשד למעורבות ברצח של ניסים שטרית ושל אברהם אדרי ז"ל • נציג המשטרה: יש חשש ממשי שישבש חקירה • גם אשתו תהילה שנעצרה הובאה בפני ביהמ"ש • כאשר הרב ברלנד התמוטט, התקשורת הוצאה
חרדים 10
כ"ז חשון התשפ"ב / 02.11.2021 11:32

פרשת הרצח והיעלמות בירושלים: הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, ורעייתו תהילה, הובאו היום (שלישי) לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בירושלים, לאחר שאתמול נחקרו בחשד למעורבות בשתי פרשיות הרצח של ניסים שטרית ואברהם אדרי בסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90.

פיקוד העורף בתרגיל גדול: אתם מוכנים לשעת חירום? כך תעשו זאת

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

המשטרה מבקשת להאריך בעשרה ימים את מעצרו.

משמר בתי המשפט וכוחות משטרה נפרסו סביב מתחם בית המשפט לקראת דיון הארכת המעצר, מחשש שעשרות תומכיו של ברלנד יפגינו נגד מעצרו.

הרב ברלנד, שהוחזר בשבוע שעבר לכלא לריצוי 5 חודשי מאסר בגין עבירות של עושק ומרמה שבהן הורשע, נכנס לאולם בית משפט והתעלף מול המצלמות – והתקשורת הוצאה מאולם בית המשפט.

חוקר המשטרה טען בדיון כי ישנן ראיות שקושרות את הרב ברלנד לשני מעשי הרצח. “נאספו נגד ברלנד ראיות בגין מעורבותו ואחריותו בגין מעורבותו ברצח אבי אדרי והיעלמותו של ניסים שטרית,

לפי דיווח בחדשות 12,  נציג המשטרה טען בדיון כי קיים חשש ממשי שהרב ברלנד ישבש את החקירה אם ישתחרר: “זאת פרשיה מורכבת, מסועפת, ונדרשים לה ימים רבים כדי שנוכל להגיע לחקר האמת”, אמר במהלך הדיון. “המסוכנות נובעת מהעבירות המיוחסות לו”.

לפי הדיווח, סנגוריו של הרב ברלנד טענו כי הוא נפל בתא המעצר ונחבל. הוא אף נעמד והראה לשופט את ידו הנפוחה וטען כי לא בדקו אותו. שב”ס מצידם הציגו מסמך שלפיו נבדק בשעה 4:00 לפנות בוקר.

עוד טענו באי כוחו כי פרטים מהחקירה שאינם גלויים, כגון מיקום הגופה של ניסים שיטרית, שמות העצורים האחרים, ועצם כך שהרב צפוי להיעצר – הודלפו לתקשורת.

ההחלטה לעצור אתמול את הרב ברלנד ולהביא אותו לחקירה במשרדי ימ”ר ירושלים, הגיעה בעקבות ההתפתחויות האחרונות בחקירת הרצח של אבי אדרי וניסים שטרית.

אחרי כמה שעות גם אשתו תהילה עוכבה לחקירה. מעצרה הוביל למהומות בירושלים בין חברי הקהילה לבין המשטרה ובהמשך מאות מוחים הגיעו אל משרד החקירות במגרש הרוסים.

החוקרים הצליחו להתקדם בחקירת הפרשות בזכות מידע שמסרו כמה מהנחקרים שנעצרו עד כה. לפי המשטרה, ממצאים מהעבר מפלילים לכאורה את מנהיג ‘שובו בנים’, וקושרים אותו לאירועים.

להתפתחות המרכזית הוביל אחד החשודים, שחתם לאחרונה על הסכם לשיתוף פעולה עם החוקרים.

מהמשטרה נמסר אתמול על מעצרו של הרב ברלנד: “בלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים עצרו לפני זמן קצר לחקירה חשוד נוסף, בשנות ה-80 לחייו, זאת בחשד למעורבותו בתיקי רצח והיעדרות הנחקרים במשטרה מזה למעלה מ-30 שנים. מעצר זה מצטרף למספר מעצרים שבוצעו בשבועיים החולפים במסגרת חקירת אותם תיקים”.

ניסים שטרית, בן 17 בהיעדרו התגורר בירושלים. לפני שנעלם הוא הותקף בידי ליד הישיבה שבה למד באשדוד. לאחר זמן מה, כשעבד בכנסת, קיבל שיחת טלפון ויצא מהמשכן. באותו ערב הוא נצפה בפעם האחרונה במרכז ירושלים ומאז לא נודעו עקבותיו.

המקרה השני בו מעורבים החשודים אירע ארבע שנים לאחר מכן, ב-1990. אברהם אדרי, בן 40 מירושלים, עבד בישיבת ‘ויאמר יצחק’ בשכונת שמעון הצדיק. באחד הערבים הוא אמר לאשתו כי הוא קופץ לישיבה – ידוע שהוא הגיע למקום, יצא ממנו ונעלם.

היעדרותו דווחה למשטרה ויום למחרת גופתו נמצאה ביער רמות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות