התעללות: בגלל שחיסל שלושה מחבלים בלבנון – איבד את עבודתו

אליעזר נוביק, בן 60, עבד כמאבטח בישוב ׳כוכב השחר׳ ביהודה ושומרון • בכדי להשתדרג בתפקידו נדרש להיפגש עם פסיכולוג • אבל מה שהשיב כשנשאל על עברו כלוחם בצה"ל - הותיר אותו מובטל
ישראל יוספי
ט"ו חשון התשפ"ב / 21.10.2021 18:11

אליעזר נוביק, בן 60, נשוי ואב לשלושה, עבד כמאבטח בישוב ׳כוכב השחר׳.

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לציית ל’דעת תורה’: היכן אפשר להתחסן ללא צורך בקביעת תור?

בכדי להשתדרג בתפקידו נדרש למלא שאלון ולהיפגש עם פסיכולוג. נוביק נשאל על ידי הפסיכולוגית על עברו כלוחם – והאם השתתף במלחמות ישראל.

הוא השיב שלחם במלחמת שלום הגליל. נוביק נשאל האם הרג מחבלים – והשיב כי הרג שלושה, וכי כלל הצוות שלו חיסל כ-40 מחבלים.

לאחר מכן התבקש להחזיר את הנשק שהחזיק ברישיון כ-22 שנה. הסיבה? הוא איש מסוכן, שלא יכול להחזיק נשק. מאז, כשנה, נוביק ללא עבודה וחש כי גזלו את הפרנסה, בגלל שירותו למען המדינה.

בשיחה עם חרדים 10 אומר נוביק: “בשביל להיכנס לעבודה יותר גבוהה, ברמה שונה, אתה חייב לעבור דרך הפסיכולוג. היא שאלה על המשפחה, בסופו של דבר שאלה לגבי מלחמת שלום הגליל והאם הרגתי מחבלים. אמרתי כן. במלחמה הורגים אנשים. אני הרגתי שלושה, ויתר הצוות שלנו 40.

״לאחר יום אמרו לי להגיע לתחנת משטרה להחזיר את הנשק. מאז אין לי כוחות, אני שבור. לקחו לי את העבודה. הם הפסיקו את העבודה שלי בגלל מה שאמרתי על המלחמה. ספרתי שגם אבדתי חברים, ובוכים כשמאבדים חברים בקרב. הם טענו שאני אדם מסוכן. המשטרה מכירה אותי, הייתי רבש״צ, המשטרה ביקשה שאחזיר את הנשק בעקבות הדברים. החזרתי להם את הנשק.

״אני שנה ללא עבודה, אין לנו כסף. חיפשתי עבודה באבטחה, אבל אם אין לך נשק התשלום פחות.

“אומרים לך שאתה בן אדם מסוכן. כל אחד עושה את העבודה שלו. במלחמה אתה מגן על האנשים שלך – אני מוכן למות בשביל המדינה אלף פעם, כדי  להגן על אזרחי ישראל.

״אני 22 שנים עם נשק, אף פעם לא השתמשתי בו. יש ערבים בשטח בזמן שהייתי סייר בכוכב השחר. מאז אני בדיכאון, אני בוכה כל יום שאני מגיע הביתה, בקושי עם משכורת”.

הפעיל החברתי אריאל אלחרר, שחשף את הסיפור, אומר לחרדים 10: “סיפור מקומם ומרתיח.  יהודי שלחם למען המדינה – מוצא את עצמו ללא פרנסה בגלל שהרג מחבלים במלחמה. הוא מתחנן לעבודה. לצערי זה לא צריך להיות כך”.

מהמשטרה לא התקבלה תגובה לפניית חרדים 10. נפרסמה לכשתתקבל.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שיתבע אותם!!!
    21/10/2021 20:28
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לפחות פיטורין ושימוע הגיעו לו.
    שלא לדבר על הנסיבות ההזויות שאפשר לזכות איתן בכיף בבי”ד לעבודה.

  2. בדיוק הפוך
    21/10/2021 22:05
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. למה יש למאבטח נשק, אם לא כדי להשתמש בו במקרה הצורך?!
    רק אחד כזה שהוכיח שהוא יודע להשתמש בנשק נגד אוייב במקרה אמיתי ולהרוג מחבל הוא המאבטח הכי טוב.
    מוסר מעוות של סדום