סיבה לדאגה? נתגלו חמישה מקרים נוספים של וריאנט הדלתא החדש

בעקבות גילוי הווריאנט החדש בילד בן 11 שחזר מחו"ל, בדקו במעבדת ריצופי הבדיקות של משרד הבריאות מספר חודשים אחורה את כלל הריצופים שסווגו עד כה כזן הדלתא • כתוצאה מהבדיקה התגלו עוד 5 מקרים
תמי גיל
ט"ו חשון התשפ"ב / 21.10.2021 13:13

בימים האחרונים נתגלו חמישה מקרים נוספים של וריאנט הדלתא החדש של הקורונה בישראל.

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לציית ל’דעת תורה’: היכן אפשר להתחסן ללא צורך בקביעת תור?

מדובר במקרים ‘ותיקים’ יותר מזה שנתגלה אצל הילד בן ה-11 שחזר ממולדובה, והם נתגלו בבדיקת ריצופים שנערכה לכלל המאומתים שסווגו עד כה כנדבקים בזן הדלתא המוכר.

ואריינט AY4.2 סווג עד כה בכל העולם כוואריינט הדלתא, ורק לאחרונה סווג כוואריינט נפרד.

בעקבות הגילוי אצל הילד  בן ה-11, בדקו במעבדת ריצופי הבדיקות של משרד הבריאות מספר חודשים אחורה את כלל הריצופים שסווגו עד כה כזן הדלתא. כתוצאה מהבדיקה החוזרת, התגלו 5 מקרים נוספים, שעומדים בקריטריונים של הסיווג החדש.

ממשרד הבריאות נמסר: “נמשיך ונעקוב באופן שוטף אחר כל סוגי הווארינטים והתפתחותם, ונעדכן את הציבור במידע”.

פרופ’ זרקא אמר היום ברשת ב:  “נראה שאין שרשראות הדבקה באף אחד מהמקרים. זה וריאנט מטריד, אך הוא אינו מייצר גל חמישי. לגבי תת הזן החדש צריך לומר – דלתא מייצר תתי זנים נוספים. זה תהליך שקורה כל הזמן עם הנגיף. המקור של תת הזן הזה ככל הנראה הוא בבריטניה. שם הוא אחראי לכ-8-7 אחוזים מהתחלואה”.

זרקא ציין, כי יש התפשטות של תת הזן גם במזרח אירופה ובמקומות נוספים. “זה כרטיס צהוב שמדאיג אותנו. יש ירידה בתחלואה, אבל העולם עדיין אדום ויש זנים שונים שצריך לנטר אותם ולהיות דרוכים. הקורונה כאן ותישאר כאן ומוטב לכולנו שנתחסן ונשמר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות