הגרי”ג אדלשטיין: “איך יהודי מסוגל לעשות גזירות על יהודים?”

נשיא מועצת גדולי התורה, מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, בהתייחסות כואבת לגזירות הממשלה נגד היהדות:  "זה לא מובן, שיהודים יגזרו גזירות על יהודים? זה נגד הטבע של יהודים" • "הגזירות על כל הציבור הכללי גם. רוצים להכשיל אותם! שיעברו, שכל הציבור יהיה בעלי עבירות"
יוני גרין
כ"א חשון התשפ"ב / 26.10.2021 23:59

נשיא מועצת גדולי התורה של ‘דגל’, מרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין, התייחס הערב (שלישי) בשיחתו השבועית, התייחסות ראשונה לגזירות ממשלת בנט-לפיד-מתן כהנא על הציבור החרדי.

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לציית ל’דעת תורה’: היכן אפשר להתחסן ללא צורך בקביעת תור?

מרן ראש הישיבה זעק בכאב: “איך יהודי מסוגל לעשות גזירות על יהודים?”,

ראש הישיבה אמר כי הגזירות אינם רק על ציבור שומרי תורה ומצוות, אלא גם על החילונים שמקפידים על הלכות מסוימות וימנעו מהם לקיים כשרות ועוד מצוות.

הגרי”ג דיבר בכאב על הרצון של חברי הממשלה לגרום ביטול תורה ולהצר את צעדי הציבור החרדי, וקרא לציבור להתחזק בדברים הצריכים חיזוק, כדי למנוע את הגזירות.

ראש הישיבה הורה בימים האחרונים לחברי הכנסת לפעול בכל הכח למנוע את הגזירות, וכעת קרא לציבור להתחזק בכל הכח כדי להציל את עם ישראל מהגזירות.

דבריו המלאים:

המצב כעת פה בארץ יש גזירות, גזירות שיהיה קשה לעסוק בתורה, ביטול תורה, זה המטרה של הגזירות. וחוץ מזה, גם בכלל, על כל הציבור הכללי גם כן, שיהיה הנהגה לא על פי ההלכה, עם איסורים חמורים, איסורים חמורים שהציבור הכללי גם כן מקיים, לא עובר על איסורים חמורים כאלה, שלא עוברים, רוצים להכשיל אותם! שיעברו, שכל הציבור יהיה בעלי עבירות.

זה לא מובן, שיהודים יגזרו גזירות על יהודים, זה נגד הטבע של יהודים. יהודים הטבע שלהם –  יש גמרא: שלושה סימנים יש באומה זו. שלושה סימנים: רחמנים, ביישנים, וגומלי חסדים, רחמנים, ביישנים וגומלי חסדים, שלושה סימנים, זה כל אחד, לא דווקא שומר תורה ומצוות. כל יהודי שיש לו נשמה יהודית הוא אחרת מאומות העולם.

זה דבר ידוע, אנשים שמכירים את העולם אומרים את זה גם כן, שמעתי מהם, רואים שיש הבדל, האופי של יהודי זה משהו אחר, זה לא האופי של אומות העולם, זה אופי אחר, רחמנים ביישנים וגומלי חסדים, כך המציאות. אז הגויים עשו גזירות, אבל שיהודים יעשו גזירות על יהודים? זה דבר שלא מובן, אחינו בני ישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הכוונה בודאי לבנימין נתניהו
    27/10/2021 12:57
    בעל זכרון
  1. נתניהו פגע בקצבאות החרדים כשהיה שר האוצר, הרבה יותר ממה שעושה ליברמן כרגע.