לראשונה: מפקד חיל האוויר של האמירויות בתרגיל ישראלי • צפו

הגנרל האמירתי השתתף בתרגיל חיל האוויר ה-'בלו פלאג' והתקבל במשמר כבוד בבסיס פלמחים: "יום היסטורי וחשוב לשיתוף הפעולה" • התרגיל הנוכחי הוא התרגיל הגדול והמתקדם ביותר שהיה עד כה - בו לוקחות חלק שמונה מדינות
חיים טוויל
י"ט חשון התשפ"ב / 25.10.2021 17:43

היום (שני) הגיע מפקד חיל האוויר של איחוד האמירויות, הגנרל איברהים נאצר מוחמד אל עלווי, לביקור במסגרת תרגיל ה-‘בלו פלאג’.

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לציית ל’דעת תורה’: היכן אפשר להתחסן ללא צורך בקביעת תור?

מפקד חיל האוויר האמירתי התקבל במשמר כבוד בראשות מפקד חיל האוויר הישראלי, אלוף עמיקם נורקין, בבסיס פלמחים.

מפקדי חילות האוויר דנו בפיתוח שיתוף הפעולה וחיזוק הקשר בין חילות האוויר.

אלוף עמיקם נורקין: ״אני מודה לך, מפקד חיל האוויר האמירתי, על הנכונות להגיע לישראל. זהו יום היסטורי וחשוב לשיתוף הפעולה בין חילות האוויר״.

גורמים בצה”ל אומרים, כי כבר בשנה הבאה ובתרגילים הבאים יגיעו נציגי מדינות זרות רבות להשתתף בתרגילים.

לדברי הגורמים, ייחודו של תרגיל ה-‘בלו פלאג’ הוא בהיותו תרגיל אווירי בין לאומי רחב היקף בעל השפעה רבה בפן האסטרטגי-בינלאומי של מדינת ישראל.

“המציאות בעולם התעופה הצבאי השתנתה מאד. יותר ויותר מטוסים ללא טייס, יותר ויותר כטממ”ים, מטוסים המופעלים מרחוק עם זמן תגובה שהולך ומתקצר אצל האויב ובמיוחד בסוריה.

“התרגיל הנוכחי הוא התרגיל הגדול והמתקדם ביותר שהיה עד כה, בו לוקחות חלק שמונה מדינות שמתרגלות שילוב מטוסי דור 4 עם מטוסי דור 5 כמו 35-F דבר המרחיב את היכולות של חיל האוויר הישראלי בשדה הקרב, תוך שיתוף פעולה אווירי”.

לדבריהם, השתתפות מטוס האדיר בתרגיל מהווה אתגר משמעותי למטוסים השונים המשתתפים בו – הם נדרשים להתמודד עם איומים מתקדמים כשמטוס האדיר טס ככוח אדום, כוח תוקף, אל מול המטוסים האחרים.

המתארים בתרגיל הם מתארי הגנה והתקפה עם טייסת ביום אויב ייעודית מחיל האוויר, טייסת 115 “הטייסת האדומה” אשר ייעודה גם בשיגרה לאתגר ולאמן את טייסות החיל השונות להתמודדות מול תרחישים אפשריים בזירות השונות ואיומים אוויריים מתקדמים, אשר כוללים לראשונה גם את מטוסי ה-35-F שמבצעים ביום אויב.

ההכנות לתרגיל נמשכו כעשרה חודשים, תחילה באמצעות שיח מקוון בין המדינות המשתתפות ולאחר מכן הגיעו נציגי המדינות לארץ ויחד בנו תרחישי אימון מגוונים לתרגיל.

במסגרת השבוע הראשון של התרגיל, חילות האוויר השונים עברו טיסות יום וטיסות לילה, התמודדות עם איומים הולכים וגוברים מידי יום, תוך הצבת אתגר גדול יותר ליום הבא בתרגיל.

בתרגיל נוטלים חלק כ-1,500 משתתפים ולצד זאת הגיעו נציגים מרומניה, פינלנד, דרום קוריאה, אוסטרליה, יפן, הולנד, קרואטיה, ארה”ב ואיחוד האמירויות ללמוד על המתווה שלו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות