החסיד מפריז קיבל את העיתון – ונדהם ממה שגילה על שער המגזין

באיחור ניכר קיבל אתמול הרב מנחם לדיוב גיליון של עיתון 'כפר חב"ד' מחודש אלול, בעטיפה קרועה, ועל השער גילה מסר מעיק • הוא שוחח עם ראש העיר, מתכוון להגיש תלונה במשטרה וכבר מתכונן ביתר שאת לפעילות חנוכה
חרדים 10
י"ט חשון התשפ"ב / 25.10.2021 11:17

לזה לא ציפה הרב מנחם לדיוב, חסיד חב”ד ורב בית כנסת ברובע 17 בפריז.

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לציית ל’דעת תורה’: היכן אפשר להתחסן ללא צורך בקביעת תור?

בכל שבוע הוא מקבל את שבועון ‘כפר חב”ד’ בתיבת הדואר. אתמול ציפה לו על עמוד השער של גליון מחודש אלול, שהגיע באיחור ניכר, מסר מתסיס ואנטישמי: סימון של מגן דוד ותחתיו הכיתוב “raus” (-החוצה).

“בדרך כלל אני מקבל את העיתון בעטיפה שחורה, כך שלא ניתן לזהות מה מכילה החבילה”, סיפר הרב. “הפעם העיתון הגיע בחבילה שקופה. להערכתי זה מה שגרם לפקיד התורן לקרוע את העטיפה ולשרבט עליה את הכיתוב האנטישמי. הפעם גם, לראשונה, הגיע העיתון המדובר באיחור ניכר של כמה חודשים”.

היום יגיש הרב תלונה במשטרה.

“אתמול דיברתי בעניין עם ראש העיר והוא הגיב שיש לי את כל התמיכה ממנו”.

לדברי ראש העיר, מה שקרה הוא “בלתי מתקבל על הדעת. אני אעמוד לרשותכם במידת הצורך. לא ניתן לעבור את זה בשקט”.

שש שנים מכהן הרב לדיוב כרב בית הכנסת ברובע 17, בו מתגוררים לפי ההערכות 30 אלף יהודים. לעיתון כפר חב”ד הוא מנוי כבר שלוש שנים. בית הכנסת בראשותו קרוי ‘בית אלחנן מאיר’ על שמו של אחיו, הבחור אלחנן מאיר, שהלך לעולמו לפני 10 שנים ממחלה. עם ראש העיר הוא שומר על קשר קרוב.

“אני מגיש תלונה רק כי ככה צריך לעשות, קשה להאמין שמשהו יתחולל בעקבותיה”, הוא אומר. “אתמול דיברתי עם אחד מחברי הקהילה כאן שאמר לי שלמצוא את הבן אדם שכתב את המסר האנטישמי יהיה קשה מאוד לאתר. יש הרבה עובדים בדואר וספק אם יושקעו סכומי כסף גדולים בשביל לפענח את כתב היד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות