אחרי 5 שנים: הרב שהזהיר מתוקף ילדים זוכה מלשון הרע

הרב יעקב הורוביץ, חרדי תושב ארה״ב שנאבק במבצעי מעשים חמורים המתגוררים בקהילות חרדיות, זוכה מתביעת לשון הרע בסך 200 אלף ש״ח שהגיש נגדו חרדי מורשע מהר נוף • העילה לתביעה: הרב עודד להתייחס אל האיש שביצע מעשים חמורים בילדים כ"אל טרוריסט עם מצ’טה"
חיים טוויל
י"ד חשון התשפ"ב / 20.10.2021 13:09

הרב יעקב הורוביץ, חרדי תושב ארה״ב, שנאבק במבצעי מעשים חמורים המתגוררים בקהילות חרדיות ברחבי העולם, זוכה בימים האחרונים מתביעת לשון הרע בסך 200 אלף ש״ח שהגיש נגדו חרדי מורשע.

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לציית ל’דעת תורה’: היכן אפשר להתחסן ללא צורך בקביעת תור?

התביעה הוגשה בגין פרסום בו עודד הרב להתייחס אל האיש שביצע מעשים חמורים בילדים כ”אל טרוריסט עם מצ’טה”.

בכך מגיעה לסיומה סאגה משפטית בת חמש שנים, במהלכה ניסה הפדופיל אף למנוע מהרב לקיים הרצאות על מוגנות לילדים – ולהוציא נגדו צווי הרחקה.

בפסק הדין קבעה שופטת בית משפט השלום בירושלים, מיכל הירשפלד, כי הפרסום המרכזי של הרב הורוביץ כנגד הפדופיל הינו אמת מחד, ומאידך כולל אף הבעת דעה בתום לב – ולכן דינה של התביעה המרכזית להידחות.

לצד זאת, ציינה הירשפלד כי השתכנעה שהרב “חש כחדור שליחות ציבורית”, זאת לאחר “שנחשף למקרים רבים של פגיעה בקטינים, שלטענתו אף שלחו יד בנפשם”, ולאור זאת “ראה במי שביצע פגיעות שכאלה, כמי שרצח את נפשם של הקטינים”.

לצד הזיכוי בסעיף התביעה המרכזי, השופטת חייבה את הרב בתשלום מינימלי של 3,000 ש״ח פיצויים לבוז על שני פרסומים אחרים, לפיהם המורשע חילק לילדים סוכריות ללא הכשר וכי הוא עבריין נמלט.

בקביעת גובה הפיצוי מציינת השופטת כי התביעה בגין הפרסום המרכזי “שהוא אולי המשמעותי והחמור (…) מכולם – נדחתה”, וכמו כן, התרשמה שהרב פעל מתוך “מניע אלטרואיסטי שבבסיסו דאגה כנה לשלום הציבור, בין השאר בהתחשב בכך שבניגוד למקום בו ביצעו את מעשיהם, עבריינים יהודים שעולים ארצה על פי חוק השבות, אינם נתונים לכל מגבלה בישראל”.

התובע הינו חרדי אמריקאי שעלה לישראל בסוף 2014 והתגורר בשכונת הר נוף.

חמש שנים בטרם עלה לישראל הורשע בעבירות של מעשים חמורים בשני קטינים אותם הכין לבר המצווה ונגזרו עליו 13 חודשי מאסר, מתוכם ריצה 11 חודשים.

עם היוודע דבר עלייתו ארצה והתיישבותו בשכונה חרדית, החל הרב הורוביץ להזהיר מפניו. באחד הפרסומים, שעמד במרכזה של התביעה, צייץ הורוביץ בחשבון הטוויטר שלו: “תושבי הר נוף, התייחסו אליו כאל טרוריסט עם מצ’טה”.

לאחר קבלת פסק הדין, אמר הרב הורוביץ כי בכוונתו להמשיך ולהתריע מפני מבצעי מעשים חמורים בקהילה החרדית.

“התורה מצווה עלינו ‘ונשמרתם מאוד לנפשותיכם’, מוטלת עלינו חובה קדושה להזהיר מפניהם, כדי שלא יפגעו בנפשות של ילדינו. אני שמח מאוד שבית המשפט הכיר בזכות להמשיך בפעילות הזאת”.

הרב הורוביץ הוסיף: “הגיע הזמן שיוקם בישראל מאגר משפטי של עבריינים שעולים ארצה מטעם חוק השבות, כדי שהרשויות הרלוונטיות יוכלו לפקח עליהם”.

הורוביץ פעיל מזה 15 שנה בתחום המוגנות של ילדים בקהילות חרדיות ברחבי העולם. במסגרת זו, הוציא לאור ספר מיוחד בתחום לילדים בארבע שפות שהפך לרב מכר והגיע עד היום למעלה מ-120 אלף משפחות חרדיות ודתיות.

עורך הדין יצחק בם, שייצג את הרב הורביץ: “עם הצדיקים מדקדקים כחוט השערה ולאחר שבית המשפט דקדק עם הרב הורוביץ כחוט השערה וקבע שחלק מן הפרסומים לא היו מדויקים, הוא  פסק פיצויים לבוז בסכום פעוט שמשקף את הסלידה לה האיש ראוי. הקביעה שמותר לומר על פדופיל מסוכן שראוי להתייחס אליו כאילו היה מחבל עם מצ’טה היא חשובה ואנו מברכים עליה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב הורוביץ
    20/10/2021 13:14
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. איש יקר ומסור
    שמעתי ממנו שיחה ומאוד התרשמתי