ח”כ קיש התנפל על מלינובסקי: “את שפויה? מה את עושה פה?” • צפו

אחרי שיו"ר הוועדה ח"כ יוליה מלינובסקי החליטה לדחות את ההסתייגויות של הליכוד, רק כי שלמה קרעי איחר, התפרץ לעברה ח"כ יואב קיש: "אין לך בושה? אל תבזי את המוסד הזה. שכחת מה זו דמוקרטיה"
אריה ריבקינד
כ' חשון התשפ"ב / 26.10.2021 11:30

דיון מתוח במיוחד מתקיים הבוקר (שלישי) בוועדה לשירותי דת, לקראת ההצבעות על רפורמת הכשרות.

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לציית ל’דעת תורה’: היכן אפשר להתחסן ללא צורך בקביעת תור?

אחרי שיו”ר הוועדה ח”כ יוליה מלינובסקי החליטה לדחות את ההסתייגויות של הליכוד בניגוד לעמדת הייעוץ המשפטי, התפרץ לעברה חבר הכנסת יואב קיש.

“את שפויה? מה את עושה פה? לא מתייחסים ככה לכנסת ישראל. הגיעו דקה אחרי, ואת מנצלת את הכוח שלך לרמוס את הייעוץ המשפטי כי קשה לך קצת בכנסת. את סופרת לנו שניות. אין לך בושה? אל תבזי את המוסד הזה. שכחת מה זו דמוקרטיה. מה זו חוסר הדמוקרטיה הזו והדורסנות? עושה מה שרוצה”.

קודם לכן התעמת ח”כ שלמה קרעי עם מלינובסקי, אחרי שנכנס לאולם הוועדה – וסיפר: “קיבלתי שיחת איומים מלשכת שר האוצר באם לא אוריד את ההסתייגויות שלי”.

הוא מחה על כך שדקה אחר תחילת הדיון נדחו כל הסתייגויותיו, בגלל שאיחר – וכינה את הדחייה המהירה “בריונות”.

מלינובסקי קראה לעברו: “ח”כ קרעי, הדיון התחיל בעשר ואף אחד מהליכוד לא היה בו ודחינו את ההסתייגויות שלך באישור של היועץ המשפטי לוועדה”.

קרעי לא וויתר. “אדוני היועץ המשפטי, אתם לא תדרסו כאן את הכנסת ואתה לא יכול לאפשר דבר כזה על איחור. השתגעתם לגמרי?”.

היועץ המשפטי לוועדה הגיב בתהייה ואמר כי לא אישר צעד כזה. קרעי דרש לבטל את ההחלטה והיועץ קבע כי הצדק עימו ויתקיים דיון רגיל בכל ההסתייגויות שהעלה.

ח”כ אורי מקלב בוועדה: “מה שקורה כעת בוועדה משקף את מה שמתרחש בוועדה מיום היווסדה. אין פה סדרי דיון, אין שקיפות, מה שקורה בוועדה כעת זו חקיקה חפוזה ושיטחית שאינה משקפת את המציאות  החוק אינו ישים. כל מי שראה את תהליך החקיקה מבין שכל חוק זה במהותו הינו חוק פרסונלי, כל השינויים שהגיעו תוך כדי הדיונים הינם פרסונליים עבור גוף אחד איתו עובד השר כהנא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות