ישיבות הכריזו חרם: לא לתרום דם למד”א כי ביטל את ‘אבא ואמא’

במד"א הוחלט לשנות את טופס השאלון הרפואי של תרומות הדם ולכתוב: במקום "שם האב" ו"שם האם" - "הורה 1" ו"הורה 2", כתמיכה בלהט"בים • בתגובה הודיעו בישיבות: מבטלים אירועי התרמה המוניים • יצחק, חרדי תורם דם: "אני תורם כבד כבר המון שנים. אין סיכוי שאתרום במצב הזה"
חרדים 10
כ"א חשון התשפ"ב / 27.10.2021 14:31

חרם יוצא דופן: החל מאתמול (שלישי) מסרבים מאות תלמידים בישיבות דתיות – כמו גם חרדים רבים – לתרום דם, זאת בשל שינוי בטופסי השאלון הרפואי של מד”א כאשר במקום “שם האב” ו”שם האם” מופיע “הורה 1″ ו”הורה 2”, כאקט של תמיכה בקהילת הלהט”ב.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, מקורות טוענים כי בוטלו מאות תורים לתרומת דם מאז אתמול, בשל השינוי במסמך.

לאחרונה הוחלט במד”א לשנות את מסמך הרישום לקראת תרומת דם. מדובר בצעד שנעשה במספר משרדים ממשלתיים וצה”ל עוד קודם לכן, ומוגדר כשנוי במחלוקת מכיוון שהוא מהווה לגיטימציה לערכי הקהילה הלהט”בית.

בעבר נעשו מחאות שונות על מנת לגנוז את שינוי המסמכים הללו, אך כעת גולשת מחאה זו לצעד אקטיבי.

במספר ישיבות, בהן ישיבות בית-אל, הר המור, מצפה רמון, רמת גן ועוד הודיעו כי הן יפסיקו לתרום דם לניידות מד״א המגיעות אליהן כל שלושה חודשים.

גורמים בישיבות אמרו ל’ישראל היום’: “בישיבות יש תרומות דם באופן קבוע. מדובר בהליך שנעשה באופן קבוע, פעם או פעמיים בחודש בישיבה, וכולם באים לתרום – 300-400 בני אדם ביום. בקורונה גם נעשו התרמות דם מיוחדות”.

לדבריהם, אתמול הכל השתבש: “באו אנשים לעשות מעשה טוב וגילו מול הפנים שלהם שמכניסים להם אג’נדה לבדיקות הדם. תוך כדי התרמה גילו באחת הישיבות את השינוי בטפסים, ופנו לרב מוכר בשאלה. הוא אמר שמי שרוצה שלא יתרום, בתנאי שישלחו מכתב מחאה שמסביר מדוע”.

יצחק, חרדי המקפיד על תרומות דם, אומר לחרדים 10: “זה הזוי. אני תורם כבד לפחות פעמיים בשנה. המון שנים. אין סיכוי שאתרום במצב הזה וגם אמרתי להם”.

ומה השיבו לך במד”א?

“הם אמרו לי שזה ב’טיפול'”.

כתב ‘בשבע’ דביר עמר, שפרסם את דבר המחאה לראשונה, ציטט הודעה שפורסמה באחת הישיבות: “בטופסי השאלון הרפואי של מד”א במקום ‘שם האב’ ו’שם האם’ מופיע ‘הורה 1′ ו’הורה 2’. בהוראת מרן ראש הישיבה שליט”א, כל התרמות הדם של הישיבה מבוטלות ואין לאף בחור ואברך אפילו באופן פרטי ללכת ולחתום על הטופס הזה עד שהוא יחזור לנורמליות”.

ביקשנו את תגובת מד”א – וזו תפורסם כשתתקבל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות