‘תביא עובדים ממולדובה’: מנכ”ל הישיבה עונה לגלוג של ליברמן • צפו

מנכ"ל ישיבת 'אור ישראל', הגיב ללגלוג של שר האוצר אביגדור ליברמן: "לישיבת 'אור ישראל' יש מדיח כלים, אבל אין מי שיפעיל את זה. אצלכם בממשלה, יד ימין לא יודעת מיד שמאל" • "אנחנו חרדים, אבל אנחנו לא יכולים לאכול בלי צלחות..."
חרדים 10
י"ד חשון התשפ"ב / 20.10.2021 20:47

הרב שמואל טירר, מנכ”ל ישיבת ‘אור ישראל’, התייחס היום (רביעי) ללגלוג של שר האוצר אביגדור ליברמן בטוויטר.

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לציית ל’דעת תורה’: היכן אפשר להתחסן ללא צורך בקביעת תור?

היה זה לאחר שהעיתונאי משה ויסברג העלה ציוץ בטויטר עם תמונה – וכתב: “גזירות ליברמן תשפ”ב: בישיבת אור ישראל נערכים להעלאת מחירי החד פעמי ומקדימים תרופה למכה. היום הגיע כמות ראשונה של 11 משטחים של חד פעמי לחצי שנה ובימים הקרובים יגיעו עוד” – ועל כך הגיב ליברמן: “לא שמעתם על מדיח?”

בתגובתו, שצולמה בחזית הישיבה, אמר המנכ”ל: “תגידו לליברמן שלישיבת ‘אור ישראל’ יש מדיח כלים, אבל אין מי שיפעיל את זה. רק ענף המלונאות זכאי לקבל עובדים זרים. אין מי שישטוף כלים.

“תדמיין לעצמך ‘ישיבת מיר’ עם 4,000 תלמידים, סעודת שבת וסעודת יום שבת – מי ישטוף כל כך הרבה צלחות? חייבים עובדים זרים. תאשר לנו עובדים זרים ממולדובה בשני יורו בשעה, שישטפו לנו את הכלים – ונלך על כלי זכוכית.

“מה האלטרנטיבה האמיתית לישיבות? כלי פלסטיק קבועים. אבל משרד הבריאות לא מאשר לנו להשתמש עם כלי פלסטיק קבועים. אז אצלכם בממשלה, יד ימין לא יודעת מיד שמאל, אז אתה לא יודע שלא מאשרים לנו עובדים זרים, אתה לא יודע שאנחנו לא יכולים להשתמש עם כלי פלסטיק בגלל משרד הבריאות, ולכן אין לנו ברירה – חייבים לקנות הרבה כלים חד-פעמיים”.

המנכ”ל הוסיף ולגלג: “אנחנו חרדים, אבל אנחנו לא יכולים לאכול בלי צלחות…”.

 

מוקדם יותר היום הגיב איש התקשורת ינון מגל בעקיצה לליברמן: “נשמה, בשבת לא מפעילים מדיח כבר 3000 שנה…”.

הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין צייץ: “לך תספר לגוי שבבית שומר כשרות יש צורך בשני מדיחים. לחלבי ובשרי”.

איש התקשורת אריה ארליך כתב: “החוצפה של הממשלה הגרועה בתולדות המדינה להכניס את היד לכיס של האזרחים החלשים ביותר (אל תשלו את עצמכם – אנשים לא יימנעו מכלים חד פעמיים. זה צורך קריטי עבור משפחות גדולות) – הוא עוד סימן לרשעות ואטימות. כשתקום ממשלה חדשה, גם את זה יהיה צורך לבטל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות