האיום והעונש: כך משתיקים בימינה את הביקורת על ‘חוק נתניהו’

מנכ"לית ימינה הודיעה לחברי הסיעה כי מי שיתראיין על 'החוק האיראני' שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה - ייענש: "אני מבטיחה באופן אישי שכל מי שיתבטא - ייכנס לעוצר ראיונות" • סער: "עצם היציאה לתזכיר החוק הייתה על דעת ראש הממשלה, זכותה של איילת שקד להביע דעתה"
חרדים 10
ט"ו חשון התשפ"ב / 20.10.2021 22:10

הדיקטטורה של ימינה: ‘החוק האיראני’ שהגיש שר המשפטים גדעון סער – שנועד למנוע ממי שהוגשו נגדו כתבי אישום להרכיב ממשלה, הידוע גם בכינוי ‘חוק נתניהו’, מעורר מחלוקת במפלגתו של נפתלי בנט.

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לציית ל’דעת תורה’: היכן אפשר להתחסן ללא צורך בקביעת תור?

הערב (רביעי) דיווח הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל במהדורה המרכזית של חדשות 12, כי מנכ”לית ימינה סטלה וינשטיין, איימה על ח”כים בסיעה והבהירה כי מי מהם שיתראיין על החוק – ייענש.

הרקע לאיום שהשמיעה המנכ”לית, שנחשבת למקורבת ליו”ר בנט, הוא הניסיון לבלום את הסחף במפלגה, על רקע ההתנגדות הפומבית שהשמיעו כמה מחברי הסיעה של בנט לחוק – בהם השרה איילת שקד וח”כ ניר אורבך.

גם השר מתן כהנא רמז היום שהוא לא צפוי לתמוך בו.

בהודעה ששיגרה המנכ”לית לח”כים אחרים במפלגה – היא כתבה: “אני מבקשת שלא תפעלו כמו הח”כים האלה ולא תתבטאו בנושא חוק סער. אני מבטיחה באופן אישי שכל מי שיתבטא – ייכנס לעוצר ראיונות”.

בנט, שבעבר התנגד לחוק בתקיפות – בין היתר יום לפני הבחירות –  מבקש כעת להשאיר לעצמו מרחב תמרון בנוגע לעמדתו. במידה ויתמוך בחוק, תהיה זו, כמובן, עוד הפרת הבטחה שלו, מתוך שורה ארוכה של הבטחות שכבר הפר.

ממנכ”לית המפלגה נמסר כי היא פנתה לחברי הכנסת וביקשה מהם שלא להתבטא בנושא, עד אשר תתקבל החלטה סיעתית משותפת.

שר המשפטים גדעון סער אמר הערב בחדשות 12: “באוגוסט שוחחתי עם ראש הממשלה והכנת התזכיר הייתה על דעתו באופן מוחלט. הוא לא התחייב מה יהיה בשלבים מאוחרים יותר, אבל עצם היציאה לתזכיר החוק הייתה על דעת ראש הממשלה”.

על ההתנגדות של שקד לחוק, אמר סער: “זכותה של השרה איילת שקד להביע את דעתה. אנחנו לא מסכימים בנושא הזה. למפלגות יש על פי ההסכמים זכות וטו על חקיקה שמשנה חוקי יסוד אבל אין לכל שר זכות כזאת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות