המשטרה תפצה נער שהוכה באגרוף בפניו בידי שוטר ב-17,000 שקלים

המשטרה תפצה נער שהוכה באגרוף בידי שוטר במהלך הפגנה על מותו של אהוביה סנדק ז"ל • מכת האגרוף תועדה בסרטון, ונגד השוטר הוגש גם כתב אישום משמעתי •  עו"ד מנשה יאדו: "יש לקוות ליותר סבלנות שיטורית כלפי מפגינים"
חיים טוויל
כ"א חשון התשפ"ב / 27.10.2021 10:36

המשטרה תפצה נער ב-17,000 שקלים במסגרת הסכם פשרה, לאחר ששוטר היכה אותו במכת אגרוף חזקה במהלך הפגנה על מותו של אהוביה סנדק ז”ל.

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לציית ל’דעת תורה’: היכן אפשר להתחסן ללא צורך בקביעת תור?

בכתב התביעה שהגישו הנער ומשפחתו באמצעות עו”ד מנשה יאדו מחוננו נגד השוטר והמשטרה, תואר כי לנער נגרמה פגיעה פיזית כואבת ומסוכנת, עוגמת נפש רבה וכן נשללה ממנו בברוטאליות הזכות להפגין.

האירוע התרחש לפני פחות משנה, בעת שמפגינים מחו מול ביתו של השר אמיר אוחנה בדרישה להקים ועדת חקירה חיצונית שתבדוק את נסיבות מותו של אהוביה סנדק ז”ל.

בסרטון תיעוד האירוע נראה שוטר מכה את הנער, אז בן 16, במכת אגרוף חזקה בפניו, ללא כל סיבה.

בכתב התביעה פורט, כי לנער “נגרמה פגיעה גדולה, הוא חש הוא חש סחרחורות וסבל מכאבים רבים ועוגמת נפש על ההתנהלות האלימה כלפיו. האירוע מתועד בסרטון.. הממצה למעשה את סיפור הדברים. בסרטון נצפה שוטר יס”מ כאשר הוא תוקף את התובע בצורה אגרסיבית וברוטאלית”.

בנוסף, ציין עו”ד יאדו כי כחצי שנה לפני התקיפה עבר הקטין אירוע איבה אשר במהלכו הושלכה אבן גדולה על ראשו.

“כתוצאה מאירוע האיבה אושפז התובע עם פגיעת ראש קשה והוגדר בפצוע אנוש. אך בנס יצא התובע מאותו אירוע לחיים, אך בשל הפגיעה הרחבה בגולגולת הושמו בראש של התובע פלטינות, ואך במזל לא פגע האגרוף בפלטינות בראשו של התובע ולא גרם לנזק גדול במידה משמעותית”.

בתביעה נטען, כי משטרת ישראל נושאת הן באחריות שילוחית לתקיפה והן באחריות ישירה “לא הדריכה הדריכה את השוטרים ובכללם את הנתבע, ולא התריעה בפניהם שלא לתקוף לחינם ולא הבהירה לשוטרים את חשיבות זכות ההפגנה על כל הנגזר מכך לגבי ריסון כוחות האכיפה השיטוריים”.

עו”ד מנשה יאדו: “לא ניתן לכפור בצדקת התביעה, אשר אכן סולקה בפיצוי בלא שהמדינה הגישה כתב הגנה. יש לקוות ליותר סבלנות שיטורית כלפי מפגינים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות