ארגון JGive לפילנתרופיה ונתינה, ערך סקר תורמים בקרב כ-750 תורמים, שמקיימים את תרומתם בפלטפורמת התרומות המקוונת שלו.
מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו
לציית ל’דעת תורה’: היכן אפשר להתחסן ללא צורך בקביעת תור?
בסקר בדקו ב-JGive את הרגלי התרומות, לאור כך שתרבות התרומות באונליין צוברת תאוצה בשנים האחרונות, ובפלטפורמה עדים לעליה בכמות התורמים ובהיקף התרומות בכל שנה.
אחד הממצאים תומך בהשערה כי תרומה באונליין מתאפיינת באימפולסיביות לא פחות מאשר קנייה של בגד או מכשיר חשמל באלי-אקספרס.
מנתוני הסקר עולה, כי 65% מהתורמים בפלטפורמה העידו שרוב התרומות שלהם נעשו בצורה ספונטנית ולא מתוכננת.
רובם המוחלט (80%) כלל לא מקציבים סכום לתרומה מראש.
כמו כן, הסקר בחן את הפרמטרים החשובים לתורמים באונליין, ומצא עוד קווים מקבילים בין הרגלי השימוש והצריכה של קונים ברשת לבין תרומות בדיגיטל.
כך לדוגמא, 75% מהמשיבים לסקר דירגו בחשיבות העליונה את חווית המשתמש בפלטפורמה, וההכרח ביצירת תהליך פשוט ונגיש ככל שניתן.
93% מהמשיבים דירגו בחשיבות העליונה את אבטחת התשלום.
רוב גדול מהתורמים (87%) דירג בחשיבות העליונה את השקיפות כערך מרכזי בפלטפורמה. פלטפורמה המעניקה שקיפות כגון גובה עמלות, כיצד הכסף עובר לעמותה ועוד, חשובה לתורם, בנוסף לתשלום מאובטח.
רוב מוחץ (95%) דירג בחשיבות העליונה את ערך הכסף שלהם ומינימום מתווכים. אך למרות זאת, רוב התורמים (70%) העידו שאינם יודעים לאן הכסף שלהם הולך, וכיצד העמותה עושה שימוש בכסף שלהם.
התורמים הצעירים והדיגיטליים כבר התרגלו לממשקים מותאמים אישית. רשתות חברתיות ואתרי קניות גדולים כמו פייסבוק ואמזון כבר יודעים לתרגם את פרופיל המשתמש והרגלי השימוש שלו בפלטפורמה, ומביאים לו את הצעות התוכן המתאימות ביותר עבורו.
62% ממשתמשי פלטפורמת JGive רוצים להכניס אפשרות לתרומות מותאמות אישית על סמך פעילות קודמת שלהם באתר.
בנוסף, נרשמה התייחסות גדולה מצד התורמים (80%) לטובת החשיבות בקבלה המוכרת לצרכי מס בתרומה אונליין. באמצעות הקבלות, שכירים ועצמאים רשאים לקבל מהמדינה החזרי מס על תרומות שביצעו במהלך השנה.