בג”ץ דחה בקשת המשטרה: האימא שנרצחה תובא לקבורה עוד היום

למרות דרישת המשטרה ופסיקת בית משפט השלום - שופט בג"ץ קיבל את עמדת זק"א והורה למשטרה כי אין מקום כלל לנתח את גופת המנוחה שנרצחה בבית שמש • פסק: המנוחה תובא לקבורה מידית, עוד טרם שקיעת החמה
חיים טוויל
י"ח חשון התשפ"ב / 24.10.2021 16:31

ביום שישי האחרון נדקרה  אישה חרדית בת 52 למוות בידי בנה בן ה-27 הלוקה בנפשו, בביתה ברחוב הרב ישראל גרוסמן בבית שמש.

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לציית ל’דעת תורה’: היכן אפשר להתחסן ללא צורך בקביעת תור?

משטרת ישראל דרשה לנתח את גופת המנוחה ע”ה, כדי לקבוע את סיבת המוות – זאת למרות שסיבת המוות ברורה ואף נעצר הבן החשוד, שהודה במעשה.

משפחת המנוחה פנו למחלקה המשפטית של זק”א בבקשה לסייע להם במניעת הנתיחה והבאתה לקבורה.

בעתירה שהוגשה טרם כניסת השבת קיבל בית המשפט השלום את עמדת המשטרה ובפסק הדין הורתה השופטת סיגל אלבו לנתח את גופת המנוחה – נתיחה הדרגתית.

עם צאת השבת הוגשה על ידי המחלקה המשפטית בקשה לעיכוב ביצוע עד לקיום דיון בעניין – והתקבל צו האוסר לנתח את גופת המנוחה, עד להחלטה אחרת.

בדיון שהתקיים הבוקר (ראשון) בפני שופטי בג״צ בראשות השופט נועם סולברג, ייצג יו״ר המחלקה המשפטית בזק״א עו”ד דרור שוסהיים את המשפחה – ודרש לבטל את פסיקת השופטת, ולהורות על שחרור מידי של המנוחה לקבורה.

בית המשפט קיבל את עמדת זק”א והורה למשטרה כי בנסיבות העניין אין מקום כלל לנתח את גופת המנוחה, ואף פסק כי המנוחה תובא לקבורה מידית, עוד טרם שקיעת החמה.

שניר אלמליח, נציג המחלקה המשפטית בזק״א: ״מדובר בסיפור עצוב. בזכות הפעילות של המחלקה המשפטית שופט בג״ץ מנע עוגמת נפש מיותרת לבני המשפחה עם שחרור גופת המנוחה לקבורה.

“ארגון זק״א ימשיך לסייע ולעבוד יחד עם גורמי המשטרה ברגישות בכדי לסייע לבני המשפחות בשעתם הקשה ולמנוע עוגמת נפש וצער למשפחות במקרי מוות ואסון.”

הלוויתה של המנוחה ע”ה תתקיים היום בשעה 16:30 בבית העלמין בבית שמש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות