אחרי הסערה: המלים ‘נרצחה במחלקת קורונה’ נמחקו מהמצבה

האלמן של האשה שנפטרה מקורונה בבית החולים 'בילינסון': "לא אני כתבתי את זה. אני התנגדתי, החתן שלי כתב את זה. רבנו איתו והבנו שהוא לא יכתוב שטות כזאת, ובסוף כשבאנו ב'שלושים', ראינו שזה כן כתוב" • עם זאת, בניגוד לבית החולים, הבעל טוען כי אשתו כלל לא נפטרה מקורונה
חרדים 10
כ"א חשון התשפ"ב / 27.10.2021 11:13

משפחתה של האישה שנפטרה מנגיף הקורונה, שינתה את הכיתוב שנכתב על המצבה שלה – שעורר סערה גדולה.

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לציית ל’דעת תורה’: היכן אפשר להתחסן ללא צורך בקביעת תור?

על המצבה המקורית בבית העלמין ירקון, נכתב: “נרצחה על ידי בית החולים בילינסון במחלקת הקורונה. השם יקום דמה”.

בעלה סיפר לאתר ynet כי גילה את הכיתוב רק בעת העלייה לקבר.

“לא אני כתבתי את זה. אני התנגדתי, החתן שלי כתב את זה. רבנו איתו ואבא שלו צעק עליו והבנו שהוא לא יכתוב שטות כזאת, ובסוף כשבאנו ב’שלושים’, ראינו שזה כן כתוב”.

עם זאת, הבעל טוען כי אשתו כלל לא נפטרה מקורונה. “יש לנו ניירות שעשו לה את הבדיקה פעם ויצא שלילי. היא לא הייתה חולה בשום מחלה, היה לה חום של 38 מעלות והיא הרגישה חלשה ואני הבאתי רופאה הביתה והרופאה אמרה שיש לה דלקת ריאות ונתנה לה אנטיביוטיקה ומשאף.

“שאלתי אותה אם יש לה קורונה והיא אמרה ‘אני לא יודעת, צריך לבדוק’. אחרי כמה ימים נסענו לטרם ועשו לה בדיקת קורונה והיא יצאה שלילית. עשו לה צילומים והם הזמינו אמבולנס. הטעות שעשיתי שהכנסתי אותה לבית החולים”.

בבית החולים בילינסון זעמו מאוד על הכיתוב שנכתב על המצבה.

במכתב ששלח בית החולים נדרשה המשפחה להסיר את הכיתוב תוך 72 שעות ולא תוגש נגדם תביעה.

בהודעה שפרסם בית החולים לאחר שפורסמה תמונת המצבה נאמר: “אנו מזועזעים מהכיתוב על המצבה ומביעים שאט נפש על ההתבטאות החמורה, המסיתה והמשוללת כל יסוד עובדתי כפי שנכתב על גבי המצבה. בכוונת בית החולים לשקול את צעדיו בנושא זה לרבות וככל שיידרש באמצעות נקיטת הליכים משפטיים.

“מבלי להפר את החיסיון הרפואי של המנוחה, נציין רק שמדובר באישה מבוגרת ולא מחוסנת שהובאה לביה״ח לאחר שטופלה בביתה זמן משמעותי, התקבלה עם התקף לב ותסחיף ריאתי ונפטרה עם מחלת קורונה סוערת. צוות מחלקת הקורונה טיפל בה במסירות אין קץ ותוך ליווי ושיח מתמיד עם המשפחה”.

בבית החולים הוסיפו: “צוותי מחלקות הקורונה בבית החולים, שטיפלו ומטפלים במאות חולים במסירות ובמקצועיות ועושים לילות כימים כדי להציל חיי חולים, קיבל בתדהמה ובעוגמת נפש עמוקה הכפשה זו, שמהווה דיבה פסולה ואסורה ומדרדרת את השיח הציבורי והחברתי לתהומות שכמותם טרם חזינו”.

מטעם בית החולים הוגשה גם תלונה למשטרה בגין הסתה לאלימות נגד הצוותים הרפואיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות