מבנה בית ספר חב”ד לבנות רועד – ההורים השביתו את הלימודים

אחרי רעידה נוספת ביום חמישי האחרון במבנה בית ספר חב"ד בחדרה - החליט ועד ההורים להשבית הלימודים • "מהנדס קבע שהמבנה מסוכן וכל עוד לא בוצעה בדיקת העמסה אסור לאכלסו. החלטנו להשבית מיידית את הלימודים" • ואיך מגיבים בעירייה?
חיים טוויל
י"ט חשון התשפ"ב / 24.10.2021 22:57

בעקבות רעידות שהורגשו בקיץ האחרון בבית הספר חב”ד לבנות בחדרה, הממוקם במבנה ישן, הביאה עיריית חדרה, יחד עם משרד החינוך, מומחים כדי לבצע בדיקת בטיחות בבניין.

ממסקנות ועדת הבדיקה של העירייה ומשרד החינוך עולה, כי המבנה בטוח לשימוש.

אלא שביום חמישי האחרון, הורגשו רעידות נוספות במבנה – וועד ההורים שיגר הודעה למנהל אגף החינוך ובו הוא מודיע על השבתת בית הספר עד לתיקון הליקויים.

לטענת ההורים, “בעקבות רעידות בחודשים האחרונים..  הבאנו בוועד ההורים מהנדס פרטי מומחה שכתב חוו”ד מפורטת אשר מסקנתה היא שהמבנה מסוכן ואין לאכלס בו אנשים עד לקיום בדיקת העמסה”.

ועד ההורים טועם, כי לא בוצעו כל הבדיקות הנדרשות: “בחודשי החופש עיריית חדרה קיימה במקום בדיקת סנסורים, ואף שמומחי הבטיחות של משרד החינוך כתבו שיש לבצע במקום בדיקת סנסורים בשעה שהמבנה מאוכלס, בדיקה זו טרם נעשתה. כמו כן, לא נעשתה בדיקת העמסה עד לרגע זה.

“ביום חמישי האחרון, הורגשה במבנה רעידה נוספת. התייעצנו בוועד הורים עם המהנדס ד”ר בן עזרא שאמר לנו שהמבנה מסוכן וכל עוד לא בוצעה בדיקת העמסה אסור לאכלסו. משכך, החלטנו להשבית מיידית את הלימודים בבית הספר עד לפתרון העניין”.

שליח חב”ד בחדרה, הרב יוחנן בוטמן: “דורשים שהעירייה תעמיד דרישות מינימליות לבטיחות הילדים. בעקבות האירועים האחרונים של קריסת בניינים בארץ ופינוי כמה בניינים ישנים בעיר חדרה עצמה, ההורים מאוד חוששים”.

הרב בוטמן הוסיף: “לצד נושא הבטיחות במבנה הישן הגיע הזמן שהעירייה תקדם את שהובטח מזמן, הקצאה של בניין חדש וראוי לתלמידות. כבר כיום יש שם מאוד טוב לבית הספר ויש ביקוש לרישום נוסף מצד תושבים חדשים שעברו לחדרה, בשל בעיית רישום ‘תלמידי החוץ'”.

בעיריית חדרה הגיבו לאתר COL: “ביום חמישי האחרון בערב, התקבלה תלונה של הורים שהמבנה רעד במהלך יום הלימודים. כמו בשלוש הפעמים הקודמות שהתקבלה תלונה כזאת, אגף החינוך דיווח לממונה על בטיחות מוסדות חינוך ברשות.

“ביום שישי האחרון הממונה ביקר בבית הספר ולא מצא ממצאים או עדות לבעיה בבית הספר, למרות זאת נעשתה היום בדיקה של קונסטרוקטור בפעם הרביעית! וגם היום התקבלה חוות דעת מעודכנת שהבניין תקין ואין סכנה ללמוד בבית הספר חב”ד לבנות בחדרה.

“יודגש שבמהלך חופשת הקיץ נערכו בדיקות מקיפות כולל הצבת סנסורים בבניין וחוות הדעת של בודק חיצוני הייתה שאין סכנת בטיחות והבניין תקין לשימוש.”

בעיריית חדרה טוענים גם, כי השבתת הלימודים אינה סבירה: “חוות הדעת של מהנדס העיר של ממונה הבטיחות וארבע בדיקות של קונסטרוקטורים בארבעת החודשים האחרונים, כולן מאשרות שימוש במבנה. לאור זאת הבחירה להשבית את הלימודים אינה סבירה ופוגעת בתלמידות והמשפחות.”

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המבנה
    28/10/2021 13:44
    הודיה
  1. אני אחת מתלמידות שלומדות שם ואני רק רוצה להגיד שזה לא בסדר שאנחנו לומדות בבניין כזה זה פשוט נורא וגם אין לנו אולם ספורט ואנחנו צריכות ללמוד בחוץ ואני בטוחה שכל התלמידות בבי”ס שלי יסכימו איתי שאנחנו צריכות לעבור למבנה אחר מקווה שנעבור מבנה הודיה