ח”כ מלינובסקי משתלחת: ניכנס באמ-אמא של הרבנות, נלך רחוק

ו"ר הוועדה לשירותי דת התייחסה לביקורת שסופגים בקואליציה מכיוון המפלגות החרדיות בגלל רפורמת הכשרות: "הרבנות צורחת 'געוואלד' כי הזיזו להם את הגבינה, והם לא רגילים שהמדינה מתעסקת איתם" • על הליכוד: "הם מתנהגים כמו מכורים לסמים"
חרדים 10
כ' חשון התשפ"ב / 26.10.2021 13:49

יו”ר הוועדה לתשתיות לאומיות ושירותי דת בכנסת, ח”כ יוליה מלינובסקי, השתלחה הבוקר (שלישי) בחריפות ברבנות הראשית, במהלך ראיון שהעניקה  לגדי נס ברדיו צפון 104.5FM.

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לציית ל’דעת תורה’: היכן אפשר להתחסן ללא צורך בקביעת תור?

נס פתח את הריאיון בכך שהציג למלינובסקי שח”כ אוריאל בוסו מש”ס טען שהעובדה שהיא עומדת בראשות הוועדה לשירותי דת היא ‘בדיחה, ואם לא הייתה בדיחה זה היה עצוב’.

על כך  השיבה: “לא רוצה להתייחס. מבינה את הצרכים הפוליטיים של חברי הכנסת מש”ס, הרפורמה תעבור ואנחנו נרגיש את זה גם בכיס. לדוגמה, אם נוותר היום על כל התקשורת ונשאיר רק את רדיו צפון, מה יקרה? כמה יעלה פרסום ותוכן? אתה תכתיב את דעת הציבור. לך זה יהיה מצוין, אבל מה עם הציבור?”

עם זאת, אמרה: “יש מצבים שאנחנו לא מסכימים, וזה בסדר גמור. ועדיין – אנחנו מצליחים לשמור על כבוד הדדי”.

“כרגע יש מונופול”, הוסיפה, “זה מעלה את המחירים, וזה גורם בצורה מסויימת להיות נתון לאיומים וללחץ. הרפורמה לכשרות חשובה ליבוא, למועצות הדתיות, היא חשובה למשגיחים. הרבנות צורחת ‘געוואלד’ כי הזיזו להם את הגבינה, והם לא רגילים שהמדינה מתעסקת איתם. נלך רחוק, אני לא פוחדת מזה.

“כל המעשיות האלו שאנחנו שומעים מטעם גופים אינטרסנטים זה כי יש שם הר של כסף והם לא אוהבים שמישהו נכנס לתחום הזה. אז ניכנס, וניכנס באמ-אמא שלהם”.

ח”כ מלינובסקי ציינה לטובה את אנשי ש”ס ויהדות התורה –  אך טענה: “אני לא יכולה לומר את זה על הליכוד. הם ירדו מהפסים ועברו כל קו אפשרי. הם מתנהגים כמו מכורים לסמים. הם מכורים לשלטון. “.

“בליכוד ירדו מהפסים, ועברו כל קו אדום אפשרי, וגם שחור. הם מתנהגים כמו מכורים לסמים, הם מכורים לשלטון. הם צריכים להפנים, להתרגל ולצאת לשיקום. זה כואב להם בבטן. גם כשאתה לא מסכים למשהו בכנסת אתה צריך לדעת איך להתנהל. הם מגזימים בגדול”.

 

דבריה של מלינובסקי בנוגע לרבנות הושמעו בוועדה לשירותי דת ועוררו סערה. “בושה וחרפה”, זעמו חברי כנסת מהאופוזיציה.

ח”כ דודי אמסלם אמר: “לא הבנתי למה אמרת שתכנסי באמא שלהם ולא באבא. אני מתפעל מפניני הלשון שלך. השווית בין הרבנות הראשית לדעאש”.

הוא הוסיף:  “לאיזה תחתית ביוב את עוד רוצה להגיע. את בושה וחרפה. תראי איך את מדברת. זה שאתם רוצים להרוס את כל היסודות היהודיים. אנחנו יהודים, אתם נבנים בעיקר על שנאה ליהדות ולכל מה שמיצג את הערכים היהודים. אני מציע לך לדבר בשפה הגיונית. קרה לך משהו חמור מאוד. אני לא זוכר דבר כזה בכנסת. הגעתי למסקנה שמה שמעניין אתכם ה להרוס כל דבר שהוא יהודי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות