מהלך דרמטי בפרשת ‘שובו בנים’: אחד החשודים הפך לעד מדינה

חיים טוויל
|
כ"ג חשון התשפ"ב / 28.10.2021 21:17
מדובר בהתפתחות דרמטית בחקירה המורכבת המתנהלת בימ”ר ירושלים, שעד כה נתקלה בקשיים • אחד מעורכי הדין ציין כי הוצע ללקוח שלו הסכם עד מדינה • מקורות המצויים בפרטי התיק מעריכים: גם מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, הרב אליעזר ברלנד – צפוי להיחקר בשתי הפרשות

התפתחות בפרשת היעלמותו של ניסים שטרית ב-1986 ורצח אבי אדרי ב-1990: המשטרה השיגה עד מדינה בפרשה, אחד החשודים שנעצרו.

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

מדובר בהתפתחות דרמטית בחקירה המורכבת המתנהלת בימ”ר ירושלים, שעד כה נתקלה בקשיים. שכן ההסכם, שלפיו החשוד יפליל את שאר המעורבים בפרשה, צפוי להאיץ את קצב החקירה.

ב’הארץ’ דווח, כי  לפי הערכות של מקורות המצויים בפרטי התיק, גם הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, שאליה השתייכו החשודים בטרם נטשו את הקהילה, צפוי להיחקר.

אחד מעורכי הדין ציין, כי הוצע ללקוח שלו הסכם עד מדינה.

במהלך הדיונים היום בבית משפט בבקשת הארכת מעצר שהגיש צוות החקירה עלה, כי לפחות שניים מהחשודים שיתפו פעולה בחקירות ונידבו פרטים לצוות החקירה על האירועים.

בעקבות ההתקדמות בחקירה, אמר נציג המשטרה: “אני יכול לומר שיש כבר התפתחויות. פעולות החקירה חיזקו את החשד”.

לפי דיווח של שלומי הלר ב’וואלה’, בשבוע החולף בוצעו מספר עימותים בין החשודים, ואלה הציגו את גרסתם בפני חוקרי המשטרה.

עו”ד רועי אטיאס, פרקליטם של החשודים, תקף היום את התנהלות המשטרה בחקירה, וביקש מבית המשפט לפקח על אופן ניהולה.

אטיאס סיפר: “החשוד נחקר שעות רבות במטרה לשבור אותו. ניסו לייצר איזשהן הודאות שווא שהוא יגיד שהוא מוכן להודות בהכל. רק שיעצרו אותו. אתמול עשו לו תרגיל עם אשתו: אמרו לו בפירוש להעיד וללכת הביתה. לקחו אותו לבית קברות באיזה יער, הביאו את המשפחה של המנוח ואמרו לו להישבע בשם השם שהוא היה חלק מהרצח הזה. עשו פה פעולות המעידות על חוסר אונים מסוים”.

אטיאס טען בפני צוות החקירה: “אתם הצעתם לו ‘לפתוח’ על חשודים אחרים, הצעתם לו להיות עד מדינה”.

בית המשפט דן היום בהארכת מעצרם של חמשת החשודים בפרשה שנעצרו.

מעצרו של בנו של שר לשעבר הוארך בשבוע.

מעצרה של החשודה במעורבות בחטיפה של ניסים שטרית – מי שכונתה ‘נערת הפיתוי של שובו בנים’, הוארך בשבוע. לפי דיווח ב’כאן חדשות’, נציגת המשטרה אמרה בדיון כי התחזקו החשדות נגד האישה, וכי מדיון לדיון מתוספות פעולות חקירה.

זו הארכת המעצר הרביעית של החשודה.

אמש דווח ב’כאן חדשות’, כי במסגרת חקירת פרשת ההיעלמות והרצח לקחה המשטרה את החשודה  לדירה שלטענתה אליה אמרה לשטרית להגיע לפני היעלמותו.

גם מעצרו של חשוד נוסף, תושב חיפה, הוארך בשבוע. בדיון חשפה נציגת המשטרה: “אנחנו יודעים בצורה זהירה מה חלקו של כל אחד. ברצח השתתפו יותר משני אנשים”.

השופט ציין, כי הוא חשוד במעורבות ברצח עצמו, אך קבע כי ההתקדמות ביחס אליו הינה מסויגת ועדיין קיים חשד סביר המצדיק את המשך מעצרו.

מהמשטרה נמסר: “לבקשת צוות החקירה, בשעות האחרונות הוארך בבית המשפט השלום בירושלים פעם נוספת מעצרם של חמשת החשודים במסגרת חקירת תיקי רצח והיעדרות בשבעה ימים נוספים, זאת עד ליום רביעי הקרוב”.

ניסים שטרית, בן 17 בהיעדרו התגורר בירושלים. לפני שנעלם הוא הותקף בידי ליד הישיבה שבה למד באשדוד. לאחר זמן מה, כשעבד בכנסת, קיבל שיחת טלפון ויצא מהמשכן. באותו ערב הוא נצפה בפעם האחרונה במרכז ירושלים ומאז לא נודעו עקבותיו.

המקרה השני בו מעורבים החשודים אירע ארבע שנים לאחר מכן, ב-1990. אברהם אדרי, בן 40 מירושלים, עבד בישיבת ‘ויאמר יצחק’ בשכונת שמעון הצדיק. באחד הערבים הוא אמר לאשתו כי הוא קופץ לישיבה – ידוע שהוא הגיע למקום, יצא ממנו ונעלם.

היעדרותו דווחה למשטרה ויום למחרת גופתו נמצאה ביער רמות.