השרה איילת שקד: “לפיד אדם שטחי, לא יודעת אם תהיה רוטציה”

משבר האמון בקואליציה מתעצם: השרה שקד תוקפת בחריפות בשיחות סגורות את שותפיה ומטילה ספק בקיום הרוטציה • על ראש הממשלה החלופי לפיד: "הוא שטחי, הוא פשוט שטחי" • על שר הביטחון: "גנץ יפרק את העסק. הוא בכלל לא ראש ממשלה. תאמין לי, גנץ יותר גרוע מלפיד"
קובי פינדרוס
כ"ב חשון התשפ"ב / 27.10.2021 21:25

השרה איילת שקד מטילה ספק בקיומה של הרוטציה בין ראה”מ בנט לשר החוץ לפיד, ותוקפת בחריפות את שותפיה לקואליציה בהקלטות שנחשפו הערב [רביעי] בחדשות 12.

בהתייחסותה לשלמות הקואליציה התבטאה שקד כנגד שר הביטחון כשאמרה: “גנץ יפרק את העסק. הוא בכלל לא ראש ממשלה. תאמין לי, גנץ יותר גרוע מלפיד. עוד יותר גרוע, אני לא יודעת”.

גם כנגד שר החוץ לא חסכה שרת הפנים את שבט לשונה: “לפיד כל שבוע עושה פיגוע ונפתלי מחלץ, כל שבוע. ואף אחד לא יודע. אין מה להשוות. נפתלי לא סתם נהיה ראש ממשלה. הוא הכי רציני ביי פאר מכולם. לפיד אין לו כוח. אבל ללפיד יש מילה, שתדע. יאיר זה ברזל. הוא מסכם איתך משהו – ברזל”.

שקד המשיכה להתייחס ל’פיגוע’ אותו עשה לפיד ואמרה: “הוא עשה את זה איזה שלוש פעמים – מול הירדנים, מול האמריקנים, ומול… ונפתלי חילץ”.

שרת הפנים גם העניקה ‘מחמאות’ לשר החוץ וקבעה כי, “הוא שטחי. הוא איש טוב, אכפת לו מאוד מהמדינה, הוא חכם, הוא פשוט שטחי, הוא אדם שטחי”.

ההתבטאויות החריפות הללו, המצטרפות לשורת המתיחויות בקואליציה בין השותפים השונים, מוסיפים תהיה נוספת באשר ליכולתה של זו לשרוד במשך ארבע וחצי שנים.

פרשן חדשות 12 עמית סגל ציין כי, “חדי האוזן, ולא רק הם, הבחינו שבראיון שהעניקה איילת שקד למהדורה המרכזית שלשום, נרמז כי ההבטחה לקיום הרוטציה פחות נחרצת”.

גם בפני בני שיחה, שקד מבהירה שקיום הרוטציה כלל אינו מובטח: “על זה אין לי תשובה, לא יודעת מה יהיה. נחכה עוד שנתיים ונראה. זה תלוי אם יש משבר, אין משבר. נראה”.

מטעמה של השרה שקד נמסר בתגובה: “הדברים נאמרו בשיחה סגורה בשעת כעס לאחר שפורסמו תדרוכים נגד השרה. השרה שקד מצרה על הדברים ומצטערת אם פגעו במישהו”.

מלשכת השר לפיד נמסר כי הוא ושקד דיברו ויישרו את ההדורים ביניהם: “אנשים מתרגזים לפעמים, לא צריך לעשות עניין מכל שטות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות