בדקנו: אילו רשתות ניצלו הביקושים לחד פעמי וייקרו מחירים?

לקראת החלת רפורמת מיסוי הכלים החד-פעמיים, במסגרתה צפויה עליית מחירים של בין 150-120 אחוזים: רבים - ובהם ישיבות ומוסדות, מזמינים כמות גדולה של סחורה • 10 ימים לפני תחילת המיסוי, בדק אתר חרדים 10 אילו רשתות ניצלו את הביקושים הגבוהים - וייקרו מחירים ובכמה
יוני גרין
י"ח חשון התשפ"ב / 23.10.2021 22:10

לקראת החלת רפורמת מיסוי הכלים החד-פעמיים, במסגרתה צפויה עליית מחירים בשיעור של בין 150-120 אחוזים, מנסים יבואני המוצרים החד-פעמיים לבטל את רוע הגזרה.

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לציית ל’דעת תורה’: היכן אפשר להתחסן ללא צורך בקביעת תור?

לדבריהם, לצד הפגיעה הכלכלית בהם, הרפורמה תיפגע בעיקר בשכבות החלשות בחברה, וכלל לא תפתור את הנזק לאיכות הסביבה.

במחקר שנערך עבור המשרד להגנת הסביבה עולה, כי 95 אחוז מהישראלים צורכים חד-פעמי ומייצרים פסולת בכמות של 68,344 טון בכל שנה. עוד עולה מהמחקר, כי כ-90 אחוז מהזיהום בחופי ישראל מקורם בפסולת פלסטיק וכי כלים חד פעמיים תופסים כ-19 אחוזים מנפח הפסולת בשטחים הציבוריים.

בינתיים, עד שהמיסוי ייכנס לתוקף, רבים – ובהם ישיבות ומוסדות, מזמינים כמות גדולה של סחורה לקראת העתיד.

הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין סיפר בחשבון הטוויטר שלו: “נכנסתי כעת לאתר המשלוחים של שופרסל והזמנתי חד פעמי באלפי שקלים. ולא משיקולים של חסכון – תקציב החד פעמי שלי לחודש הוא פחות ממאה ש״ח וכאן שילמתי לשנתיים מראש – אלא כדי לדפוק את המערכת. שבנט והכנופיה לא ירוויחו עלי. כשלחצתי על אישור הזמנה הרגשתי ההתעלות כמו בשריפת חמץ”.

אבל מי ניצל את הביקוש הגדול?

10 ימים לפני תחילת המיסוי של הכלים החד-פעמיים, בדק אתר חרדים 10 אילו רשתות ניצלו את הביקושים הגבוהים – וייקרו מחירים.

לפי אתר ‘פרייסז – השוואת מחירים ברשתות המזון והפארם’ אלה התוצאות של יום שישי ברשתות החרדיות או אלה הפועלות בציבור החרדי, בהשוואה לפני שבועיים:

רמי לוי – ייקר 37 מוצרים ב-33%. מוצר אחד הוזל ב-14%.

בר כל – 21 מוצרים התייקרו ב-15%.

נתיב החסד – 18 מוצרים התייקרו ב-14%.

שוק מהדרין – ייקר 19 מוצרים ב-28%. הוזיל 11 מוצרים ב-30%.

שירה מרקט – 6 מוצרים התייקרו ב-20%. מוצר אחד הוזל ב-10 אגורות.

מעיין 2000 – 7 מוצרים התייקרו ב-14%. מוצר אחד הוזל ב-8%.

אושר עד – 5 מוצרים התייקרו ב-31%. 6 מוצרים הוזלו ב-12%.

זול ובגדול – שני מוצרים התייקרו ב-16%.

יש בשכונה, יש חסד – שני מוצרים התייקרו ב-25%. שני מוצרים הוזלו ב-14%.

 שערי רווחה – ללא שינוי.

שפע ברכת ה’ – מוצר אחד התייקר ב-11%. מוצר אחד הוזל ב-18%.

יצוין, כי רמי לוי, למרות שצמצם הכי הרבה מבצעים והעלה מחירים שהפכו אותו לפחות זול יחסית – היה ונשאר הכי זול.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    היום
    30/10/2021 23:57
    א
  1. היום שהמצב ממש קרוב לעליית המחירים אחרי המס יש בשכונה וחסד הבינו שחייב לעשות מבצעים רציניים. והם עשו, בדקנו