הרב ברלנד נחקר על מעורבות בפרשות הרצח; גם רעייתו עוכבה

מנהיג 'שובו בנים' נעצר הבוקר בכלא שאליו נכנס לפני שבוע לריצוי 5 חודשי מאסר • נחקר בחשד למעורבותו בשני מקרי רצח והיעדרות מ-1986 ו-1990 • גם רעייתו תהילה עוכבה בצהרים לחקירה • עורכת דינו: "עיתוי המעצר של רעייתו לא מקרי. יכלו לקחת אותו לחקירה בזמן מעצר הבית"
חיים טוויל
כ"ו חשון התשפ"ב / 01.11.2021 10:16

התפתחות בפרשת היעלמות והרצח: הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, נעצר הבוקר (שני) בתוך הכלא שאליו נכנס לפני שבוע – ונלקח למשרדי ימ”ר בירושלים לצורך חקירה בחשד למעורבותו בשני מקרי רצח והיעדרות שהתרחשו באזור ירושלים בשנת 1986 ו-1990.

גם רעייתו תהילה עוכבה בצהרים לחקירה בפרשה. בשל עיכובה, התפתחו מחוץ לביתה הפרות סדר של אנשי ‘שובו בנים’. עד כה נעצר חשוד אחד.

פיקוד העורף בתרגיל גדול: אתם מוכנים לשעת חירום? כך תעשו זאת

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

בהמשך, מאות מאנשי הקהילה  הגיעו לתחנת מגרש הרוסים וסמוך לבית משפט השלום. כוחות גדולים של המשטרה נערכים.

עו”ד נעמה אלחדד, פרקליטתו של הרב ברלנד, אמר לאסתי פרז ברשת ב:  “אנחנו ניזונים מהתקשורת. לא היו אצלו חוקרים. ההודעה הגיעה לפני שהגיעו לבקש את מעצרו. אני אמורה לדעת על כך מראש, כמתחייב בדין. זה חמור ביותר. עיתוי המעצר של רעייתו לא מקרי. יכלו לקחת אותו לחקירה בזמן מעצר הבית”.

היא הוסיפה:  “כבר שבועיים שמענו מכתבים שהרב עתיד להיחקר בפרשיית רצח, עד היום לא היתה פנייה בנושא. לרב ברלנד אין יד ורגל במקרה הזה, אין לו מושג מה רוצים ממנו. הוא אדם חולה בן 84, יש תחושה שהפך לשעיר לעזאזל כל פעם שקורה משהו בקהילת שובו בנים”.

רק בשבוע שעבר הוחזר הרב ברלנד לכלא לריצוי 5 חודשי מאסר במסגרת התיק בו הורשע בעבירות עושק ומרמה.

ב’הארץ’ דווח כבר בשבוע שעבר, כי  לפי הערכות של מקורות המצויים בפרטי התיק, גם הרב אליעזר ברלנד, שאליה השתייכו החשודים שנעצרו עד כה בטרם נטשו את הקהילה, צפוי להיחקר.

מעצרו  של הרב ברלנד מגיע לאחר שאתמול בבוקר עצרו בלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים שני חשודים נוספים, תושבי ירושלים בשנות השישים והשבעים לחייהם – זאת בחשד למעורבותם בשני התיקים הנחקרים במשטרה מזה למעלה מ-30 שנים.

לאחר מעצרם, השניים הועברו לחקירה ביחידה המרכזית במחוז ירושלים.

מעצרם של שני החשודים שנעצרו אתמול בחשד למעורבות ברצח נסים שטרית הוארך הבוקר בארבעה ימים – עד יום חמישי.

עורך דינו אמר בדיון כי נערך לו עימות מול חשודה אחרת בפרשה, שטענה כי הוא היה הנהג שהביא אותה למפגש עם שטרית. החשוד הכחיש את המיוחס לו ולרוב השאלות השיב “לא זוכר”.

השופט קבע כי יש חשד סביר, והאריך את המעצר.

מעצרים אלו מצטרפים למעצרים נוספים שבוצעו בשבועיים החולפים במסגרת חקירת אותם תיקים.

ביום חמישי דווח, כי המשטרה השיגה עד מדינה בפרשה – אחד החשודים שנעצרו.

מדובר בהתפתחות דרמטית בחקירה המורכבת המתנהלת בימ”ר ירושלים, שעד כה נתקלה בקשיים. שכן ההסכם, שלפיו החשוד יפליל את שאר המעורבים בפרשה, צפוי להאיץ את קצב החקירה.

אחד מעורכי הדין ציין, כי הוצע ללקוח שלו הסכם עד מדינה.

ביום חמישי הוארך מעצרם של חמשת החשודים הראשונים שנעצרו בפרשה.

ניסים שטרית, בן 17 בהיעדרו התגורר בירושלים. לפני שנעלם הוא הותקף בידי ליד הישיבה שבה למד באשדוד. לאחר זמן מה, כשעבד בכנסת, קיבל שיחת טלפון ויצא מהמשכן. באותו ערב הוא נצפה בפעם האחרונה במרכז ירושלים ומאז לא נודעו עקבותיו.

המקרה השני בו מעורבים החשודים אירע ארבע שנים לאחר מכן, ב-1990. אברהם אדרי, בן 40 מירושלים, עבד בישיבת ‘ויאמר יצחק’ בשכונת שמעון הצדיק. באחד הערבים הוא אמר לאשתו כי הוא קופץ לישיבה – ידוע שהוא הגיע למקום, יצא ממנו ונעלם.

היעדרותו דווחה למשטרה ויום למחרת גופתו נמצאה ביער רמות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברלנד
    01/11/2021 13:41
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הרב?