עו”ד, בעלי צ’יינג’, מלביני הון: כך הפכה ב”ב לבירת ההימורים ברשת

המשטרה מייחסת ל-13 החשודים שנעצרו ביום שלישי השבוע עבירות חמורות במסגרת ארגון פשיעה, עבירות כלכליות והלבנת הון • אתר 'פוסטה' מציג את 13 העצורים בפרשה ותפקידיהם לכאורה בארגון
חרדים 10
כ"ג חשון התשפ"ב / 28.10.2021 23:04

חוקרי היחידה לפשיעה כלכלית בלהב 433 ורשות המסים פשטו ביום שלישי השבוע על בתיהם של עשרות חשודים בניהול ‘בטים’ על תוצאות משחקים באתר הימורי ספורט ישראלי – שגלגל לפי ההערכות עשרות מיליוני שקלים בשנה.

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

המשטרה מייחסת ל-13 עצורים עבירות חמורות במסגרת ארגון פשיעה, עבירות כלכליות והלבנת הון.

לפי דיווח של זיו קריסטל באתר ‘פוסטה’, החשד הוא כי  בראש ארגון הפשיעה לכאורה עומד דרור קפלן, שמאחוריו כמה וכמה מיזמים בסדר גודל דומה.

לפני חמש שנים הורשע דרור קפלן יחד עם אחיו בפרשת ניהול אתר ההימורים ‘דונבט’, שהחלה בחשדות לגלגול מאות מיליונים ומעבר לכך, והסתיימה בעסקאות טיעון, כשעונש המאסר של דרור קפלן הסתכם ב-14 חודשים.

חוץ מדרור קפלן, בצמרת הארגון לפי החשד נמצא בחור בשם אליהו רימר מבני ברק, גם עורך דין תושב העיר, וגם מנהלי צ’יינג’ מבני ברק, אב ובנו, שניהלו לפי החשד את הפעילות הפיננסית בשירות ההימורים והמימון של ארגון פשיעה.

טוען המעצרים של כוח המשימה המשותף לחוקרי יאל”כ ויחידת יהלום, אמר: “במסגרת החקירה הסמויה עד כה נאספו ראיות לכאורה המבססות קיומו של ארגון פשיעה מובנה וסדור, הפועל במדרג מוכר של מנהלים, סוכני הימורים ושליחים, בו שותפים מספר אנשים, כאשר לכל אחד תפקיד מוגדר וכולם פועלים בשליחותו ועבור צרכי הארגון. חלק מהמעורבים בפרשיה נשפטו בעבר על ארגון וניהול הימורים באינטרנט, מה שלא הפריע להם להמשיך ולהפעיל מערכי הימורים”.

לדברי המשטרה “החומרה היתרה הינה היקף עבירת הלבנת ההון המתבצעת על ידי החשודים ומשמשת כחמצן לארגון”.

החקירה מתנהלת למעלה משנה.

מחומרי החקירה עולה, לדברי המשטרה, כי המהמרים הפסידו סכומים גבוהים, וגבייתם על פי החשד נעשתה על ידי מנהלי האתר, תוך איומים והפעלת לחצים לתשלום החוב.

במסגרת חיפושים, נתפסו בבתי ועסקי החשודים סכומי כסף מזומן במטבעות שונים, מכונות לספירת כספים, טלפונים וכרטיסי סים רבים.

המחלקה הכלכלית בפרקליטות, המלווה את החקירה, החליטה לייחס לחשודים כאמור עבירות מהמדרגה הכלכלית החמורה ביותר, של עבירות במסגרת ארגון פשיעה, חלק מהגבהת הרף.

אתר ‘פוסטה’ מציג את 13 העצורים בפרשה ותפקידיהם לכאורה בארגון:

דרור קפלן (48) מראשון לציון. עם עבר עשיר, 15 הרשעות קודמות מגיל צעיר. קפלן מאשר כי הוא מהמר, אבל טוען שאין לו קשר לאתר המדובר – שבינתיים הורד מהשרתים. לטענת קפלן, יש לו חובות של 15 מיליון שקל – מה שפחות מסתדר עם החשדות שמייחסים לו.

סנגורו של קפלן, עו”ד שי נודל: “היינו בסרט דומה, להערכתי נרחב הרבה יותר מהסרט הנוכחי לפני 7 שנים (- פרשת דונבט), עם דמויות אחרות, בהיקפים הרבה יותר גדולים. אם היחידה החוקרת עבדה ברצינות, אחרי שנה וחצי של חקירה סמויה, אפשר לקצר את ימי המעצר”.

השופט ארז מלמד מבית משפט השלום בראשון לציון קבע: “בשים לב למיקומו הבכיר של החשוד בהיררכיה העבריינית” כי מעצרו של החשוד יוארך עד יום רביעי הבא (3 נובמבר).

אליהו רימר (36) מבני ברק. חשוד נוסף אשר מעצרו הוארך לפרק זמן זהה, נוכח הדרג הבכיר המיוחס לו בארגון.

עו”ד חיים לוי המייצג את רימר טען כי עילות המעצר חלשות ואינן מצדיקות מעצר לפרק הזמן המבוקש.

השופט מלמד כתב כי לא נעלמה מעיניו העובדה שהחשוד ללא עבר פלילי; ואולם גם רימר נעצר עד 3.11.

מנחם מני חכם (39) מבני ברק – עורך דין במקצועו. לפי בקשת המעצר בדומה לאחרים, “סייע להקמת מערך מאורגן ומתוחכם של ניהול הימורים בלתי חוקיים”. במהלך הדיון, הבהיר נציג המשטרה כי החשוד סייע בתחום הכספים לכאורה למנהלי הארגון ותפקידו בתחום הפיננסי.

הסנגור עו”ד משה סוחמי, אמר כי החשוד “אינו עובד כעורך דין כרגע” והסכום שנתפס בחשבון הבנק שלו נכנס ממכירת דירה.

השופט מלמד אמר כי “לאור תפקידו בהיררכיה העבריינית”, לכאורה, יוארך גם מעצרו של חכם עד 3.11.

יצחק שמוץ (58) ובנו אליהו שמוץ (35) מבני ברק. מנהלים צ’יינג’ בבני ברק, וחשודים בהלבנת כספי ההימורים ובעבירה של מימון פעילות של ארגון פשיעה.

לדברי סנגוריהם, כבר לפני שנה וחצי נערך חיפוש בצ’יינג’ על פי צו בית משפט, והאב והבן נחקרו ביחידת יהלום (מס הכנסה). הם מכחישים כל קשר לארגון פשע.
את הבן מייצגים עורכי הדין דריה גולדין ואלון קליין.

את האב מייצג עו”ד מוטי לזר אשר מסר: “מרשי מקווה שפעולות החקירה יבוצעו בדחיפות ובמהירות, ובסופן יתברר כי לא דבק רבב במעשיו”.

השופט מלמד האריך את מעצרם עד יום ראשון (31.10).

צבי כהנא (32) מבני ברק. חשוד בהלבנת ההון.

לדברי עו”ד סוחמי, אין לו עבר פלילי ואין לו קשר לפרשה, מלבד היכרות עם המעורבים. מעצרו הוארך עד 2.11.

אדיר זפרני (32) מתל אביב. המשטרה הצהירה כי מדובר בעוד “בכיר” בארגון, העוסק לכאורה בגבייה ממהמרים.

עו”ד נעמה אלחדד השיבה בבית המשפט: “התארים האלה לא עושים עלי רושם, מדובר בצעיר, ללא עבר פלילי. הוא עובד בחנות תכשיטים. אין לו יד ורגל בפרשיה הזאת. חברות עם אליהו רימר (מהחשודים המרכזיים) לא משולה לעבירה”.

לדברי עו”ד אלחדד, “המשטרה התנהגה באופן מקומם. הבלשים שבאו לעצור אותו, שברו לו את הדלת. אחר כך זו היתה ‘חקירת אווירה’ שבה ציינו בפניו שמות של אנשים שונים, מבלי שהטיחו בו דבר קונקרטי”.

השופט האריך את מעצרו של החשוד עד 1 נובמבר.

יוני זיגלמן (28) מבני ברק. הוגדר על ידי המשטרה כ”דרג בכיר אך לא מנהל”.

עו”ד אלי מסטרמן מהסנגוריה הציבורית אמר כי מדובר באדם צעיר, אף הוא ללא עבר פלילי, נתפסו אצלו אלפיים שקל במזומן בסך הכל.

מעצרו של זיגלמן הוארך עד 1 בנובמבר.

טוביה הרשקוביץ (57) מהרצליה. מיוצג על ידי עו”ד נודל. המשטרה ביקשה 8 ימי מעצר, בית המשפט אישר רק עד יום ראשון 31 אוקטובר. הרשקוביץ, כמו דרור קפלן, הוא מוותיקי פרשת ההימורים “דונבט”, אותה סיים בעבודות שירות.

עומרי בוחניק (28) מלוד. לפי המשטרה מדובר ב”דרג ביניים” בארגון.

עו”ד נודל ציין כי החשוד ללא עבר פלילי. המעצר הוארך עד 31.10.

בני ברזל (70) מרמת גן.

סנגורו עו”ד אריה שרעבי: “מדובר באדם בן 70, אשר מהמר שנים ארוכות, וזה כל חלקו בפרשה. האם האיש הזקן הזה הוא ראש ארגון פשיעה? הוא מהמר פשוט. ערכו חיפוש ולא מצאו אצלו שקל. הוא אינו בקו הבריאות”. בית המשפט האריך את מעצרו עד היום – יום חמישי.

אילן הלפרין (57) מראשון לציון. לטענת המשטרה, מדובר במי שמגייס מהמרים, לקוחות לארגון.

הסנגור עו”ד צחי רז אמר כי מדובר במהמר בלבד, ולא מעבר לכך, שנתן הסברים לכל מה שהוטח בפניו. “אתם יודעים את המצב הכלכלי שלו, הוא חייב מיליונים ומסובך”, אמר הסנגור.

בית המשפט האריך את מעצרו של החשוד עד היום.

אליהו חקק (71) מרמת גן. אף הוא חשוד כסוכן הימורים.

הסנגור עו”ד איתמר ברקאי ביקש להתחשב בגילו של החשוד ולקצר את ימי המעצר. לדבריו, החשוד מסר בחקירתו שהוא מהמר מזה שנים ארוכות והפסיד את נכסיו. בית המשפט נעתר לבקשה, וגם מעצרו של חקק הוארך עד היום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות