החלל הראשון של הצנחנים: מיכאל יחיאל דוידוביץ’ נטמן בהר הרצל

טוראי מרטין דוידוביץ׳ ז"ל הובא למנוחות בטקס צבאי מלא שהתקיים בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים - לאחר שארונו הובא אמש מצ'כיה • נפל בתאונת אימונים בשנת 1948
חיים טוויל
כ"ב חשון התשפ"ב / 28.10.2021 18:33

טוראי מרטין דוידוביץ׳ ז”ל הובא אחר הצהרים (חמישי) למנוחות בטקס צבאי מלא שהתקיים בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים.

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

השבוע יצאה משלחת מיוחדת לפראג בירת צ’כיה על מנת להביא לקבורה בישראל את עצמותיו של חלל צה”ל, טוראי מרטין דוידוביץ’ ז”ל.

אתמול שבה המשלחת בטיסה צבאית לישראל, יחד עם ארון הקבורה ובו עצמותיו של טוראי מרטין דוידוביץ׳ ז״ל.

מפקדי צה”ל וחייליו מצדיעים לטוראי מרטין דוידוביץ׳ ז”ל, חללה הראשון של חטיבת הצנחנים, שנהרג בתאונת אימונים בשנת 1948 ונטמן בבית הקברות היהודי בפראג.

ראש אגף כוח אדם, האלוף יניב עשור ספד לטוראי מרטין דוידוביץ׳ ז״ל: “‘פקוד יפקוד אתכם והעליתם את עצמותיי’, כך מבקש יוסף מאחיו, וברוח ציווי זו פועלים גם אנחנו. השבת לוחמינו והבאתם לקבורה בישראל איננה רק עניין של אתוס שעליו התחנכנו ועליו אנו מחנכים את הדורות הבאים.

“זוהי מחויבות עמוקה ואותנטית, המונעת מרעות עמוקה, רעות החוצה דורות ויבשות ומחברת בינינו לבין כל אלו ששילמו את המחיר היקר מכול למען תקומתה, עצמאותה וביטחונה של מדינת ישראל.

“מרטין, הדור שלך חלם על המדינה ולחם על תקומתה, אנחנו חיים בדור שבעבורו החלום הפך למציאות. הקמנו מדינה משגשגת ופֹורחת, מדינה של תרבות עברית הנשענת על שרשרת הדורות, מדינה עם צבא המגנה על עצמה בעצמה.

“היום, מדינת ישראל וצבא ההגנה לישראל ממלאים חוב מוסרי למרטין ולמשפחתו, ומי ייתן שבקבורתו באדמת ארץ ישראל – תהיה מידה של נחמה. במעמד זה אנחנו ממלאים חוב מוסרי גם לעצמנו. בהבאת עצמותיו של מרטין ארצה אנו אומרים משהו לעצמנו על עצמנו, על ערכינו ועל זהותנו, על מי שאנו כעם וכצבא. יהי זכרו של מרטין, מיכאל-יחיאל, דוידוביץ’ ברוך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות