הכניסה חופשית: סדרני הקורונה בכותל לא שמעו על ‘תו ירוק’ חדש

במתחם הסגור בכותל המערבי אין סריקה של התו הירוק החדש, וסדרני הקורונה כלל לא יודעים כיצד נראה התו • ״יש תו ירוק חדש? אני מסתכל אם התו בתוקף ומכניס. לא אמרו לנו דבר אחר" • הקרן למורשת הכותל לחרדים 10: "מדובר בתקלה, הנהלים חודדו מול הסדרנים בשטח"
ישראל יוספי
י"ג חשון התשפ"ב / 19.10.2021 18:17

חובת סריקת ‘התו הירוק’ החדש בכניסה לאירועים, מסעדות, הופעות בידור, חדרי כושר, ובתי תפילה מעל 50 מתפללים, נכנסה ביום ראשון השבוע לתוקף – זאת לאחר שהמהלך נדחה, בשל כשלים, במספר שבועות.

אולם, במתחם הסגור בכותל המערבי, אין סריקה של ‘התו הירוק’ החדש, וסדרני הקורונה כלל לא יודעים כיצד נראה התו.

למרות שעשרות אנשים מציגים את התו הישן, לפיו חוסנו בשני חיסונים ולא התחסנו במנה שלישית – מה שאמור למנוע את כניסתם – הם נכנסים פנימה ללא הפרעה.

שאלנו את אחד הסדרנים בכניסה למתחם הסגור, מדוע הוא מאפשר לאנשים להיכנס עם הצגת התו הישן.

״יש תו ירוק חדש? אני מסתכל אם התו בתוקף ומכניס. לא אמרו לנו דבר אחר, אני רואה תו ירוק ומכניס”, השיב.

מתברר כי הנערים העובדים במתחם כפקחי הקורונה, אינם מודעים לכך שקיים תו ירוק חדש וכיצד הוא נראה, משום שהם אינם עוברים כלל הכשרה לפני כניסתם לתפקיד.

נציין, כי במספר פעמים שהגענו אל המתחם, במשמרות שונות, הסדרנים פעלו אותו הדבר.

כשהגענו היום לתעד את ההתנהלות, לפיה ניתן להיכנס עם התו הישן, אחד מפקחי הקורונה לא אהב את הצילום – והחל לדחוף אותי, תוך שהוא מנבל את פיו.

תגובת הקרן למורשת הכותל המערבי לפניית חרדים 10: “ככלל, ההנחיות שניתנות לסדרני הכותל המערבי הן חד משמעיות וברורות על פי נהלי משרד הבריאות. על פניו נראה כי מדובר בתקלה, הנהלים חודדו מול הסדרנים בשטח והכניסה מתבצעת בהתאם להנחיות משרד הבריאות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות