שקד נגד ‘החוק האיראני’: “היועמ”ש לא יקבע מי יהיה ראש ממשלה”

שרת הפנים הודיעה כי תתנגד להצעת החוק של שר המשפטים שימנע מנאשם לכהן כראש ממשלה: "סיכמנו לא לעסוק בזה עד התקציב ואז נכריע" • הרשימה המשותפת הודיעה כי תעניק רשת ביטחון שתאפשר לקואליציה להעביר את החוק
חרדים 10
י"ד חשון התשפ"ב / 20.10.2021 11:00

שרת הפנים איילת שקד אמרה היום (רביעי) כי היא מתנגדת להצעת ‘החוק האיראני’ של שר המשפטים גדעון סער – המונע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה.

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לציית ל’דעת תורה’: היכן אפשר להתחסן ללא צורך בקביעת תור?

בוועידת מרכז השלטון המקומי, אמרה שקד: “קודם כל גם את החוק על ראשי ערים סער העביר. דעתי ידועה. אני מתנגדת להצעת החוק הזו. אני לא חושבת שיועץ משפטי לממשלה צריך להכריע מי עומד בראשות הממשלה. סיכמנו לא לעסוק בזה על התקציב ואז נכריע”.

סער פרסם אתמול את תזכיר החוק שיזם ושימנע מנאשם בפלילים מלהרכיב ממשלה. לפי ההצעה, חבר כנסת שתלוי ועומד נגדו כתב אישום לא יהיה כשיר להרכיב את הממשלה אם הואשם בעבירה שהעונש הקבוע לה הוא למעלה משלוש שנות מאסר.

ב’כאן חדשות’ דווח אמש כי נפתלי בנט שוחח עם סער ונתן ‘אור ירוק’ לפרסם את התזכיר לציבור. חוץ משקד, גם חבר הכנסת ניר אורבך ומפלגת רע״ם עשויים להתנגד לחוק.

אלא שמול התנגדות של שקד דווקא הרשימה המשותפת הודיעה כי תעניק רשת ביטחון שתאפשר לקואליציה להעביר את החוק. ”לשקד יש רק אצבע אחת – לנו יש שש”, אמר יו”ר הרשימה המשותפת ח”כ איימן עודה וקרא לשר המשפטים גדעון סער: ”אפשר להעביר את החוק כבר בשבוע הבא”.

השר מתן כהנא עקץ אותו בתגובה: “כן איימן, ראינו אתמול מה הידיים האלה מסוגלות לעשות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות