הכי מביך שיש: בנט מחוץ לכנסת, 59 מנדטים לגוש תומכי נתניהו

סקר מנדטים חדש של דיירקט פולס: נתניהו והליכוד עם 35, תקווה חדשה של גדעון סער עם 4, החרדיות - 17 מנדטים • עמיחי שיקלי: "זה עוד לפני שידענו על הקשר שבין רע״ם לחמאס, איזה פיאסקו" • בצלאל סמוטריץ': "ראש ממשלה בלי גיבוי ציבורי, הוא ראש ממשלה לא לגיטימי. נקודה"
אריה ריבקינד
כ"ה חשון התשפ"ב / 31.10.2021 14:01

מסקר מנדטים חדש של מכון ‘דיירקט פולס’ עולה, כי אם הבחירות היו נערכות היום (ראשון), הליכוד היתה המפלגה הגדולה בישראל עם 35 מנדטים.

פיקוד העורף בתרגיל גדול: אתם מוכנים לשעת חירום? כך תעשו זאת

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

מפלגת יש עתיד של יאיר לפיד זוכה בסקר ל-20 מנדטים.

סיעת ש”ס בראשות אריה דרעי זוכה בתשעה מנדטים ויהדות התורה עם שמונה מנדטים.

חמש רשימות מקבלות שבעה מנדטים כל אחת מהן: הרשימה המשותפת, ‘הציונות הדתית’, כחול לבן בהנהגת בני גנץ, מפלגת העבודה וישראל ביתנו.

סיעת רע”מ מקבלת חמישה מנדטים בסקר.

תקווה חדשה של גדעון סער עם ארבעה מנדטים, ומפלגת ימינה של ראש הממשלה נפתלי בנט ואיילת שקד נותרת מחוץ לכנסת עם 2.9% בלבד.

בדיירקט פולס כתבו על הסקר:

“שבועיים קשוחים עברו על הקואליציה בכלל, ועל ימינה בפרט: הקלטות בנט ושקד, ציוץ סוער של חה”כ שירלי פינטו והדלפות על מגעי חה”כ סילמן עם יש עתיד.

לראשונה מאז הוקמה, סקר המנדטים העדכני שלנו מביא את מפלגת ימינה, מפלגן השלטון, אל מתחת לאחוז החסימה.

צריך לציין כי כל הסקרים הפנימיים שאנחנו מבצעים לאורך החודשים האחרונים, מצביעים על כך שמפלגות ימינה ותקווה חדשה מצטמקות יחד ל-7 מנדטים בלבד. לכל אחת מהן יש ציבור בוחרים נאמן של כ-2 מנדטים, והשלושה הנותרים עוברים תכופות בין המפלגות.

השבועיים הקשים האחרונים של ימינה, הביאו את אותם בוחרים לנדוד לתקווה חדשה, שאחרי מספר שבועות שוב מתייצבת על 4 מנדטים בסקרים שאנחנו עורכים.

אם תיצלח הקואליציה את העברת התקציב השבוע, יהיו לשתי המפלגות הללו בפרט – ולקואליציה בכלל – כשנתיים לנסות ולשקם את התמיכה בהן.

כבר בימים הקרובים נדע האם תינתן להן ההזדמנות הזו”.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD, בתאריך ה- 30 באוקטובר, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 637 משיבים בוגרים (18+) מכלל האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.4%+- בהסתברות של 95%.

ח”כ עמיחי שיקלי הגיב על הסקר: “זה עוד לפני שידענו על הקשר שבין רע״ם לחמאס, איזה פיאסקו”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’: “ראש ממשלה בלי גיבוי ציבורי, שמפלגתו נמצאת מתחת לאחוז החסימה, הוא ראש ממשלה לא לגיטימי. נקודה”.

ח”כ אוריאל בוסו: “עד היום זה היה ראש ממשלה עם 6 מנדטים שזה בכלל הזיה בפני עצמה, אבל מהיום נשבר השיא – ראש ממשלה עם אפס מנדטים”.

איש התקשורת ינון מגל: “מהשופרות נמסר בתגובה: הכי טוב שראש הממשלה לא עובר את אחוז החסימה. ככה הוא באמת לא מייצג ולא מחוייב לאף אחד זה פשוט דמוקרטיה במיטבה”.

הפרשן עמית  סגל: “במספרים האלה די בוודאות שראש הממשלה הבא הוא בני גנץ. לאף אחד אין ממשלה בלעדיו”.

העיתונאי אריה ארליך מעיתון ‘משפחה’: “אנחנו המדינה היחידה בעולם, ואולי בהיסטוריה, שבה מכהן ראש ממשלה עם אפס קרדיט ציבורי. אהוד אולמרט בשיא השפל שלו הגיע ל-3 אחוזי תמיכה (ונאלץ לפרוש). בנט שבר גם את השיא הזה. מעורר רחמים.

‘בנט מבסוט’. ‘בנט מאושר’. ‘בנט מוצלח’. ‘בנט תותח’. ‘בנט חתיך’. מתברר שלמרות מערכת איתרוג משומנת שלא זכורה כאן מאז ההתנתקות – עם ישראל מצויד בפילטרים הנכונים, לא קונה לקשים שהתקשורת מוכרת לו ויודע להעניש על גניבה והונאה. אם תרצו, זו נקודת האור המעודדת בליקוי המאורות התקשורתי הזה”.

איש התקשורת בצלאל קאהן מ’קול חי’: “לא יאומן מה משבר האקלים עושה: המנדטים של בנט התאדו”.

איש התקשורת והסאטיריקן יותם זימרי: “על אף הרצון לראות את המפלגה שבחרתי בה נמחקת, הסקר הזה מלחיץ אותי. אם הם עשו מה שעשו עם 7 מנדטים, מה יעשו עם אפס. השם ישמור ויציל”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לתגובתו של ארליך
    31/10/2021 14:31
    חנן
  1. יש עוד כמה מדינות בעולם שהעומד בראשם הוא בלי לגיטימיות ציבורית כמו
    סוריה
    איראן
    ונצואלה
    צפון קוריאה וכו

  2. עם ישראל בתרדמת
    31/10/2021 17:20
    יעל
  3. בנט ודוברמן מעבירים 30 מיליארד מיד לאחר אישור התקציב לרע”מ.חלק מהכסף יעבור ל”יתומי עזה”,צאצאיהם של מחבלים שטבחו בנו בחיילינו ובילדינו.האם אנו חיים בהזייה.מה קורה לממשלת הזוועה הזו.לאיפה הגענו?!!,לאיפה הגענו בגלל שנאת נתניהו של בניטו מסטול דוברמן וסער?לאבדון.