חיים רמון: “לפיד גנב קולות. לשדוד את קופת המדינה, זה כבר חזירות”

שר המשפטים לשעבר חיים רמון תקף בחריפות את שר החוץ לפיד וטען: הוא מבצע "שוד על הקופה הציבורית בתקציב המדינה" לפיד: 15 שנה הליכוד והמפלגות החרדיות שודדים את קופת המדינה. מה שמטריף אותם באמת הוא שגם פה עשינו שינוי אמיתי"
אריה ריבקינד
כ"ב חשון התשפ"ב / 28.10.2021 15:49

שר המשפטים לשעבר חיים רמון תקף הבוקר (חמישי) בחריפות את שר החוץ יאיר לפיד – וטען כי הוא מבצע “שוד על הקופה הציבורית בתקציב המדינה”.

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

בראיון ל’חדשות הבוקר’ בקשת 12 אמר: “שיבואו מישהו אחד בעולם שיסביר איך זה יכול להיות שאפשר לגנוב את הכסף של הציבור”.

רמון תקף בחריפות את לפיד שבעבר ביקר את תופעת נטילת הכספים הקואליציוניים: “הרי אתה בא ומדבר על כל כך הרבה על הכספים הקואליציוניים כי בצדק זה כספים מושחתים. הרי אתה לפיד הפכת את כל הקרייריה שלך על העניין הזה, הרי לא נבחרת על משהו אחר – נבחרת על העניין הזה, ויש אנשים בחרו בו לא בגלל שיש לו כישורים של ראש ממשלה, אלה אמרו אנחנו רוצים אדם שהוא לא מושחת אלה הגון, וברגע שהוא עושה כך הוא יותר גרוע מהממשלה הקודמת”.

רמון טען בדבריו כי לפיד גנב קולות מהציבור. “אין לו זכות לבוא לציבור שוב ולבקש את קולו, הוא גנב קולות. כמו בחוק הנורבגי, הקימו ממשלה וזה רק 61 ולא ניתן לעבוד, אני יכול לבלוע את זה, אבל יש כבר חזירות.

“התאוות השררה והחזירות התבטאה, לאחר שתקפו את גנץ על התפקיד ראש ממשלה חליפי, אבל פתאום הוא לוקח את התפקיד, הוא יכל לבקש להיות מ”מ ראש ממשלה, אבל התאווה של התפקידים והג’ובים – והוא ממנה מנכ”לית למשרד שלא קיים”.

לפיד אמר היום כי מפלגת הליכוד והמפלגות החרדיות “שדדו”, כלשונו, את קופת המדינה במשך שנות שלטון הליכוד.

על רקע פרסום אופן חלוקת הכספים הקואליציוניים, והמתקפה מצד האופוזיציה, כתב לפיד: “אחרי 15 שנה שהם שודדים את קופת המדינה, הליכוד והמפלגות החרדיות גילו השבוע שכספים קואליציוניים זה נורא.

“נכון שיש חשד מסויים שהם מזועזעים בעיקר מזה שלא הם מחלקים אותם, אבל מה שמטריף אותם באמת הוא שגם פה עשינו שינוי אמיתי”.

לדבריו, “יש עתיד גאה מאוד במטרות שלהן הוקצו הכספים האלה. במקום להעביר כספים למפלגות ולג’ובים, הפעם עובר הכסף ל’כנפיים של קרמבו’ ולתנועת ‘הלל’, לטיפול בבעלי חיים ולדאגה לבטיחות בדרכים, לילדים עם מוגבלויות ולמרכזי חוסן בדרום. זה בדיוק מה שמשגע את האופוזיציה. פתאום התברר שאפשר אחרת. זה עוד שינוי לטובה שיהיה קשה לחזור ממנו”.

השר לשעבר יזהר שי הגיב: “אני שומע את נציגי ‘המחנה שלי’ בממשלה מגינים בעוז על חרפת הכספים הקואליציוניים.

“ההיגיון שלהם: שחיתות הכספים הקואליציוניים נעלמת כשהם מופנים לצרכים ראויים ‘לשיטתנו’. לא, חברים, ממש לא! אלה הם כספים מושחתים והשימוש בהם הוא פסול ובזוי. תבטיחו לחוקק נגד השיטה הבזויה הזו. ותקיימו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות