עשרות מיליוני ש”ח: ‘אלומה’ תפעיל הסיוע הכלכלי לסטודנטים החרדים

עמותת 'אלומה' זכתה במכרז של המועצה להשכלה גבוהה להקמה והפעלת מערך סיוע כלכלי לסטודנטים חרדים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים • קרן 'קמ"ח', אשר פעלה במשך שנים בשותפות עם המל"ג לסיוע כלכלי לצעירים וצעירות חרדיים - לא ניגשה למכרז
יוני גרין
י"ח חשון התשפ"ב / 24.10.2021 16:45

ביום חמישי האחרון הכריזה המל”ג כי עמותת ‘אלומה’ נבחרה להפעיל מערך סיוע כלכלי לסטודנטים חרדים, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לציית ל’דעת תורה’: היכן אפשר להתחסן ללא צורך בקביעת תור?

אלומה מלווה מידי שנה כ-50,000 צעירים וצעירות, ממגוון קהילות המרכיבות את החברה בישראל, זאת מתוך כבוד, הערכה ושמירה על זהותו, ערכיו ואורחות חייו הייחודיים של כל צעיר וצעירה.

כבר היום, אלומה פועלת ב-36 מוסדות אקדמאים ועובדת עם למעלה ממאה רשויות מקומיות בישראל. זאת מתוך תפיסת העמותה כי שילוב מיטיבי בעולמות ההשכלה האקדמיה מהווה הזדמנות לשיפור מוביליות חברתית וכניסה איכותית לעולם העבודה.

בשנים האחרונות קיימה העמותה מפגש עם צעירים וצעירות חרדים שהשתלבו במסגרת תוכניות ‘הישגים’, ‘הישגים להייטק’, ותכנית ההתמחויות בהן הוכשרו עוד בשלב בחירת מקצוע, קדם מכינה, מכינה ולימודים בדגש על לימודי הנדסה ומחשבים.

מיד עם היוודע דבר הזכייה, הודו באלומה לקרן ‘קמ”ח’ אשר פעלה במשך שנים רבות, בשותפות עם המל”ג, לסיוע כלכלי לצעירים וצעירות חרדיים, אך לא ניגשה למכרז.

ד”ר תמי חלמיש אייזנמן. צילום: דוברות אלומה

ד”ר תמי חלמיש אייזנמן, מנכ”לית אלומה: “נהיה בכל מקום שנמצאים חרדים המתעניינים בלימודים – מרכזי הכוון ומפתח, קורסי אנגלית, בוגרים של קורסים מקצועיים ובוגרות סמינר ועוד.

“נפעל כדי שהאפשרות ללמוד בהשכלה הגבוהה תהיה נגישה עבורם, שההחלטה שיקבלו תהיה מבוססת על ידע ומידע מהימן ומעודכן. נהיה שותפים ונציגים נאמנים למדיניות המל”ג, נפעל במדינות של אמינות ושקיפות לחלוקת המלגות על פי הקריטריונים שיקבעו.

“יחד עם זאת נגבש מודל פעולה לכל צעיר וצעירה בהתאם לרצונו, יכולותיו, ערכיו וערכי הקהילה בה הוא חי. אנחנו מאמינים כי ברגישות בזהירות ובשיתוף פעולה עם גורמים מקובלים בחברה החרדית נוכל לשווק ולקדם את התוכנית שתאפשר את הנגשת ההשכלה הגבוהה לאוכלוסייה החרדית, תוך התחשבות באתגרים השונים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות