גזרת המעונות של ליברמן נדחתה בשבועיים כי צריך “ללבן סוגיות”

המדינה לבג"ץ: דוחים בשבועיים נוספים את הקיצוץ בסבסוד כדי לגבש עמדה משפטית מול העתירה • פרקליטי העותרים: "מבקשת המדינה עולה - ההחלטה על ביטול הסבסוד התקבלה ללא בחינה רצינית של הסוגיה על כלל היבטיה" • ארגון 'אמת ליעקב': "התנהלות המשיבים מעוררת תהיות"
חיים טוויל
ט"ו חשון התשפ"ב / 21.10.2021 12:46

בבקשה שהגישה היום (חמישי) המדינה לבג”ץ, ציינה המדינה כי ההחלטה של שר האוצר אביגדור ליברמן על ביטול סבסוד מעונות-היום לילדי אברכים נדחית בשבועיים –  זאת בשל כך שהיועץ המשפטי לממשלה מצא שיש ללבן סוגיות שעלו בעתירה אל מול הגורמים המדיניים.

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לציית ל’דעת תורה’: היכן אפשר להתחסן ללא צורך בקביעת תור?

משכך, מבקשת המדינה דחיה של מועד הדיון שאמור היה להיערך ב25.10 בשבועיים נוספים.

עורכי הדין שמואל מקלב, אוריאל שטרן ויונתן פלדמן, המייצגים את העותרים: “מבקשת המדינה עולה, כפי שציינו בהרחבה בעתירה שהגשנו, כי ההחלטה על ביטול הסבסוד התקבלה ללא בחינה רצינית של הסוגיה על כלל היבטיה. ראוי היה שהבחינה שנערכת כעת היתה נערכת טרם קבלת ההחלטה אשר פוגעת באופן בלתי שיוויוני במגזר שלם, וכי לא היתה מתקבלת בעיצומה של שנת לימודים, באופן שמותיר עשרות אלפי הורים בחוסר וודאות”.

תגובת העותרים ארגון ‘אמת ליעקב’, בעקבות בקשת המדינה לדחיית ביטול הקיצוץ במעונות בשבועיים: “התנהלות המשיבים מעוררת תהיות, מצופה היה כי המשיבים יבחנו את משמעויות ההחלטה עוד בטרם התקבלה.

“כעת מבוקשת ארכה קצרה בת 15 יום, תוך דחיית תוקף כניסת ההחלטה לתוקף ב-15 יום, כך המשיבים גמרו אומר לשקף בפני בית המשפט הנכבד, את ההתנהלות החפוזה בנוגע להחלטה, ולעשות כל מאמץ כדי שבית המשפט הנכבד ייווכח בעצמו, מה רמת הפגיעה בוודאות.

“ההורים עומדים  באמצע שנת הלימודים, שינוי מבחני הזכאות נכנס לתוקף בעוד 10 ימים, אך המשיבים מבקשים להאריך את אי הוודאות ב-15 יום נוספים. כך, ככל והתקנות ייכנסו לתקפן, האימהות ימצאו עצמן באמצע חודש – עליו שילמו חודש מלא או חסר – בחוסר אונים.

“מצופה היה כי המשיבים יתעשתו וידחו את התקנות במספר חודשים, לצורך קיום דיון עמוק וממצה.

“יחד עם זאת, משהמשיבים מתעקשים לנהל את ההליך בצורה זו, המבקשות לא ימנעו מהם את הזמן אותו הם מבקשים כדי ללבן את הסוגיות הנדרשות, והן נותנות הסכמתן לבקשה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות