‘מורה בסמינר דורשת לכאורה מספרדיות לשבת בסוף הכיתה

האם סמינר בבני ברק דרש בצורה משפילה מבנות ממוצא מזרחי לשבת רק בשורה האחרונה בכיתה? • יעקב וידר, יו"ר סיעת הליכוד במועצת ב"ב, בשאילתה לראש העיר: "האם התלונות שהתקבלו בעירייה לגבי סמינר וולף נבדקו? מה נוהל הטיפול במקרים של גזענות במוסדות חינוך בעיר?"
יוני גרין
כ"ה חשון התשפ"ב / 31.10.2021 12:11

האם סמינר ‘הרב וולף’ בבני ברק מפלה בנות ספרדיות? על פי טענות של הורים, ישנה כיתה בה לומדות רק 9 תלמידות ספרדיות,  והמורה הושיבה את כולן בטור האחרון בכיתה.

פיקוד העורף בתרגיל גדול: אתם מוכנים לשעת חירום? כך תעשו זאת

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

יעקב וידר, יו”ר סיעת הליכוד במועצת העיר בני ברק, צייץ אמש בחשבון הטוויטר שלו: “קיבלתי פניה מזעזעת שבה נטען שסמינר בבני ברק דרש בצורה משפילה מבנות ממוצא מזרחי לשבת בכיתה אך ורק בשורה האחרונה. הסמינר משתמש בקרקע עירונית ובתקציבים ציבוריים ולכן דרשתי מהעירייה לחקור את הפניה ולטפל. מורות גזעניות אינן יכולות לעסוק בחינוך וצריכות להיות מפוטרות באופן מיידי!”

הנהלת הסמינר מכחישה בתוקף את האשמה.

בעקבות כך, שיגר ‏חבר המועצה ‘שאילתה ישירה’ לראש העיר אברהם רובינשטיין:

“סעיף 38 לפקודת העיריות קובע כי ‘חבר מועצה רשאי לפנות לראש העיריה בשאילתה ישירה בעניין עובדתי שבתחום תפקידו; השאילתה הישירה תנוסח בקצרה בצורת שאלה, תיחתם בידי השואל ותימסר בלשכת ראש העיריה. לא יאוחר מ-21 ימים מיום קבלת השאילתה הישירה, תימסר לחבר המועצה תשובת ראש העיריה; ראש העיריה או השואל רשאים לבקש ממזכירות המועצה כי השאילתה והתשובה יועברו לעיון חברי המועצה’.

“קיבלתי היום פניה מזעזעת שבה נטען שמורה בסמינר וולף בבני ברק דורשת לכאורה מבנות ממוצא מזרחי לשבת בכיתה אך ורק בשורה האחרונה, בצורה משפילה וממניעים גזעניים”.

וידר מוסיף: “אני מקווה מאוד שהפניה אינה נכונה או שמדובר על פרשנות שגויה לאירוע, אך יש לציין שזו לא הפעם הראשונה שאני מקבל פניות לגבי המוסד הזה, לרבות טענות על מכסות עדתיות.

“הסמינר משתמש בקרקע עירונית ובתקציבים ציבוריים ולכן חובתה של העירייה – ומכיוון שמדובר על דיני נפשות ממש, גם חובה על כל אחד מאיתנו – לחקור מה בדיוק אירע ולטפל בממצאים, ככל שיתגלו, מיידית ובחומרה רבה מאוד.

“משכך, אבקש לשאול:

א. האם התלונות שהתקבלו בעירייה לגבי סמינר וולף נבדקו? במידה וכן – אלו תלונות נבדקו ומה היו תוצאות הבדיקה? במידה לא – מדוע התלונות לא נבדקו?

ב. מה נוהל הטיפול במקרים של גזענות במוסדות חינוך בעיר?”

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גזענות או אי הבנה?
    31/10/2021 17:59
    מאירה
  1. כמובן שחייבים לדון לכף זכות. אבל אפילו בלי החובה לדון לכף זכות, כל מורה זכאי לבקש סדר ישיבה מסוים בניהול הכיתה.ןלפעמים זה פשוט לפי סדר א-ב, וכמובן, לפי צרכים מיוחדים של תלמידים כגון לקות שמיעה, ראיה או קשב. אם במקרה תלמידה אחת או שתיים הרגישו מופלות,או ששם משפחה מסוף הא-ב, או פשוט שבכתתה הלקויות הצריכו מקומות קדמיים לאחרות, התלונה נובעת מאי הבנה, חוסר ירידה לצרכים של כלל הכתה, או פשוט רשעות ורצון להפוך ענין לגמרי לא עדתי לדבר שהוא בכלל לא!

  2. גם ילדים אתיופים יושבים ב ס ו ף
    31/10/2021 18:20
    r
  3. תבדקו בכל כיתה חילונית , דתית שיש בה אתיופים.
    בדוק!
    כמורה כואבת.

  4. תפרסמו את שם המורה, נדאג לפטר אותה ולהזיק לה טוב טוב
    31/10/2021 23:58
    נועה
  5. עם נבל , תתנבל, עם עיקש תתעקש, מי זו המורה
    שם: כיתה
    אנחנו נדאג להתנקם בה טוב טוב